Inderdaad, op zich is 30 dagen wel oké maar het is vooral dat stukje dat me wat dwars zit. Kan het evengoed 40/50/60 dagen worden.Het zinnetje paid when paid erachter is wel cruciaal
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, op zich is 30 dagen wel oké maar het is vooral dat stukje dat me wat dwars zit. Kan het evengoed 40/50/60 dagen worden.Het zinnetje paid when paid erachter is wel cruciaal
Ik ken er die via CE rechtstreeks (zonder pooier) bij de Vlaamse overheid zitten en die kunnen toch 60 dagen wachten op hun geld na uitsturen factuur. Wil daarom niet zeggen dat het bij elk departement van de Vlaamse overheid zo is natuurlijk, maar toch... Tussenpartij wil de "stress" op hun cashflow idd gewoon doorschuiven naar u. Als die 14 dagen betaaltermijn een selling point van hen was, kan je een wederdienst vragen misschien? Kleine indexering? Dat is wat ik zou proberen.Iemand advies of ervaring met het volgende:
Ik zit al een paar jaar bij de overheid via een tussenpartij (die op zijn beurt via het connecting expertise platform zit) en nu zegt mijn tussenpartij dat bij de aankomende contractverlenging de betaaltermijn - wat initieel één van hun selling points was - van ‘14 dagen’ naar ‘30 dagen, paid when paid’ zal gaan.
Reden: hun eigen cashflow beschermen -> alle risico/termijn bij mij leggen dus. Het lijkt er niet echt op dat ze hier rond willen buigen en enkel nog een paar maanden de originele ‘14 dagen’ willen hanteren. Daarna zal het onherroepelijk naar de ‘30 dagen paid when paid’ gaan.
Nu kan ik natuurlijk gewoon weigeren en een ander klant gaan zoeken, maar ik zou dit liever vermijden.
Heeft iemand ervaring met tussenpartijen die zaken willen doorduwen bij contractverlenging?
The following document types are supported by 'xxx BV' at the time of the last indexation:
Peppol Invoice Response transaction 3.0 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:ApplicationResponse-2::ApplicationResponse##urn:fdc:peppol.eu:poacc:trns:invoice_response:3::2.1)
Peppol Message Level Response transaction 3.0 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:ApplicationResponse-2::ApplicationResponse##urn:fdc:peppol.eu:poacc:trns:mlr:3::2.1)
Peppol BIS Billing UBL Credit Note V3 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:CreditNote-2::CreditNote##urn:cen.eu:en16931:2017#compliant#urn:fdc:peppol.eu:2017:poacc:billing:3.0::2.1)
Peppol BIS Self-Billing UBL Credit Note V3 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:CreditNote-2::CreditNote##urn:cen.eu:en16931:2017#compliant#urn:fdc:peppol.eu:2017:poacc:Selfbilling:3.0::2.1)
Peppol BIS Billing UBL Invoice V3 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:Invoice-2::Invoice##urn:cen.eu:en16931:2017#compliant#urn:fdc:peppol.eu:2017:poacc:billing:3.0::2.1)
Peppol BIS Self-Billing UBL Invoice V3 (busdox-docid-qns::urn:eek:asis:names:Specification:ubl:Schema:shutup:sd:Invoice-2::Invoice##urn:cen.eu:en16931:2017#compliant#urn:fdc:peppol.eu:2017:poacc:Selfbilling:3.0::2.1)
Meer en meer officecenters (type Regus) komen hiermee in de problemen omdat de fiscus (terecht) van oordeel is dat het vestigingsadres (fysieke plaats waar activiteiten plaats vinden) daar niet kan (blijven) staan bij een "virtueel" kantoor.Zijn hier freelancers die de vestigingseenheid van hun vennootschap niet op het adres van de eigen woning geregistreerd hebben? Ik ken een freelancer die zijn zakenadres op een kantoor van Regus heeft geregistreerd. Blijkbaar is dat een dienst die zij aanbieden aan 59 euro per maand.
Voordeel: mensen kunnen via de KBO je verhuisbewegingen en privéadres niet meer achterhalen.
Nadelen: ???
Kan je dan bijvoorbeeld nog meubilair kopen voor je thuiskantoor?
Die paid when paid heb ik er uit kunnen halen bij mijn huidige tussenpartij.Inderdaad, op zich is 30 dagen wel oké maar het is vooral dat stukje dat me wat dwars zit. Kan het evengoed 40/50/60 dagen worden.
