Goede gratis versie Peppol

Yesssss

New member
Hallo allemaal

Ik heb een zeer beperkte activiteit in bijberoep (ongeveer 1 uitgaande factuur per maand).
Ik zal binnenkort verplicht via Peppol moeten factureren en vraag me af of iemand van jullie ervaring heeft met goede gratis software die dit aanbiedt.
Aangezien mijn activiteit zo beperkt is, heb ik niets anders nodig behalve een mogelijkheid om via Peppol te factureren en facturen te ontvangen (dus geen volledig boekhoudprogramma nodig of zo).
Online vind ik hier wel wat over, maar ik hoor het toch liever van mensen die ervaring hebben met bepaalde software :)

Ik heb ook een klein bijberoep en heb me geabonneerd op DocclePro, ongeveer 50€ per jaar.
Ontvangen is gratis maar om te versturen heb ik niet echt gratis oplossingen gevonden. Voordeel van Doccle is dat je niet vasthangt aan een boekhoudpakket en daarin gewoon je eigen PDF-factuur kan opladen.

Ik ben aangemeld op LUCY maar ik krijg van Telenet een mail om te zeggen dat hun factuur via Peppol netwerk verzonden is maar er komt niets binnen bij Lucy?
Moest ik meer doen dan mij gewoon aanmelden bij LUCY? Waar kan ik zien of ik ook bij Peppol aangmeld ben?

Ik ben aangemeld op LUCY maar ik krijg van Telenet een mail om te zeggen dat hun factuur via Peppol netwerk verzonden is maar er komt niets binnen bij Lucy?
Moest ik meer doen dan mij gewoon aanmelden bij LUCY? Waar kan ik zien of ik ook bij Peppol aangmeld ben?
op Lucy moet je 'uw Peppol' inderdaad koppelen.
naar instellingen gaan en daar aanduiden wat je wenst
Ik wil Peppol e-facturen ontvangen via Lucy
of/en
Ik wil Peppol e-facturen versturen via Lucy

Bij die Peppolcheck sta ik als succesvol geregistreerd en ook die twee opties 'peppol facturen ontvangen en versturen via Lucy staan aangevinkt. Vreemd. Zou me ook sterk lijken dat daar dagen vertraging op zou zitten.

Terug
Bovenaan