Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo “uitpakken” op de transfermarkt, en dan maar 1 van u transfers laten spelen. Voor Arteta zal het ook niet te lang meer duren vrees ik.

Ik vermoed dat Arteta nog wel tijd zal krijgen tegen Norwich en Spurs maar als ze daar geen punten halen of beter voetbal laten zien...

En nog leek City zich wat in te houden, net zoals Chelsea vorige week.

David Ornstein, betrouwbaar journalist, had vrij recent gezegd dat Arteta 5 wedstrijden kreeg om z'n job te redden. Dat geeft toch ook al aan dat het bestuur het zich allemaal niet zoveel kan schelen. Als ze echt nog 5 matchen wachten, is het seizoen sowieso al verloren. Van Norwich winnen zegt ook niet zoveel, ik denk ook dat het tegen Tottenham alles of niks zou moeten zijn voor Arteta. Allez, als ik het voor het zeggen had, was hij na vandaag al weg.

Kijk eens aan, volgens de officiële regels is rood wel terecht. Vanuit het regelboek van de FA
SENDING-OFF OFFENCES

A player, substitute or substituted player who commits any of the following offences is sent off:
  • denying the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by a handball offence (except a goalkeeper within their penalty area)
Tja… Als je wat naar de geest van de match fluit, is geel nog altijd meer op z’n plaats, vind ik.

Slaat nergens op. Gewoon bij de beteren de eerste 2 matchen. :wtf:
hlrk3u.jpg

Zo “uitpakken” op de transfermarkt, en dan maar 1 van u transfers laten spelen. Voor Arteta zal het ook niet te lang meer duren vrees ik.
Ik weet dat ge dat typt omdat ge lastig zijt dat Lokonga nu al dolf heeft ondergespoten in de Arsenalselectie terwijl de superieure middenvelder op zijn positie Partey niet eens fit was, maar toch.

Waarom zo hard voor Arteta? Klinkt een ex-speler die zijn vak zogezegd geleerd heeft onder Guardiola bij City u dan niet bekend in de oren? Een ex-speler aangesteld als coach door een radeloos bestuur die via deze "all-in beslissing" van hun bij zijn tanende club de gouden tijden van de gekende huisstijl van weleer moet doen herbeleven? Een ex-speler die zonder enige ervaring op eender welk niveau het wel even dacht te kunnen op dat niveau van "zijn" club? Een ex-speler die ondanks grote filosofische opvattingen van spelwijzes en bijbehorende mediamarketing het niet echt schijnt te kunnen waarmaken, ook al is dit de enige club waarbij hij zo'n kans zou krijgen? En dat in zijn derde seizoen na toch enkele redelijk onthaalde inkomende transfers te hebben bedongen bij het bestuur, ondanks dat die tanende club eigenlijk enkel maar spelers kan binnenhalen waar de concurrentie op dat niveau niet echt geïnteresseerd in is?

Daar eindigt de vergelijking wel, want Arteta heeft de FA Cup gewonnen en de halve finale van de EL bereikt om te verliezen tegen de latere winnaar in zijn vorige seizoenen. Wat gaat Arteta ontslaan oplossen? Wie in de plaats? Weer opnieuw beginnen? ;)

Wat heeft Arsenal nodig om wat meer competitief te zijn?
Competitieve spelers, zou ik zeggen. Ik bedoel dan niet per se de kwaliteit, maar eens wat anders dan die bende softies met Wenger zijn instelling of wannabe winnaars gelijk Xhaka.

Heeft er iemand van alle spelers in die hele kern buiten Partey ooit al iets gewonnen? Wat FA Cups ja, maar daarbuiten? Tierney kampioen in Schotland? Dan moeten we al naar Aubameyang voor een paar bekers, denk ik. Willian de EPL maar dat is nu een bankzitter toch? Cedric Europees kampioen zonder te spelen? Zit gewoon niets in die kern.

Arteta was als speler in hetzelfde bedje ziek dus daar kunt ge op dat vlak ook al weinig van verwachten.

Willian zou zijn contract laten ontbinden, of Arsenal bij hem toch.
Gewoon niet veel topmateriaal voor Arteta, veel talent dat wel

Arsenal komt gewoon kwaliteit te kort. Geen enkele verdediger die uitstijgt boven het gemiddelde, slechts één bewezen middenvelder van niveau in de kern en dan één goede aanvaller en een bovengemiddelde.

Vooral de verdediging is om van te huilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan