Faalt Secret Service door Diversity Hires?

Zoals hier gezegd bedoel je? En wat net de conclusie van die post was.
Zoveel kansen om hem weg te halen en in te grijpen en hij mocht gewoon dat podium op en beschoten worden.
Waaron moet dan zoveel kritiek geuit worden op het postuur en gewicht van die dames? Vertel me dan eens waarom we toch die eruit moeten pikken als niet capabel?

Waaron moet dan zoveel kritiek geuit worden op het postuur en gewicht van die dames? Vertel me dan eens waarom we toch die eruit moeten pikken als niet capabel?

Bekijk het filmpje en zie wat ik schrijf.
Het ging mij over het gestuntel dat er komisch uitziet.

90% van die post gaat over een opeenstapeling aan wat gemiste kansen lijken om iets te doen.

90% van die post gaat over een opeenstapeling aan wat gemiste kansen lijken om iets te doen.
Wel ik heb liever dan een klungelende vrouw die naar het gevaar loopt dan een man die wegloopt van het gevaar. Het was aan die flik op het dak om die gast neer te leggen en aan de ops room om 1 die area na de eerste sighting te securen en een SOF op het dak te sturen om te knallen.

Maar ik stop er nu wel mee. Want ik snap uw punt wel en is vooral andere users die uw post gebruiken om die vrouwen in bepaald daglicht te zette

En sinds wanneer gaat het hier enkel over wat gij zegt. FYI er zitten er hier nog genoeg anderen hoor die met easy comments komen over dat ze toch minimum agenten formaat kleerkast moeten gebruiken op dat podium om hem af te schermen.

@Tijdloos Dat was de discussie niet. Het was dat deze vrouwkes niet geschikt zijn door hun lengte en gewicht om die job te doen. Terwijl spotters (die dames) nooit hun taak is om iemand neer te halen is. Het is gevaar in het publiek opmerken en dan is het aan de SOFs.

Trouwens USSS is altijd meme waardig. Je zie toch @Str8_6 ook niet naar zijn werk gaan in kostuum en zonnebril. Het feit dat ze een zonnebril dragen zegt al veel wat dat zorgt er bvb voor dat je de glinstering van de zon op een geweer op een dak bvb al niet zal zien.
Dat was wel deel van de discussie. Waar die uiteindelijk heen afgeweken is, dat is een ander verhaal.
Waar haal je dat die dames spotters zijn? Heb ik nog nergens opgevat precies.

USSS altijd meme waardig vinden, goh, rare memes dan. Veel bodyguard etc dragen kostuums, zeker in politieke omgevingen. En die zonnebril, tja, met felle zon in je ogen ga je ook niemand spotten.

Nee, maar je hangt er wel duidelijk dat sausje over door dat er in te betrekken.

Nooit gezegd dat dat zo is. Ik zet er constant aanhalingstekens bij omdat ik die conclusie niet kan trekken.
Maar op een discussieforum en een topic mogen we toch nog discussiëren zonder dat we expert in protocols van de secret service zijn, toch?
Of ga je die lijn doortrekken op elk topic en telkens vragen naar mensen hun credentials voor ze hun mening geven.

Al die timelines komen van grote media-outlets, loser.
Ik heb die niet gemaakt hé, media-outlets die overigens hetzelfde insinueren.

En overigens als je taak is om iemand te beschermen en die wordt geraakt door een kogel dan heb je je taak niet gedaan.
Dan mag je dat draaien en keren zoveel je wil.

Heb ik ook nooit gezegd dat het iets met quota te maken heeft.
Natuurlijk moet je geen expert zijn, zoals ik al zeg. En iedereen mag zijn mening geven, zoals in de quote staat zelfs. Alleen, ik mag ook peilen naar wat die mening waard is voor mij. En als dan blijkt dat op elke vraag naar onderbouwing of feiten die niet gegeven kunnen worden, dan hang ik daar mijn conclusies aan. Nergens ontken ik ook wat grote media-outlets schrijven. Dat hoort bij mij bij onderbouwing.

