DogFacedGod
Well-known member
Iemand die op eigen kracht zijn vermogen heeft verwerft dwingt bij mij toch meer respect af dan iemand die het in zijn schoot geworpen krijgt.
Dit dus.
Maar wanneer is iets eigen kracht?
Ik vind het belangrijker dat iemand van zijn eigen kan erkennen dat waar een mens geraakt is dat dat niet enkel puur de som is van zijn individuele prestaties is maar dat daar ook "geluk", "omgeving" , "prestaties van anderen",... insteekt. Dat die iemand beseft dat de ene meer geluk heeft dan de andere én dat niet alles een resultaat is van het puur individuele.
Ik vind bijvoorbeeld @anders. zijn opmerking vrij goed.
Als je al financieel veilig bent, zijn sommigen mensen mentaal meer bereid om meer risicio's te nemen omdat voor hen dat risico nemen, veel kleiner is dan iemand anders.
Ik ken er die meermaals zelfstandige activiteiten hebben opgestart, telkens gefaald (Niet omwille van incompetentie maar eerder omdat de usecase wel heel specifiek/idealistisch was.) maar vierde keer was de goeie. Maar dat was ook één uit een "goeie" familie dus die kon zo'n risico's zich permetteren.

).
Het kan hem niets meer schelen dat de overheid straks met dikke percentages wegloopt, zolang hij hier en nu nog grenzeloos kan genieten met zijn nieuwe vlam.