Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Enkel België gezien, dus mijn mening telt niet.

In het algemeen was het lied oké, niets speciaals, geen uitschieter. Sebastian haalde de hoge noten gemakkelijk (totaal niet vals) en de show an sich was niet veel op aan te merken.

Het probleem was, zoals door anderen aangehaald, de lage noten. Toen het liedje startte, dacht ik ook ''ja jow, wat is dees? Is dit het beste wat België te bieden heeft dit jaar?'' Pas op hé, ik kan het in geen 1000 jaren beter, maar als zanger waren die lage noten niet goed genoeg imo.

En wat zorgt voor de opinie van het publiek? Het begin, dat blijft hangen.
Na de eerste 15 seconden heeft het publiek al lang beslist of het voor de inzending stemt of niet.

Pas op hé, ik kan het in geen 1000 jaren beter, maar als zanger waren die lage noten niet goed genoeg imo.
Effe voor de duidelijkheid: blijkbaar waren Red Sebastian zijn noten in het begin van zijn nummer de laagste van het Eurovisiesongfestival dit jaar.

We kunnen dus wel veel zeggen over hoe hoog hij zong, maar dat was dus niet de grootste moeilijkheid. En ik had toevallig op YouTube een reaction video van Voyager (deelnemers voor Australië een paar jaar geleden) gezien en zij omschreven het probleem eigenlijk perfect. Die lage noten zijn héél moeilijk om te halen en 100% stemcontrole. Maar je staat daar op Eurovision, de adrenaline giert door je lijf, en dan moet je starten en direct de moeilijkste noten van je nummer halen. Daar zeiden ze eigenlijk al van in het begin dat hij het daardoor zichzelf heel moeilijk ging maken, en kijk. Het heeft dus niet echt iets te maken met "als zanger niet goed genoeg", want we gaan er nogal snel van uit dat lage noten makkelijker zijn.

Effe voor de duidelijkheid: blijkbaar waren Red Sebastian zijn noten in het begin van zijn nummer de laagste van het Eurovisiesongfestival dit jaar.

We kunnen dus wel veel zeggen over hoe hoog hij zong, maar dat was dus niet de grootste moeilijkheid. En ik had toevallig op YouTube een reaction video van Voyager (deelnemers voor Australië een paar jaar geleden) gezien en zij omschreven het probleem eigenlijk perfect. Die lage noten zijn héél moeilijk om te halen en 100% stemcontrole. Maar je staat daar op Eurovision, de adrenaline giert door je lijf, en dan moet je starten en direct de moeilijkste noten van je nummer halen. Daar zeiden ze eigenlijk al van in het begin dat hij het daardoor zichzelf heel moeilijk ging maken, en kijk. Het heeft dus niet echt iets te maken met "als zanger niet goed genoeg", want we gaan er nogal snel van uit dat lage noten makkelijker zijn.

Interessant, wist ik niet. Bedankt om te delen!

Het heeft dan idd niets te maken met 'zanger niet goed genoeg', maar meer met 'zanger niet slim genoeg'.

Als het zo moeilijk is, begint dan uw lied met wat 'hogere' lage tonen hé, wat is dat nu. :laugh:

Interessant, wist ik niet. Bedankt om te delen!

Het heeft dan idd niets te maken met 'zanger niet goed genoeg', maar meer met 'zanger niet slim genoeg'.

Als het zo moeilijk is, begint dan uw lied met wat 'hogere' lage tonen hé, wat is dat nu. :laugh:
Kan je hem/zijn entourage inderdaad kwalijk nemen, ja. Een octaaf hoger was waarschijnlijk pakken comfortabeler geweest voor hem.

Maar goed, vijgen na Pasen.

Hoewel ik zelf niet zo'n fan was van dit nummer, dacht ik wel dat hij de finale zou halen. Ik denk dat hij gewoon pech heeft gehad dat er nog landen waren dit jaar die min of meer hetzelfde lawaai produceerden. Dat rood was ook alles behalve origineel want er waren nog van die rode gedrochten. Je zou het dan moeten hebben van charisma om er wat uit te springen, maar dat had die gast ook helemaal niet. Dan houdt het voor een land als België al snel op. De zang was hier en daar inderdaad wat zwak, maar ik ken niks van zang, dus kan daar moeilijk over oordelen.

Letland, Litouwen en Oostenrijk. Hulde hoor.

Muzikaal veel interessantere en eigenlijk ook sterkere halve finale dan dinsdag.

Persoonlijke top:

12 Letland
10 Litouwen
8 Oostenrijk
7 Finland
6 Australië
5 Griekenland
4 Malta
3 Tsjechie
2 Israel
1 Luxemburg

Voorspelling:

12 Finland
10 Oostenrijk
8 Australië
7 Israel
6 Malta
5 Tsjechië
4 Luxemburg
3 Griekenland
2 Litouwen
1 Letland

Eruit:
Georgië
Servië
Armenië

Zeker uit:
Ierland
Montenegro
Denemarken

Voorspelling:

12 Finland
10 Oostenrijk
8 Australië
7 Israel
6 Malta
5 Tsjechië
4 Luxemburg
3 Griekenland
2 Litouwen
1 Letland

Eruit:
Georgië
Servië
Armenië

Zeker uit:
Ierland
Montenegro
Denemarken
Matig, weer maar 8/10.

Australië toch verrassend eruit. Armenië snap ik nog wel door, maar Denemarken absoluut niet.

Blij met Litouwen en Letland. Toch wel moeilijke nummers voor het ESC.

Absoluut geen favoriet denk ik, maar geef mij maar het liedje van Italië. Mi piace molto!
En akkoord, Oostenrijk is echt formidabel.

Onverwacht is na Zweden nu Duitsland mijn favoriet geworden. De studio versie van Baller vond ik niet zo top maar de live versie klikt voor mij op de een of andere manier 🤩

Terug
Bovenaan