Maar je doet ook alsof er alleen tegen jou gereageerd wordt. Dat is niet zo, ik hoef ook niet vaag te doen over wie ik hier bedoel. @Five-seveN heeft echter letterlijk gezegd dat een vrouw van 1m60 en 65kg dat werk minder goed kan. Hij en anderen leggen ook de link naar de DEI, maar ik wacht nog altijd op ook maar énige antwoorden op dat vlak. @Multiboxer herhaalt dat eerste punt ongeveer, dat een tengere vrouw per definitie slechter is in de Secret Service, zonder de functie, taken of competenties te kunnen benoemen, net als @Chilliewillie88 . Ik leg je geen woorden in de mond, want het gaat niet over jou.

@Tijdloos het is toch niet uitgesloten dat die vrouw haar capaciteiten wel passen bij haar functie? Infected geeft een voorbeeld van hoe dat zou kunnen, maar hier wordt toch wel met stelligheid geschreven dat dat sowieso niet kan. Maar onderbouwing blijft uit.

Wel ik heb liever dan een klungelende vrouw die naar het gevaar loopt dan een man die wegloopt van het gevaar.
Waar haal jij eigenlijk dat er iemand is weggelopen?

@Tijdloos het is toch niet uitgesloten dat die vrouw haar capaciteiten wel passen bij haar functie? Infected geeft een voorbeeld van hoe dat zou kunnen, maar hier wordt toch wel met stelligheid geschreven dat dat sowieso niet kan. Maar onderbouwing blijft uit.
Nee, maar we zouden denken dat iemand die op dat moment daar staat, niet begint te fumbelen met een zonnebril.

Nu moet ik wel (tegen mijn eigen punt in) toevoegen, dat alle press-release etc van de secret service zelf, positief en in steun van de specifieke vrouwelijke agenten staan. En als zij zeggen dat ze daadwerkelijk in staat zijn om die taak goed uit te voeren, en dat in het verleden ook deden, wie zijn wij dan.

Dat was wel deel van de discussie. Waar die uiteindelijk heen afgeweken is, dat is een ander verhaal.
Waar haal je dat die dames spotters zijn? Heb ik nog nergens opgevat precies.

USSS altijd meme waardig vinden, goh, rare memes dan. Veel bodyguard etc dragen kostuums, zeker in politieke omgevingen. En die zonnebril, tja, met felle zon in je ogen ga je ook niemand spotten.

Je hebt de control op. Dit het communicatie Center met de USSS in control. Alle diensten ook FBI zijn hier aan gelinkt en moeten naar luisteren.

Dan de beveiliging zelf. De grote perimeter is gedaan door de lokale politie met in steun normale USSS officiers. Die geven de bevelen door aan de lokale politie want 1 comm channel.

Dan heb je de SOU van de USSS. Dat zijn bvb de drivers van de wagens die extra training hebben gekregen, K9s, de snipers en de SOU operators. Die zwaar bewapende mannen in het zwart. Ze krijgen ook ondersteuning van de FBI HRT. Die zorgen voor de veiligheid. De laatste 2 zijn de speciaal getrainde mannen.

Dan heb je de PP bij de president dat zijn persoonlijke beveiligers die eerst moeten responden bij gevaar/shot met hem neer te halen. En dan heb je het gewone USSS in het publiek die gevaar moeten spotten. Dat waren die 2 dames, daarom dat ze pas later kwamen aangelopen. Wat iets anders is de sniper spotters die vanuit een elevated positie het gevaar zien en dan al dan niet moeten schieten.

Die dames is het gewone voetvolk van de USSS hun requirements is hetzelfde zoals normale politie ze doen gewoon andere zaken.

Je zie bvb geen vrouwen bij de HRT en SOU operators omdat die veel zwaardere requirements hebben en training.

Die PP zijn trouwens ook USSS met x aantal jaar ervaring, extra training en extra assessments. Ze moeten trouwens dames hebben als PP want een bvb een First Lady die naar het toilet moet is veel beter door een dame dan man. Die PP is zelfde requirements voor mannen als een vrouw.

Bvb First Lady zit in een restaurant. Dan zou de PP in het restaurant zitten met SOF de perimeter. En dan de dames met de brillen die afvielen ergens paar straten verder beetje rondkijken.

Die hoorden wss ook maar in hun oortje protect eagle ofzo. Of welke naam ze hem ook geven.

Laatst bewerkt:
Iemand de ondervraging van het hoofd van de Secret Service aan het volgen? Evisceration is nog vriendelijk. Ze weet niks, wil op niks antwoorden en is de vaagheid zelve. Hoop voor haar de ze al een nieuwe job in het vooruitzicht had want dit is echt 🫢🫣😵‍💫

Ik denk dat velen ook gewoon de USSS overschatten dit zijn geen TIER 1 kandidaten hè.

