Haal jij voldoening uit je werk?

Haal jij voldoening uit je werk?

• Ja, heel veel

Stemmen: 26 17,4%
  • Ja, voldoende

Stemmen: 53 35,6%
  • Nee, onvoldoende

Stemmen: 49 32,9%
  • Nee, helemaal niets

Stemmen: 21 14,1%

• Totaal aantal stemmers
    149
Wanneer ben je volgens jou 'gesettled'? Ik heb voor mezelf het doel voor ogen gesteld om over 17 jaar, wanneer mijn huis is afbetaald, voldoende middelen te hebben om niet meer iets te 'moeten' doen. Maar dan besef je dat je tegen dan 50 jaar en dus eigenlijk al een ouwe pé bent.

Ik kan ook wel veel jobs bedenken die ik liever zou doen (en eigelijk ook nog wel redelijk betalen: politie, brandweer, leger), maar ik vind het toch niet evident om heel mijn opgebouwde -en toch wel waardevolle- skillset (data science) zomaar overboord te gooien. Wat als ik in een nieuwe job na x-aantal jaar tot het besef kom dat het door ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is? Soms denk ik dat ik er misschien gewoon teveel van verwacht.

Btw, mogen we weten wat je nu doet en wat je passie is? Misschien vind ik daar wel inspiratie in :)
Dat hangt er allemaal vanaf, wat is je situatie? Ik ben min of meer nu wel al een tijdje gesettled: onlangs samen een huis gekocht, beiden een vaste job met redelijk wat buffer, alles op orde. Wij zijn geen grote spenders, leven niet op grote voet, dus er is marge, zelfs nog wat downsizen zie ik wel zitten.

Momenteel ben ik rustig aan het uitkijken naar een nieuwe job. Het mentale aspect begint zwaar door te wegen, dit voor al een langere tijd dus er moeten knopen worden doorgehakt. Als je de betekenis van "gouden kooi" intikt kan ik alles in extreme bevestigen.

Ik heb een operatorfunctie in de haven van Antwerpen. Repititief werk zonder enige deftige toekomst op andere "uitdagende" functie. Mijn passies liggen meer in het creatieve of alleszins meer afwisselende boeiende omgeving.

Dat gevoel heb ik ook soms.

Iets totaal anders gaan doen, dan al die IT-shit.

De complexiteit neemt alsmaar toe.
Dat tot mijn 64 pffff.

Te veel werk ingepland is hier wel niet het geval.
Overheid hier. Een zegen ergens, wegens de gekende redenen, tegelijk ook een vloek.
Afgrijselijk inefficiënt werken, geld dat gewoon wordt weggepist en masse.
Idem dito. En dat tot mijn 67ste. Of worst case tot mijn 70ste als het geld van de overheid op is. :frown:
En dan hoor je overal al jonge snaken zeggen: Oei je bent er al 50. Dat is ne ouwe zak voor de IT hé!

Ach ja, ...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan