Tanuki_
Crew Member
Wat heeft voldoening halen uit je job te maken met je identiteit?Ik ben degelijk in mijn job. Maar 'voldoening'? Dat haal ik volledig uit mijn privéleven. Ik heb mijn job niet nodig voor mijn identiteit.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat heeft voldoening halen uit je job te maken met je identiteit?Ik ben degelijk in mijn job. Maar 'voldoening'? Dat haal ik volledig uit mijn privéleven. Ik heb mijn job niet nodig voor mijn identiteit.
Ik vind AI wel handig om mij met iets op weg te zetten, ik ben dan een uurtje bezig om iets te schrijven terwijl ik er anders een ganse dag aan bezig ben. Ge moet de output echter wel nog checken.Als ik een score zou moeten geven, een 5 op 10.
Het technische is wel fun.
Al verhoogt de complexiteit exponentieel. Om het vol te houden tot mijn 64ste, ik vrees ervoor.
IT 20 jaar geleden != IT nu.
De helft van de tijd ben je bezig met prulletjes die hun eigen leven leiden. Elke dag opnieuw zijn er wel weer zulke prulletjes:
"Waarom werkt dat nu weer niet? Waarom is dat nu weer veranderd?
Ook te veel in shit zitten ploeteren van anderen.
Veel te veel mensen die echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, en de stront voor u achterlaten.
Sowieso wel veel voordelen, thuiswerk zoveel je wilt, veel verlof.
(Best een heel goed loon + andere voordelen.)
--
Soms denk ik van het om te gooien. En voor een saaie routinematige job te gaan.
Dat ik weet van dit, en alleen dit nog, tot mijn 64ste.

Al, ik bedoelde gewoon ALIk vind AI wel handig om mij met iets op weg te zetten, ik ben dan een uurtje bezig om iets te schrijven terwijl ik er anders een ganse dag aan bezig ben. Ge moet de output echter wel nog checken.
Ik doe een mengeling van wat support en projecten/programmeren want we zijn hier maar met een klein team. Maar dikwijls zit je in de shit van anderen te ploeteren, of word je dan lastig gevallen met dagdagelijkse shit terwijl je met iets anders zou moeten bezig zijn.
Bijvoorbeeld een programma dat weer niet meer werkt door een automatische update , en dan moogt ge bij verschillende gebruikers het weer gaan fixen. En dat is dan dringend want ze kunnen niet meer verder met hun werk.
Hoeveel voldoening ik haal uit mijn werk verschilt van dag tot dag. Soms veel voldoening en soms helemaal niks.
Routinewerk kan dan misschien eens leuk zijn voor even om niet te moeten nadenken maar dat gaat ook snel vervelen als je niks anders doet.
Bij mij zal het ergens zitten tussen Voldoende en onvoldoende. Geen idee of ik het tot 64 ga uithouden, dat zal dan toch geen full-time zijn als het niet nodig is. Ik hoop dat ik eerder binnen ben zodat het geen absolute must meer is om te werken![]()

Ik ben 3 jaar orderpicker geweest na de crisis van 2001 (de deur richting de IT sector ging op slot en ik was door omstandigheden plots persona non grata geworden). Eigenlijk doe of deed ik dat veel liever dan een jobke in de IT sector waar ik ondertss al 20+ jaar in werk. Maar ja, soms moet je kiezen: Iets meer luxe of plezier in je werk en tot op heden lukt het (nog) wel.Ja, ik vind mijn werk wel leuk. Ik doe orderpicking en zit meestal bij de top 3 en heb recent het record verbroken. Iets anders moet ik niet doen dus ben er wel tevreden van.

