Functioneringsgesprekken

Calfons

Active member
Vraagje, heb vorige maand een funcionerings gesprek gehad (normaal wou ik deze niet doen, maar om toch mijn goede wil te laten zien heb dan toch ingestem).
Maar tot hier toe heb ik er nog geen papier van gezien, zodat ik er mee akkoord kan gaan of niet. Heb al een paar keer gevraagd hoe dat het zit, en telkens " ben er nog mee bezig".
Trouwens een vrouwlijke collega ( gemakkelijk beinvloedbaar) heeft dat 2 maanden gehad en heeft er ook nog niets van gezien.
Heb nu gezegd als ik het tegen eind volgende week niet kan inzien vraag ik hetboo via mijn vakbond. Heb ik er goed aan gedaan.

Laatst bewerkt:
Vraagje, heb vorige maand een funcionerings gesprek gehad (normaal wou ik deze niet doen, maar om toch mijn goede wil te laten zien heb dan toch ingestem).
Maar tot hier toe heb ik er nog geen papier van gezien, zodat ik er mee akkoord kan gaan of niet. Heb al een paar keer gevraagd hoe dat het zit, en telkens " ben er nog mee bezig".
Trouwens een vrouwlijke collega ( gemakkelijk beinvloedbaar) heeft dat 2 maanden gehad en heeft er ook nog niets van gezien.
Heb nu gezegd als ik het tegen eind volgende week niet kan inzien vraag ik het via mijn vakbond. Heb ik er goed aan gedaan.
Naargelang functie, kmo of grote speler,... werkt dreigen niet bevorderlijk.

Heeft niets met dreigen te maken, maar met rechten te maken. Voor het zelfde geld zet men van alles in het verslag dat niet besproken was.
Je moet toch steeds voor akkoord tekenen? Dat dat nu een week of een maand wachten is... misschien heeft die persoon het effectief druk.
Er achter vragen kan geen kwaad, direct vakbond inschakelen voor zoiets...

Je moet toch steeds voor akkoord tekenen? Dat dat nu een week of een maand wachten is... misschien heeft die persoon het effectief druk.
Er achter vragen kan geen kwaad, direct vakbond inschakelen voor zoiets...
Ben het gewoon beu dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, altijd hebben ze.een uitleg. Toen ik daar in het begin werkte en na mijn eerste gesprek, wist ik over wat het gesprek ging en onmiddelijk na dit gesprek werd dit afgeprint, kon ik dat lezen en tekenen of niet voor akkoord. En kreeg ik een copie.
Trouwens vorige jaar had ik een papier gegeven, met de reden waarom ik zo een gesprekken niet wil, omdat ze dat moeten vragen, voor het in je personeels dossier te steken. En weet je wat, heb mijn personeels dossier volledig kunnen inkijken, en dat papier was er niet bij. Er ook informatie achter gevraagd, en het antwoord was, moet dat er nog insteken, NA EEN JAAR? Dus nee mijn vertrouwen is gezakt bij hen. En ja dreigen kan soms helpen. En wat gaan ze doen mij ontslagen om dat ik mijn recht eis?

Blijkbaar zitten hier veel werkgevers, die het niet zo hoog hebben met de vakbond zo te lezen.
Weet je wat, laat maar; sluit deze topick maar of nog beter verwijder deze.

Laat me raden, jij bent een werkgever?
Nee, ik ben geen werkgever.

Maar je moet dat ding toch aftekenen. Dus wat maakt het uit of het nu of binnen 2 w komt.

Ik weet wel dat je met dergelijke attitude een voorspelbaar evaluatie zult hebben...

Ben het gewoon beu dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd, altijd hebben ze.een uitleg. Toen ik daar in het begin werkte en na mijn eerste gesprek, wist ik over wat het gesprek ging en onmiddelijk na dit gesprek werd dit afgeprint, kon ik dat lezen en tekenen of niet voor akkoord. En kreeg ik een copie.
Trouwens vorige jaar had ik een papier gegeven, met de reden waarom ik zo een gesprekken niet wil, omdat ze dat moeten vragen, voor het in je personeels dossier te steken. En weet je wat, heb mijn personeels dossier volledig kunnen inkijken, en dat papier was er niet bij. Er ook informatie achter gevraagd, en het antwoord was, moet dat er nog insteken, NA EEN JAAR? Dus nee mijn vertrouwen is gezakt bij hen. En ja dreigen kan soms helpen. En wat gaan ze doen mij ontslagen om dat ik mijn recht eis?
Zet uw vraag gewoon op mail.
jij hebt bewijs van dat het niet in orde was, moest er ooit iets van komen en laat het daarna gewoon zijn gang gaan.

Nee ze gaan u daarvoor niet ontslaan maar naargelang hoe en naar wie je dit pietlullig ding gaat opblazen kan het ooit tegen u gehouden worden.

