Veel hangt uiteraard ook af van het type vastgoed dat je koopt. Ik ben zelf eigenaar van een bescheiden nieuwbouwappartement met uitstekende ligging en zuidgericht tuintje. In theorie zal ik hier de komende x-aantal jaren geen grote kosten in hebben. Ga dit nu verhuren, mijn huurinkomsten hiervan dekken mooi mijn lening hiervoor. Nu net een lening aangegaan met mijn partner voor een tweede nieuwbouwappartement (wel groter, 3 kamers en grote tuin). Ben op deze manier op mijn 28e (mits steun van ouders, lijkt me anders onmogelijk, in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd) eigenaar van 2 nieuwbouwappartementen.
Ik hoop ook om niet tot mijn 65e te moeten werken, maar tegen de tijd dat mijn eerste bescheiden appartementje afbetaald is, ben ik er wel al 50
. Dus indien er niet ineens een grote som geld vrijkomt om mijn hypotheek af te betalen van dat eerste appartement, maakt het qua inkomsten tussen nu en mijn 50 weinig verschil uit of ik nu 1 of 2 panden bezit
.
Idealiter verhuren we dat tweede appartement binnen 10j ook aan een €1100 huurinkomsten per maand, en gaan we een derde lening aan, maar daar zullen de banken niet zo voor staan te springen
Ik hoop ook om niet tot mijn 65e te moeten werken, maar tegen de tijd dat mijn eerste bescheiden appartementje afbetaald is, ben ik er wel al 50
. Dus indien er niet ineens een grote som geld vrijkomt om mijn hypotheek af te betalen van dat eerste appartement, maakt het qua inkomsten tussen nu en mijn 50 weinig verschil uit of ik nu 1 of 2 panden bezit
. Idealiter verhuren we dat tweede appartement binnen 10j ook aan een €1100 huurinkomsten per maand, en gaan we een derde lening aan, maar daar zullen de banken niet zo voor staan te springen

). Als ik een partner zou hebben, kan ik evengoed ook iets samenkopen en ben ik ook eigenaar van 2 eigendommen.
. We leven nu met twee van 1 salaris dat ook de hypotheek moet betalen en binnenkort komt daar dus een baby bij. Zonder mijn huidige loon was dat ook niet mogelijk geweest.
. Zonder ons "startbedrag" hadden we nu misschien net een "definitief" huis kunnen kopen en dat komt dan grotendeels door een hoog inkomen. Door die ouderlijke steun staan wij er nu compleet anders voor.