goedkope nas of linken naar

hey69

Active member
iTrader: 100% (388/388)
Gevraagde goederen
computer acces
Ik zoek iets goedkoop thuis te plaatsen voor occasioneel een backup van fotos oa.
via gsm over het internet uploaden zou handig zijn

heb je iets liggen of kan je me tips geven wat te zoeken op 2dehands bijvoorbeeld , laat maar weten
klein budget geen disken nodig.

Goedkoop en over internet is meestal geen goeie combinatie.
Ofwel is het goedkoop en hangt de beveiliging met haken en ogen aan elkaar.
Ofwel koop je een gerespecteerd product waarvan de fabrikant de moeite doet om de veiligheid op punt te houden.

En wat is een klein budget? De goedkoopste synology op bol.com gaat aan 155€.

Voor 155€ koop je een nieuwe synology waar je nog x jaar firmware upgrade krijgt.
Ik zou me dan niet laten verleiden tot 'oude' 2e hands dingen te kopen.

2de hands in de gaten houden voor een synology ds220+ of recenter (ds2 = diskstation met 2 schijven, anders is het geen deftige backup; 20 = jaar dat die uitgebracht is, bv 2020, 2023, 2025; + is de reeks met intel processoren die performanter zijn).

Afhankelijk van ouderdom zal het budget mss eerder richting de €200 gaan, maar de tradeoff hier is de software die er automatisch bijkomt:
  • synology quickconnect geeft je out of the box toegang op afstand tot al je data, zonder dat je zelf moet beginnen prutsen met dyndns/portforwarding/reverse proxies.
  • komt standaard met synology photos, een photolibrary app à la google photos (maar dan niet in de cloud en zonder ai saus), waarmee je foto's van je gsm automatisch kunt laten backuppen naar je NAS, zelfs vanop afstand.

Ik heb nog een QNAP TS-133 zonder schijf liggen. Aangekocht eind 2022 en vervangen door een unifi nas owv betere integratie met de rest van unifi-systemen.

Deze werkt nog netjes. Enige probleem is dat het schroefje onderaan kapot is. Dit wilt zeggen dat je de "kap" van de nas gemakkelijk kan uittrekken, maar als deze gewoon rechtstaat in een kalme ruimte is dit uiteraard geen probleem.

Als een basic NAS kan het prima dienen, maar je moet enkel zelf nog een schijf vinden om erin te steken. Laagste prijs op Tweakers pricewatch is €180. Voor €40 excl verzending wil ik hem wel verkopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan