nokeyboard
Well-known member
Nochtans hetgeen er tijdens de testdagen en tijdens de eerste GP te zien was.Deze 2 stellingen tonen toch echt dat jullie serieus overdrijven zulle mannen.
Data van afgelopen weekend:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nochtans hetgeen er tijdens de testdagen en tijdens de eerste GP te zien was.Deze 2 stellingen tonen toch echt dat jullie serieus overdrijven zulle mannen.
Ja, tijdens qualifying, specifiek voor Piastri. Dus enerzijds, "veiligheid" speelt daar al iets minder. Maar anderzijds, het toont ook volgens mij aan dat McLaren of Piastri zelf het systeem nog niet echt onder controle hebben of correct gebruiken. Mercedes had bv veel minder last van super clipping tijdens qualifying.Die 57 km/u is toch een rechtstreeks voorbeeld uit qualifying?
Van waar komt die data? Want alle berichten spreken over Piastri die het maximale verlies had van 57km/h en Mercedes die het een pak beter onder controle hadden. Dit bericht spreekt dat compleet tegen.Nochtans hetgeen er tijdens de testdagen en tijdens de eerste GP te zien was.
Data van afgelopen weekend:
Van waar komt die data? Want alle berichten spreken over Piastri die het maximale verlies had van 57km/h en Mercedes die het een pak beter onder controle hadden. Dit bericht spreekt dat compleet tegen.
Mja, akkoord dat ze hier vooral voor qualifying wel een oplossing gaan moeten zoeken, want op circuits als Spa, Monza, Baku,... zal het ook een risico zijn.
Ze gaan blijkbaar na deze week al samenzitten om de regels rond energy management & deployment (eventueel) aan te passen.Mja, akkoord dat ze hier vooral voor qualifying wel een oplossing gaan moeten zoeken, want op circuits als Spa, Monza, Baku,... zal het ook een risico zijn.
Ook het beeld dat eenieder die iets of wat technisch mee is met F1 of een echte f1 liefhebber is dit systeem liefst zo snel mogelijk de vuilbak in wil zien is imo fout. Want ik behoor ook tot die groep en volg de F1 al sinds eind de jaren 80, en ik gooi gewoon het kind niet weg met het badwater. Ja, er waren flaws in Melbourne, zoals dat te hoge snelheidsverlies tijdens qualifying. Maar volgens mij gaat dat niet op elk circuit even erg zijn, gaan de teams en de rijders daar ook oplossingen voor zoeken en vinden, gaan de rijders ook meer ervaren worden met het systeem en er beter mee omgaan en moeten we dus imo even de tijd geven om de evolutie te zien doorheen het seizoen.
Maar veel F1 fans hebben nu eenmaal de aard om al heel snel heel grote conclusies te trekken, ook wat bv de titelstrijd betreft (die gaat volgens velen nu al zonder tegenstand en twijfel naar Russel...).
Voor mij mogen ze gewoon teruggaan naar een v10 zonder turbo, zonder batterij en zonder rev limiters.
F1 motoren moeten huilen en schreeuwen.
Die batterij is ook niet altijd volledig leeg.
Er mag telkens maar x hoeveelheid uit die batterij getrokken worden. Dat kunnen ze 'simpel' aanpassen. Ik zie ze die hoeveelheid nog optrekken voor de Q en eventueel voor de straight.