Eredivisie: Nederlands Voetbal 2024-2025

Dat is echt van moeten. Ik luister tegenwoordig naar de Pantelic-podcast en ben het wel ermee eens dat Ten Hag nooit tweede was geworden met deze kern. Gewoon omdat deze kern niet toelaat om dat soort voetbal te spelen.
Ik kan daar niet naar luisteren. Een paar heel irritante stemmen.

Ik luister enkel nog naar de op's van de Pantelic podcast, de Pak Schaal podcast. ;)

Klopt wss wel wat ze zeggen. Anderzijds lukte het Kompany wel om dat te doen met eveneens een beperkte Anderlecht kern. Maar ik schat Kompany wel hoger in dan Ten Hag.

Goed, mits men kan doorselecteren en gericht kan versterken, kan men onder zo een type trainer wel terug bouwen aan een nieuwe sterke periode. Alles zal staan of vallen bij Kroes. Gigantische test voor hem deze zomer.

Ik kan daar niet naar luisteren. Een paar heel irritante stemmen.

Ik luister enkel nog naar de op's van de Pantelic podcast, de Pak Schaal podcast. ;)

Klopt wss wel wat ze zeggen. Anderzijds lukte het Kompany wel om dat te doen met eveneens een beperkte Anderlecht kern. Maar ik schat Kompany wel hoger in dan Ten Hag.

Goed, mits men kan doorselecteren en gericht kan versterken, kan men onder zo een type trainer wel terug bouwen aan een nieuwe sterke periode. Alles zal staan of vallen bij Kroes. Gigantische test voor hem deze zomer.
Dat is waar, het stemgeluid is wennen, maar Pak Schaal podcast is van VI geloof ik en is betalend als je alles wilt luisteren meen ik? Heb ik ook naar geluisterd.

Tja, we zijn het niet eens over Kompany (althans over zijn Anderlecht-periode), en dat weten we he. Laat me zeggen dat ik Farioli zijn prestatie straffer vind dan de Kompany-periode bij Anderlecht. Los van het voetbal dat ik niet per se indrukwekkend vond, integendeel zelfs, is voor mij persoonlijk mooi voetbal alleen maar te verantwoorden wanneer je er prijzen mee pakt of meedoet voor de prijzen. En dat is absoluut de ambitie die Ajax moet hebben, maar je moet het ook kunnen en dan is er serieuze make-over nodig.

Absoluut eens dat dit een erop of eronder zomer gaat worden voor Kroes. Ik vrees dat hij bij Farioli zijn hand heeft overspeeld en gaat nu echt met resultaten moeten komen. Alle lof voor wat hij gedaan heeft tot dusver (op de situatie Farioli na), maar er zijn toch bepaalde kantjes van hem die ik absoluut niet apprecieer. En indien het mis gaat, mogen ze voor mij terug gaan polsen van Overmars. Die is helemaal terecht gestraft, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en verdient zoals (bijna) iedereen gewoon een tweede kans.

En indien het mis gaat, mogen ze voor mij terug gaan polsen van Overmars. Die is helemaal terecht gestraft, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en verdient zoals (bijna) iedereen gewoon een tweede kans.
Zeker. Maar heb jij zicht op zijn schuldinzicht op de hele situatie? Toch ook een belangrijke om hem terug te halen.

Pak Schaal heeft toch iedere week een gratis aflevering van een uurtje. Met ook wel wat geouwehoer bij. Maar luistert lekker weg.

Ajax is net als Anderlecht, de manier waarop is in theorie echt belangrijker dan bij andere clubs. Daarom ben ik ook fan van beide clubs.

Los daarvan heeft Farioli het gewoon heel goed gedaan. En was hij exact wat Ajax dit seizoen nodig had.

Zeker. Maar heb jij zicht op zijn schuldinzicht op de hele situatie? Toch ook een belangrijke om hem terug te halen.

Pak Schaal heeft toch iedere week een gratis aflevering van een uurtje. Met ook wel wat geouwehoer bij. Maar luistert lekker weg.

Ajax is net als Anderlecht, de manier waarop is in theorie echt belangrijker dan bij andere clubs. Daarom ben ik ook fan van beide clubs.

Los daarvan heeft Farioli het gewoon heel goed gedaan. En was hij exact wat Ajax dit seizoen nodig had.
Ja, dat is waar. Dat schuldinzicht moet er wel zijn. Zeker een belangrijk punt.

Die gratis aflevering heb ik dus al eens gehoord, maar was me iets te veel geouwehoer idd.

De manier is zeker belangrijk, maar gecombineerd met prijzen. Daarom dat Farioli (oké, zonder prijs wel) het geweldig gedaan heeft. Door de resultaten, niet omdat het sprankelend voetbal was. Wanneer je als coach een aanvallende visie hebt (mooi voetbal spelen laten we zeggen) en je hebt de spelers er niet voor, ziet het nog altijd niet uit. Vaak zijn de resultaten dan ook nog eens tegenvallend en dan heb ik liever het realisme dat Farioli heeft. Wat niet wilt zeggen dat je geen stappen moet maken om vroeg of laat terug te gaan naar dat mooi en aanvallend voetbal waar je als club voor staat.

PSV toch de logische kampioen imo. Zonder die vreemde periode in het begin van 2025 waar ze het ene punt na het andere verloren en zelfs maar 1x gewonnen hebben, geloof ik, was het zelfs niet meer spannend geworden. Verschil in gescoorde goals/doelsaldo zegt genoeg.