Afhankelijk van je bereidheid om te onderhandelen kan je eventueel zoiets terugsturen:Iemand advies of ervaring met het volgende:
Ik zit al een paar jaar bij de overheid via een tussenpartij (die op zijn beurt via het connecting expertise platform zit) en nu zegt mijn tussenpartij dat bij de aankomende contractverlenging de betaaltermijn - wat initieel één van hun selling points was - van ‘14 dagen’ naar ‘30 dagen, paid when paid’ zal gaan.
Reden: hun eigen cashflow beschermen -> alle risico/termijn bij mij leggen dus. Het lijkt er niet echt op dat ze hier rond willen buigen en enkel nog een paar maanden de originele ‘14 dagen’ willen hanteren. Daarna zal het onherroepelijk naar de ‘30 dagen paid when paid’ gaan.
Nu kan ik natuurlijk gewoon weigeren en een ander klant gaan zoeken, maar ik zou dit liever vermijden.
Heeft iemand ervaring met tussenpartijen die zaken willen doorduwen bij contractverlenging?
Beste,
Ik schat dat de kosten om het extra risico te dekken rond de €40 per gewerkte dag bedragen.
Ik wacht geduldig op jullie akkoord om het dagtarief hiermee te verhogen.
Mvg,
Ikke
had ik ook geprobeerd (zit aan 11% marge) en had dit terug gekregen:Afhankelijk van je bereidheid om te onderhandelen kan je eventueel zoiets terugsturen:

En welke problemen zou de fiscus daar dan kunnen over maken? Fiscaal is daar binnen België toch nergens voordeel uit te halen, gemeentebelastingen wegen toch totaal niet door in die mate?Meer en meer officecenters (type Regus) komen hiermee in de problemen omdat de fiscus (terecht) van oordeel is dat het vestigingsadres (fysieke plaats waar activiteiten plaats vinden) daar niet kan (blijven) staan bij een "virtueel" kantoor.
Maatschappelijke zetel is vaak geen probleem, kan ook blijven, dus op neerlegging/... zal dit blijven staan.
Maar vestigingsadressen willen ze (afh van regio maar al meerdere plaatsen) weg uit deze officecenters en willen ze vaak zelfs bij zaakvoerder thuis plaatsen. Volledig anoniem kan dus vaak niet meer
En welke problemen zou de fiscus daar dan kunnen over maken? Fiscaal is daar binnen België toch nergens voordeel uit te halen, gemeentebelastingen wegen toch totaal niet door in die mate?
Na jaren van focus op onbenulligheden, implementatie van extra regels en het behalen van de moral high ground (bedankt linkse & groene rakkers!) begint de EU terug de goede richting uit te gaan. Misschien ironisch maar Trump heeft echt wel een positieve impact op het EU beleid.Die zou wel groot kunnen worden: bedrijf opstarten in de EU, binnen 48u, met 1 set regels voor de hele EU.
Om dit mogelijk te maken in België gaat er nog veel moeten bewegen, zeker aan overheid en notariskant.

Na jaren van focus op onbenulligheden, implementatie van extra regels en het behalen van de moral high ground (bedankt linkse & groene rakkers!) begint de EU terug de goede richting uit te gaan. Misschien ironisch maar Trump heeft echt wel een positieve impact op het EU beleid.![]()
Fiscus is wat kort door de bocht, is FOD en KBO controleren nu systematiek vestigingsadressen.En welke problemen zou de fiscus daar dan kunnen over maken? Fiscaal is daar binnen België toch nergens voordeel uit te halen, gemeentebelastingen wegen toch totaal niet door in die mate?
Bwa ik heb toch redelijk wat zo’n situaties in mijn omgeving en dat loopt allemaal even vlot als wanneer het geen vrienden of familie was.Met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen.
De kans dat dit niet als "verraad" gaat worden gezien en de vriendschap daar ongeschonden uit komt, lijkt mij klein.Indien dit gedaan wordt dan denk ik niet dat de vriendschap echt verloren moet gaan?
Waarom, praat erover als volwassenen zonder de negatieve kan te hard te belichten.De kans dat dit niet als "verraad" gaat worden gezien en de vriendschap daar ongeschonden uit komt, lijkt mij klein.