Je wordt zeer dikwijls beoordeelt op uw job, toch?Wat heeft voldoening halen uit je job te maken met je identiteit?
Chapeau!Ik ben 3 jaar orderpicker geweest na de crisis van 2001 (de deur richting de IT sector ging op slot en ik was door omstandigheden plots persona non grata geworden). Eigenlijk doe of deed ik dat veel liever dan een jobke in de IT sector waar ik ondertss al 20+ jaar in werk. Maar ja, soms moet je kiezen: Iets meer luxe of plezier in je werk en tot op heden lukt het (nog) wel.
Toffe sfeer, toffe collega's en verstand op nul (allé ja, je moet een pallet kunnen stapelen en dat klinkt mss vreemd in de oren van iemand die dat nog nooit gedaan heeft: Dat is ook een 'skill' en niet iedereen kan dat goed). Je moet ook wel ne goeie fysiek hebben (je moet je lijnen halen) maar als sportmens had ik daar weinig issues mee.
Wel een droevig momentje: De Casa (Toen nog via Domus Logistics) waar ik orderpicker geweest ben is failliet. Veel ex-collega's zijn hun job nu kwijt.![]()
Ik zou toch geen arts willen worden gezien de vele uren die kloppen en de verantwoordelijkheid als er iets mis gaat met een patiënt.Je wordt zeer dikwijls beoordeelt op uw job, toch?
Een arts heeft hoger aanzien dan een vuilnisman.
Staat wat naast de kwestie wat jij zou willen of niet. Maatschappelijk staan mensen die goed verdienen meestal hoger op de ladder kwa waardeoordeel.Ik zou toch geen arts willen worden gezien de vele uren die kloppen en de verantwoordelijkheid als er iets mis gaat met een patiënt.
Financieel zal je geen zorgen hebben maar het zal hard en vooral lang werken zijn. Veel dokters blijven zelfs nog lang werken na hun pensioenleeftijd, hoewel ik vermoed dat ze het financieel niet meer nodig hebben. Dus moet zijn dat ze hun werk toch graag doen.
Uiteindelijk zijn vuilnismannen ook noodzakelijk in de maatschappij, schaf die job af en ge zit met ratten en epidemieën overal (zoals in de Middeleeuwen)
Ik worstel hier momenteel heel hard mee.Ik ben op zich niet tegen werken maar sommige dagen zit ik hier ook 8 uur terwijl het op 4u ook kan en dan zit je eigenlijk ook maar tijd te verspillen. Bij momenten is het druk en dan vliegt de dag voorbij. Gewoon het feit dat ge daar 8 uur aan gebonden zijt 5 dagen in de week dat suckt.
In feite tikken uw goede jaren voorbij en tegen wanneer je wettelijk met pensioen kunt gaan ben je misschien oud en versleten.
Ik denk wel met sporten en eventueel wat te klussen thuis of rond te reizen ik me ook zou kunnen bezighouden als het niet meer nodig zou zijn om te werken.
Dan log je toch gewoon 8 uur voor die taak? Na 6 uur klaar? Nog 2 uur doen alsof, inchecken en voila de taak duurde 8 uur.Typisch consultancy is dat je dan ook nog eens die 40 uren moet verantwoorden. Dus als ik een bepaalde taak effectief in 6u kan afwerken, moet ik toch die andere 2u nog loggen.

Als het werk op 8u is ingeschat dan kan je dat doen, maar als je maar 6u hebt verwachten ze ook dat het af is op die 6uDan log je toch gewoon 8 uur voor die taak? Na 6 uur klaar? Nog 2 uur doen alsof, inchecken en voila de taak duurde 8 uur.
Zo doe ik dit al 20+ jaar. Het aantal keer dat ik gepakt ben dat ik hiermee valsspeel? Gewoon 0 keer hoor.

Hoeveel verlof heb je dan? Enkel de wettelijke 20 dagen of ook nog ADV?Ik worstel hier momenteel heel hard mee.
Ik ben een kleine 10 jaar leraar geweest en was qua work-life balans eigenlijk heel tevreden over die job. Meer dan voldoende vrije tijd om écht te leven in uw goede jaren. Elke zomer de mogelijkheid om een verre/langere reis te maken, zonder mij zorgen te moeten maken of ik nog verlof ga hebben tussen Kerst en Nieuwjaar. Maar ik kon helaas niet meer omgaan met alle sh*t die je naar uw geslingerd kreeg door leerlingen, ouders, collega's, ministerie... Op het einde ging ik met enorme tegenzin naar de klas en dat woog niet meer op tegen de voordelen.
Intussen ben ik werkzaam als consultant in verschillende sectoren en maak ik mij veel minder zorgen over de job zelf. Ik ga met gemak naar het werk 's morgens, loop niet te piekeren of maak me geen zorgen over de dag die komt, maar nu zit ik wel vast aan die 40 uren en moet ik elke verlofdag heel zorgvuldig overwegen, want voor je het weet is die teller op. Ik heb het gevoel dat de jaren nu veel sneller voorbijgaan en dat ik meer tijd 'verdoe' op de job dan in mijn vrije tijd. Typisch consultancy is dat je dan ook nog eens die 40 uren moet verantwoorden. Dus als ik een bepaalde taak effectief in 6u kan afwerken, moet ik toch die andere 2u nog loggen. Ik haal nu wel meer voldoening uit de jobinhoud zelf, maar voor het totaalplaatje van work-life heb ik de sweet spot precies toch nog niet gevonden.
Dan log je toch gewoon 8 uur voor die taak? Na 6 uur klaar? Nog 2 uur doen alsof, inchecken en voila de taak duurde 8 uur.
Zo doe ik dit al 20+ jaar. Het aantal keer dat ik gepakt ben dat ik hiermee valsspeel? Gewoon 0 keer hoor.![]()
Ooit zo in een salami bedrijf gewerkt. 20min middagpauze (betaald), maar aangezien het voeding was kon je niet op je werkplek eten. Dus ge had 20 min. om heel het fabriek te doorkruisen, naar het toilet te gaan, uw eten te gaan halen en te boefen in de cafetaria en terug te keren (waarbij ge ook nog door een ontsmettingsbadje moest wandelen en dat was 1 persoon per keer). Dat was crazy.Eigenlijk toch bizar hoeveel inefficiëntie er zo is op 'den bureau' hè? Toen ik nog in consultancy werkte heb ik echt projecten gehad waar heel ons team, inclusief manager, de helft van de tijd of meer met andere dingen bezig was.
Als ik dat dan vergelijk met mijn vakantiewerk in de fabriek of in de tuinbouw, daar moest je je al verantwoorden als je langer dan 5 minuten op de WC zat.