Dit is bvb de fitness requirements. De sniper requirements zijn ook niet moeilijk. Meestal bij de president is er dan ook FBI HRT response team aanwezig voor de “moeilijkere” zaken. De USSS moet gewoon een neutrale partij zijn dan de FBI.

Zo'n fysieke ingangsproeven zijn vaak wel helemaal niet proportioneel aan de fysieke vereisten die je uiteindelijk nodig hebt om de opleiding af te ronden omdat die vaak zo ontworpen is dat uit een grote selectie uiteindelijk slechts een klein percentage het einde haalt.

Ter vergelijking: dit zijn de fysieke vereisten voor de Navy Seals. Niet zo veel moeilijker dan die van de USSS lijkt me. Navy Seals zijn overigens ook geen TIER 1, maar hebben wel één van de zwaarste fysieke opleidingen in de US.

Ik kan me toch maar moeilijk voorstellen dat wanneer het je taak is om de (mogelijk) belangrijkste persoon ter wereld te beschermen, desnoods in hand-to-hand combat, je niet aan de strengst mogelijke fysieke vereisten moet voldoen.

Maar persoonsbescherming is toch echt maar een heel klein deel van de bevoegdheden van de secret service en het fysieke aspect daar van is nog eens veel kleiner. Op 1000 agenten zijn er misschien 100 toegewezen aan Trump/president en daarvan komen er dan maar 10 ofzo ook echt in zijn fysieke nabijheid.
Dat is een organisatie eerder in lijn met de FBI of zelfs een grootstedelijk politiekorps, geen commando/special forces of (para)militaire eenheid he.

Oprechte vraag: In welke hoedanigheid heeft Trump eigenlijk secret service begeleiding? Als ex-president of als presidentskandidaat of nog voor andere redenen?

@Tjiftjaf

Again de USSS is geen elite eenheid he, het is een gewone politie macht onder de homeland security. Als je ooit eens rijdt in DC dan zie je de gewone flik daar ook rondrijden en daar zit ook USSS tussen. Zoals je bvb in NY de NYP met hun bulletproof vestje wagens opschrijft. Al doe de USSS dat nog net niet. Maar dat zijn dus gewone flikken met paar elite teams.

Er zijn zwaardere requirements voor elite eenheden zoals de Personal Protection Unit

En dit is entry requirements van BUDs school.

Je moet dit kunnen om daar na maanden fysieke testen te moeten doen waar je op elk moment kan falen. En daarna zijn ze nog altijd geen seal. Dat is op geen enkele manier te vergelijken met USSS. En dat hoeft ook niet leger en police force is totaal andere job.

Maar persoonsbescherming is toch echt maar een heel klein deel van de bevoegdheden van de secret service en het fysieke aspect daar van is nog eens veel kleiner. Op 1000 agenten zijn er misschien 100 toegewezen aan Trump/president en daarvan komen er dan maar 10 ofzo ook echt in zijn fysieke nabijheid.
Dat is een organisatie eerder in lijn met de FBI of zelfs een grootstedelijk politiekorps, geen commando/special forces of (para)militaire eenheid he.

Oprechte vraag: In welke hoedanigheid heeft Trump eigenlijk secret service begeleiding? Als ex-president of als presidentskandidaat of nog voor andere redenen?
Als ex-president krijgt hij en zijn familie bescherming voor het leven.
Maar ook als presidentskandidaat zou die wettelijk de laatste 120 dagen voor de verkiezing bescherming krijgen.
Die 120 dagen is een minimum. Obama had bv als senator al 2 jaar bescherming nog voor hij president was.

Interessant feit: Kimberley Cheatle, de vrouwelijke directeur van de Secret Service, is de eerste die uit eigen beweging opstapt na een (al dan niet) gelukte moordpoging op een een president(skandidaat).
Alle andere; tot dan toe mannelijke directeurs van de Secret Service, zijn na een moordpoging, waar ook steeds duidelijk zware fouten waren gemaakt, gewoon verder in functie gebleven. Er is er zelfs ééntje, Stuart Knight, die drie moordpogingen op presidenten heeft 'overleefd', waarbij iedere keer opnieuw via hetzelfde gat in de beveiliging, twee keer op Ford en een keer op Reagan werd geschoten... Die is gewoon in functie (mogen) blijven.
Vrouwen lijken dan alvast hun verantwoordelijkheid te nemen.

Wel grappig om dat te horen van de man die dit topic start
terwijl de oorzaak van die aanslag niets te maken had met die dames op het podium, maar een operationele beslissing van het managament de secret service cell, die beslist hebben één dak met uitzicht op het podium niet te bewaken.
Wel grappig dat je aanhaalt dat de oorzaak van de aanslag bij het management lag en niet DEI aanwervingen, de dag nadat het hoofd van de secret service, een vrouw, zich gedurende een volle 5 uur belachelijk gemaakt heeft tijdens een nationaal verhoor, duidelijk makend dat zij compleet niet geschikt was voor die functie.

Alsof er geen incompetente mannen op belangrijke functies zitten? Soms zit de verkeerde persoon op de plaats, en heeft dat niets met inclusiviteitpolicy of wat dan ook te maken.
Maar bon, tinfoil hat people will be tinfoil hat people.

Iemand de ondervraging van het hoofd van de Secret Service aan het volgen? Evisceration is nog vriendelijk. Ze weet niks, wil op niks antwoorden en is de vaagheid zelve. Hoop voor haar de ze al een nieuwe job in het vooruitzicht had want dit is echt 🫢🫣😵‍💫
Ik heb er een paar uurtjes naar geluisterd als soort podcast. Op een gegeven moment vroeg iemand "heeft u een tijdlijn van de gebeurtenissen" en het antwoord was iets als "ik heb geen gedetailleerde tijdlijn". Er is een aanslag geweest op de (ex)president die het met een enorm geluk overleeft, je hebt 9 dagen om alles voor te bereiden, de hele wereld kijkt naar u, en dan kom je met ... niets? Maar echt helemaal niks. "Heeft u gesproken met de schutter die de verdachte uitgeschakeld heeft?" Ja. "Hoe ging dat gesprek wat werd er verteld?" -> Geen antwoord. "Het onderzoek naar de verdachte zit bij de FBI zegt u, heeft u al iemand gesproken van de FBI" Ja. "Wie? Wie kan ons die informatie dan wel geven als u het niet kan?" -> Geen antwoord -> Welke informatie is er al met u gedeeld over het onderzoek? -> Geen antwoord. Moet je daar hoofd van de secret service voor geworden zijn dan?

Fitheid speelt ook geen rol, die mensen die op dat podium staan, staan daar voor verschillende redenen, die moeten niet allemaal sterk en fit zijn, ik wil daar bvb ook wat mensen hebben staan die onwaarschijnlijk goed zijn in het herkennen van gezichten.
En het is ook geweten dat een blanke persoon het moeilijker heeft om mensen van Afrikaanse of Aziatische origine te onderscheiden, dus ik zou daar zeker een gemengd team willen zien.

Nu ben je er toch ook mee aan het lachen. De mensen van de USSS die op het podium staan zijn van de Personal Protection Unit. Daar is net fitheid belangrijk voor. Je kan daar pas voor geselecteerd worden na 2jaar suit USS gedaan te hebben en extra training en extra fitness requirements. De gewone suits en de uniform USSS is het voetvolk en daar is parate fitheid ook een rol. Ze moeten een test doen om te mogen beginnen af training en jaarlijkse fitness test.

Waar jij naar refereert zijn de USSS in kostuum tussen het publiek. Dat kan elke vorm van mensen zijn en zij moeten gewoon het publiek in de gaten houden voor verdachte handelingen. Dat kan gerust eender welke kleur of gender zijn.

Het rapporteren van huidskleur is ook maar gedaan in 3 vormen. Alfa, Bravo en Charlie. Waar Alfa alles wit is, Bravo bruin tot zwart en Charlie alles “geel”. Elke persoon kan dit je hoeft daarom geen speciale mensen in uw team hebben.

Wel grappig dat je aanhaalt dat de oorzaak van de aanslag bij het management lag en niet DEI aanwervingen, de dag nadat het hoofd van de secret service, een vrouw, zich gedurende een volle 5 uur belachelijk gemaakt heeft tijdens een nationaal verhoor, duidelijk makend dat zij compleet niet geschikt was voor die functie.
Was zij een DEI-hire?

Terug
Bovenaan