Ik zit nog altijd met de vraag hoe ik best ga laden deze zomer op vakantie. We rijden door FR, dus misschien toch maar kijken naar een IONITY abonnement voor een maand?
Mijn schoonouders wonen in ZuidFrankrijk dus ik doe die reis regelmatig.
Zonder ook maar enige twijfel : Tesla
"It just works".
Aan alle andere laadpalen zie je iedereen staan suggelen met verschillende laadpassen die niet willen werken, palen die niet werken (en de paal er langs wel).
Bij Tesla zie je iedereen gewoon insteken en wegwandelen.
Ik heb al denk ik bij alle soorten laadpalen problemen gehad. Bij Tesla nog nooit.
Tarieven van Tesla zijn ook goedkoop (en duidelijk aangegeven in de app).
Je kan eventueel een abonnement van 1 maand bij Tesla nemen. Als je een keer of 4 moet laden heb je het terug verdient.
Tip 2 : Installeer de app ABRP. En geef Tesla 1 of 2 duimpjes omhoog.
Tip 3 : Wil je ABRP op Android Auto. Voor een maand gratis abonnement op ABRP gebruik de code : teslabjorn
Tip 4 : Neem zo een bakje van de bank mee. Heeft me al meer dan 1 keer gered dat dat de enige manier van betalen uiteindelijk was.
Tip 5: Ga eens bij Tesla laden bij uw thuis in de buurt dat je weet hoe het werkt (en of de kabel lang genoeg is voor aan de laadpoort van uw auto te komen, want die hun kabels zijn zéér kort (omdat bij Tesla de laadpoort in het achterlicht zit)). Idem voor uw laadpas die je gaat gebruiken.
Ik heb daarnaast ook een freshmile kaart. Die werkt op de kleine laadpalen bij mijn schoonouders in de buurt
(voor de duidelijkheid : ik heb geen Tesla maar een ID4)