Bosz zal nu wel aanblijven zeker, maar ik ben niet overtuigd voor volgend seizoen. Met dit verschil in kwaliteit tussen beide teams moet je veel vroeger kampioen zijn.

PSV toch de logische kampioen imo. Zonder die vreemde periode in het begin van 2025 waar ze het ene punt na het andere verloren en zelfs maar 1x gewonnen hebben, geloof ik, was het zelfs niet meer spannend geworden. Verschil in gescoorde goals/doelsaldo zegt genoeg.

Bosz zal nu wel aanblijven zeker, maar ik ben niet overtuigd voor volgend seizoen. Met dit verschil in kwaliteit tussen beide teams moet je veel vroeger kampioen zijn.
Ze zijn in ieder geval al bezig over een contractverlenging, maar het gaat een serieuze uitdaging worden. Benitez, De Jong, Boscagli, Lang, Bakayoko, Perisic, etc zouden allemaal kunnen of gaan vertrekken. Die gaan ook moeten bouwen naar volgend seizoen.

Reiziger wordt ook al genoemd als potentiële kandidaat. Terwijl Ten Hag het wss niet gaat worden. Zowel Reiziger als Simonis gaan een serieuze gok worden door het gebrek aan ervaring, maar misschien is het daarom geen verkeerde keuze. Alles gaat ook van de kern afhangen, maar ik hoop dat er snel iemand wordt aangesteld zodat we, op vlak van trainersschap, een rustige voorbereiding kunnen krijgen.

Reiziger wordt ook al genoemd als potentiële kandidaat. Terwijl Ten Hag het wss niet gaat worden. Zowel Reiziger als Simonis gaan een serieuze gok worden door het gebrek aan ervaring, maar misschien is het daarom geen verkeerde keuze. Alles gaat ook van de kern afhangen, maar ik hoop dat er snel iemand wordt aangesteld zodat we, op vlak van trainersschap, een rustige voorbereiding kunnen krijgen.

Welke adelbrieven heeft Reiziger om gelijk hoofdcoach te worden bij Ajax? Ex-Ajacied gewoon?

Welke adelbrieven heeft Reiziger om gelijk hoofdcoach te worden bij Ajax? Ex-Ajacied gewoon?
Ex-speler helpt idd al, maar was ook de persoon die kampioen werd met Jong Ajax. Daarnaast trainer van Jong Oranje en assistent van Koeman bij Nederland. Ik denk ook assistent bij Ten Hag indertijd. Dus ja, nog weinig ervaring als hoofdcoach en gaat zeker een gok zijn.

Ten Hag naar Leverkusen, Reiziger tekent bij en Simonis ook. Hmmm, uiteraard kan zo'n Simonis nog altijd gehaald worden, maar ik ga me echt nog in slaap wenen wanneer ze straks met een Keizer ofzo gaan aankomen. Dit gaat een lang seizoen worden en het is nog niet eens begonnen.

Nu hoor ik geruchten dat Heitinga snel gaat tekenen. Ik weet niet wat hij allemaal geleerd heeft bij Everton en Liverpool als assistent, maar hij word ik allesbehalve vrolijk van. Dan zie ik het somber in voor komend seizoen.

Edit: nu lees ik zelfs in duo-baan met Keizer. Mijn verwachtingen liggen zo laag dat het alleen maar beter kan worden :unsure:

Laatst bewerkt:
Nu hoor ik geruchten dat Heitinga snel gaat tekenen. Ik weet niet wat hij allemaal geleerd heeft bij Everton en Liverpool als assistent, maar hij word ik allesbehalve vrolijk van. Dan zie ik het somber in voor komend seizoen.

Edit: nu lees ik zelfs in duo-baan met Keizer. Mijn verwachtingen liggen zo laag dat het alleen maar beter kan worden :unsure:
De laatste jaren is het toch ook een dikke soep met Ajax me dunkt.

Nochtans had het er toch alle schijn van dat Ajax na o.a. die fenomenale campagne in 2019 vertrokken was voor een alleenheerschappij in Nederland. Ondertussen zijn we 5 jaar verder zijn ze al 3 jaar geen kampioen meer geworden.

Zo zie je maar weer wat een staaltje mismanagement kan doen met een club.

Nochtans had het er toch alle schijn van dat Ajax na o.a. die fenomenale campagne in 2019 vertrokken was voor een alleenheerschappij in Nederland. Ondertussen zijn we 5 jaar verder zijn ze al 3 jaar geen kampioen meer geworden.

Zo een Mislintat passage, waar heel veel budget gaat naar spelers die dat niet waard zijn en geen sportieve meerwaarde bieden, dat overleeft bijna geen enkele club op korte termijn.

Benieuwd naar de transfers deze zomer. Heitinga ook niet de naam die ik wou zien. En hopelijk ook wat geëvolueerd als trainer. Blijft wel een echte Ajax man, en zijn vorige passage was ook geen geschenk, toen was Ajax een stuurloos schip na het vertrek van Overmars en Ten Hag.

Klopt helaas volledig. Ongelofelijk hoe ze dit hebben kunnen verknoeien. Zeker nadat je al uit een moeilijke periode bent gekomen.

Telstar naar de Eredivisie en Willem II zakt dus naar de KKD. Vorige week nog een pitch invasion in de "halve finale" na penalty's. Dikke karma gewoon, bij Roda kennen ze er alles van dat je niet te vroeg victorie kraait. :laugh:

Terug
Bovenaan