Trouwens vorige jaar had ik een papier gegeven, met de reden waarom ik zo een gesprekken niet wil, omdat ze dat moeten vragen, voor het in je personeels dossier te steken.

Wow, meen je dit ? Nog nooit meegemaakt.

Als je je zo opstelt kan je beter zelfstandig worden of een andere job zoeken.

dreigen met de vakbond om een document te zien dat je zou kunnen ondertekenen dat je akkoord bent met een functioneringsgesprek. wat waarschijnlijk al in je arbeidsreglement oid staat.

heb je er goed aan gedaan? nee.
heb je goede wil getoont? nee.

Het verwijderen van je posts enkel omdat je het niet eens bent met het commentaar is nogal kleinzierig.

Een functioneringsgesprek weigeren kan beschouwd worden als een werkweigering en dus leiden tot ontslag. Immers, de werkgever heeft het recht om je functioneren af en toe te bespreken, dit is een normaal onderdeel van de bedrijfsvoering.

Moet hij dan een verslag binnen een bepaalde tijd ter ondertekening voor je neerleggen? Nee, gewoon al omdat zo'n functioneringsgesprek niet wettelijk bepaald is qua vorm en er dus ook geen verplichtingen zijn om een verslag van te maken. Als je geen verslag moet maken, is het logisch dat er niet noodzakelijk iets gegeven/getekend moet worden.

Als de werkgever dit functioneringsgesprek zou willen gebruiken als evaluatiegesprek is een getekend verslag natuurlijk wel nodig, maar die keuze en de termijn waarin hij zo'n te tekenen verslag maakt ligt volledig bij de werkgever. De waarde ervan daalt natuurlijk hoe langer de tijd verstrijkt.

Langs de andere kant kan de werknemer zelf kiezen of hij deze wil tekenen. Bij weigering tot tekenen zonder reden kan dit wel op andere manieren 'betekend' worden aan de werknemer en is geen tegenreactie nefast voor de werknemer.

Voila Calfons, nu heb je grotendeels hetzelfde antwoord als de andere posts hier en ik hoop dat je beseft dat dit dus geen advies van een werkgever is.

Een functioneringsgesprek weigeren kan beschouwd worden als een werkweigering en dus leiden tot ontslag. Immers, de werkgever heeft het recht om je functioneren af en toe te bespreken, dit is een normaal onderdeel van de bedrijfsvoering.
Nergens in mijn arbeidscontract en arbeidstegelement staat er iets van dat we deze verplicht moeten doen , er staat zelfs niets over funcionerings gesprekken. Dan zou ik al elk jaar ontslagen zijn geweest , trouwens deze zijn nog altijd wettelijk niet verplicht. Dus nee hier sla je de bal mis.

En verder het is het hier klaar voor mij.

Laatst bewerkt:
Nergens in mijn arbeidscontract en arbeidstegelement staat er iets van dat we deze verplicht moeten doen , er staat zelfs niets over funcionerings gesprekken. Dan zou ik al elk jaar ontslagen zijn geweest , trouwens deze zijn nog altijd wettelijk niet verplicht. Dus nee hier sla je de bal mis.

Wat is dat nu van zever.

Er staat toch nergens iets inhoudelijk in je arbeidscontract. Als je baas zegt "doe ABC" en je weigert, jah...

Veel succes in de rechtbank. "Ik moest iets onaanvaardbaar doen". "Wat?". "Een funcionerings document invullen". Vermoeden dat het snel gedaan zal zijn met discussiëren.

Waarom wil je functioneringsgesprek niet doen btw? Waarom zoveel fuzz?

Een functioneringsgesprek/evaluatie is in de meeste bedrijven een one way street anyway. Bij ons mag je input geven en krijg je achteraf het resultaat, met bijhorende bonus. En als het je niet aanstaat, dikke pech e. Als je voor jezelf wil werken, moet je zelfstandige worden. Als je voor een ander werkt, moet je luisteren.

Zo een gesprek is toch gewoon om een beetje toekomst bij het bedrijf af te toetsen en wat de verwachtingen van elkaar zijn?

Lijkt me enkel maar voordelig om dit te doen?

Begrijp niet dat zoveel mensen nog logica willen doen inzien aan iemand die zo ver heen is dat heel de wereld tegen hem is en onder 1 hoedje speelt. Zijn werkgever, die van zijn partner, de vakbondsafgevaardigde, Euromillions is doorgestoken kaart, etc...

Toch duidelijk dat hij te ver heen 8s?

Begrijp niet dat zoveel mensen nog logica willen doen inzien aan iemand die zo ver heen is dat heel de wereld tegen hem is en onder 1 hoedje speelt. Zijn werkgever, die van zijn partner, de vakbondsafgevaardigde, Euromillions is doorgestoken kaart, etc...

Toch duidelijk dat hij te ver heen 8s?
We moeten onze vrije zondag ook gevuld krijgen met iets 🙄😀

Terug
Bovenaan