Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het start natuurlijk allemaal bij de Eurosport commentator die claimt dat Remco het roze grijpt he..

Hoe komt het dat Valter de roze trui pakt? Heb maar de laatste paar km gezien. Ik zie Valter pas 12de binnenkomen.
Die zat in de vlucht van de Marchi paar dagen terug die wat voorsprong had genomen op de favorieten. En die houdt nu nog net genoeg tijd over om Evenepoel en Bernal achter zich te houden.

Wel vreemd dat de Engelsen het meteen door hadden dat Valter hem pakte.
Ik had beide commentaren openstaan.
Bij de nederlandstalige was het meteen over Remco in het roze als een zekerheid.
Bij de Engelstalige inderdaad wat meer afwachtend en rekenend.

Valter, in 2019 op het WK, met die ferme uitschuiver in de regen bij de U23. Is de Hongaarse hoop op wielersucces voor de toekomst. Ben blij voor hem, nu nog Dario Gomez - die op hetzelfde WK stond te huilen - in een WT-ploeg zien en dat zou leuk zijn.
Ciccone nog vijfde, na de achtervolging op de koplopers :thumb:. Jammer dat die vaak met zijn krachten woekert.
Vervaeke komt er eindelijk door in een GT en laat hetgeen zien waarvoor we dachten dat hij ging uitblinken. Idem met Mäder.

Als Remco tot maandag kan uitzingen, dan is zijn comeback imo al geslaagd (niet voor hem misschien, maar ik zou tevreden zijn).

De putsch van Ineos (Ganna) :oink: bij de op een na laatste col. Reden even weg voor enkele seconden van de rest. Precies Gewiss 1994 in de afdaling voor een fractie.

Eurosport en zijn grijs beeld... Home of cycling.

Dit. Hij had een vrij goeie dag (beter dan gisteren maar dit lag hem ook beter), maar Bernal had aan de finish nog net dat tikketje extra over.
Bernal blijft de favoriet voor mij, maar natuurlijk mooi dat Evenepoel alvast de trui kan aantrekken.

Update: Blijkbaar zou Valter nog nipt de trui pakken. Mmm misschien is dat ook beter. Anders krijgen ze in België te veel ne stijve. :D
Evenepoel zag er ook nog fris uit aan de finish hoor.. Bernal dat tikkeltje meer? Dat zou ik niet durven zeggen op basis van vandaag, counterde zonder moeite al zijn aanvallen.. we gaan het zien..

Ik begrijp echt niet waarom sommigen hier blij zijn dat een Hongaar de roze trui pakt en niet Evenepoel, een Belg. Enkel en alleen omdat Remco te veel aandacht krijgt in de media!? Het absoluut gebrek aan chauvinisme van sommige Belgen/Vlamingen is toch echt om van te kotsen in mijn ogen.
Klopt volledig.. ik begrijp daar ook niks van. Liever eigen talent afbreken, uitlachen en minimaliseren van zijn prestaties.. dat is veel plezanter blijkbaar..

Mij stoort het meeste nog dat ze die jongen veren in zijn reet steken in het extreme. Dat die jongen talent heeft dat staat vast, immens veel talent. Maar dat maakt van u nog geen winnaar, daar is meer voor nodig.

Enkel met talent win je geen koersen. Er rijden tig coureurs met talent die een goeie laboproef afleggen.

Ehm, je bent op de hoogte van het feit dat woorden (zoals bijvoorbeeld "winnen") een betekenis hebben?

Indien ja: Uw anti-Remco sentimenten doen u bepaald meelijwekkende (want simpel weerlegbare) uitspraken doen, quod erat.

Ehm, je bent op de hoogte van het feit dat woorden (zoals bijvoorbeeld "winnen") een betekenis hebben?

Indien ja: Uw anti-Remco sentimenten doen u bepaald meelijwekkende (want simpel weerlegbare) uitspraken doen, quod erat.
Uw punt is dus?

Eindelijk bevestiging van Attila :love:
En eigenlijk super blij dat die idiote sportjournalistenfans bij HLN en Sporza eens op hun plaats gezet worden.

Ja... daar ging ontwijfeld niks anders aan vooraf. :unsure:

Zie Jelle Wallays: wint die koers (Parijs-Tours zeker?) en zegt 10 seconden na de finish stijf van de adrenaline "Waar zitten de lachers van Quick-Step nu?"... direct Keisse en Lefevere op Twitter die het nodig vinden van hem nog wa belachelijk te maken. Natuurlijk wisten we op dat moment nog niet dat ze eerst die jongen hebben zitten treiteren en dat zijn uitspraak een reactie op is.

Dat is gewoon een lelijk kantje. Er is maar één ding erger dan een slechte verliezer en dat is een slechte winnaar die als er toch eens iemand anders iets wint het toch nodig vind van die persoon dan toch de grond in te boren. Maar je kan Remco dat niet kwalijk nemen als het een beetje in de ploegcultuur ingebakken zit.
:sop: wat dan?
Mooi verhaal over Wallays, heeft natuurlijk niets te maken met Evenepoel.
Laten we hopen dat Serry maar niets tweet of zegt over die chauffeur. Stel je voor dat hij hier ook zon zever over zich heen krijgt. :clap:

Over de koers:
Wat een fails van HLN en sporza. Als Evenepoel kan blijven progressie boeken de volgende dagen gaat Bernal zijn werk eraan hebben. Zijn voorsprong zal volgens mij toch naar de 3 minuten moeten gaan richting de tijdrit. Jammer voor Vervaeke, stranden op 10secoden van het roze. Misschien hier een daar een sprintje winnen?

De laatste keer dat de Giro eindigde met zo'n lange tijdrit was in 2017. Toen pakte Dumoulin 1'24" terug op Quintana. In de laatste tijdrit blijven de verschillen vaak beperkter omdat iedereen op zijn tandvlees zit. Think twice dat Evenepoel 1 minuut per 10km gaat pakken.
Bernal is geen geweldige tijdrijder maar wel beter als pakweg een Quintana of Yates. Hij gaat nooit meer dan 2 minuten verliezen op 30km.

We moeten nog wel enkele bergen over vooraleer we zo ver zijn ...

De laatste keer dat de Giro eindigde met zo'n lange tijdrit was in 2017. Toen pakte Dumoulin 1'24" terug op Quintana. In de laatste tijdrit blijven de verschillen vaak beperkter omdat iedereen op zijn tandvlees zit. Think twice dat Evenepoel 1 minuut per 10km gaat pakken.
Bernal is geen geweldige tijdrijder maar wel beter als pakweg een Quintana of Yates. Hij gaat nooit meer dan 2 minuten verliezen op 30km.

We moeten nog wel enkele bergen over vooraleer we zo ver zijn ...
Ik geloof nooit dat die graag richting de tijdrit gaat met 2min voorsprong. Hij verloor in een klimtijdrit 1:36min in de tour die hij won tov Alaphilippe over 27km. In het jaar daarvoor 2min over 30km. Nu goed, 3 minuten is overdreven. 2 minuten lijkt me niet onmogelijk. Maar zoals je zegt, eerst de bergen nog over. Wie weet begint hij aan de tijdrit met voorsprong :cool:

Btw, vorig jaar was Quintana voor hem in het nationaal kampioenschap tijdrijden. Lijkt me dat ze aan elkaar gewaagd zijn in de tijdrit.

Eurosport en zijn grijs beeld... Home of cycling.
Twas er over, gelukkig was het in de finale opgelost. Ik denk echter wel dat die grijze vlekken op het conto van de RAI mogen worden geschreven...

Mooie zege van Mader. Had na die rit in Parijs-Nice wel verwacht dat we hem dat ook in een grote ronde gingen zien proberen, wel niet verwacht dat het zo snel zou zijn en vooral dat het ineens prijs zou zijn. Twas uiteindelijk wel weer zeer nipt... gelukkig liet hij zich dit keer niet in slaap doen en ging hij van ver genoeg.

Ik snap wel niet meteen wat Bernal hier doet vandaag. Martinez vooruit sturen, erop en erover springen zonder ook maar iets van hulp en dan kop sleuren met 3 renners op zijn wiel voor wat uiteindelijk een handvol seconden zijn.

Van Simon Yates wordt nu gezegd van "tis niet goed" en das waar, maar ondanks alles (verlies in ITT + 2x verlies aankomst boven) staat diej dus uiteindelijk nog alt op maat 35 seconden oid... in de slotweek gaat het met de voorhamer zijn, we gaan dan niet met 15 seconden spelen.

Ik zat vooral in hoe Evenepoel met dat beestenweer om kan gaan vandaag. Blijkbaar toch beter dan ik verwachte maar het zal er toch voor velen hard hebben ingehakt. Hopelijk de volgende dagen daar een beetje beter weer.
Tot nu toe kan je toch gewoon maar zeggen 'hij' doet het toch maar weer. Chapeau

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan