Halloween; platte commercie of echt feest?

Goh in Zuidoost Limburg zijn spokentochten wel een ding tot een week voor en na Halloween.
In Nederland ofja Nederlands Limburg vond ik dat het meer leek te leven kijkende naar versierde huizen.

Vind het gezellig voor de periode tussen Kerst en de zomer, maar ook niet meer dan dat.

Tijdens de ochtendwandeling 2 huizen tegengekomen waarde Halloweenversiering al ophing. Toch al een beetje vroeg, niet?
Wat is tegenwoordig niet vroeg, Nederlandse winkels beginnen u nu al dood te gooien met kruidnoten en Sinterklaas is nog 8 weken.
Idem zag ik dit jaar al meteen na valentijn paaseieren liggen.

Ben wel blij dat Halloween aan het opkomen is de laatste jaren maar het is nog klein vergeleken met de USA helaas.
Vooral op het gebied van snacks/voeding in de winkels in Halloween theme of dat je echt hele buurten ziet trick or treat doen.

Een Halloween tocht met erna een hamburgerkraam of jenever stand doet me wat denken aan iets Amerikaans wat ze weer "verbelgischen" beetje a la ne cheese met andalouse in de McDonald's.

Over het algemeen mis ik toch nog elk jaar een deel van de sfeer maar dat komt dam voornamelijk omdat ze de typische drankjes of voedsel hier niet mee over nemen.

Dit jaar voor het eerst ingeschreven voor een Halloween wandeling met de dochter, zal een ervaring voor ons beide zijn.
Ik neem voor alle zekerheid de buggy toch mee (bijna 4km) al was het maar omdat ze zich daar onder een dekentje kan verstoppen indien nodig. 😁
Verkleden + snoep, dat spreekt toch elk kind aan?
Altijd leuk. Wij doen dat hier jaarlijks met een grote groep vrienden. Verkleden doen we wel niet en de snoep hebben we ingeruild voor een oude klare of dergelijke :D
Ik denk kanten aalst er wel elke gemeente een halloweentocht opzet. Mooie bron van inkomsten voor verenigingen.

Allezins hier gaat de projector met halloween toch bijna ook weer aan.

Laatst bewerkt:
Hier vandaag al pompoenen gesneden met de jongens. Al es oefenen tegen dat ze echt voor de deur moeten staan.

Iemand tips voor een halloweenkostuum voor een baby? :tongue:
echt baby? Of rond de 1 jaar? Vorig jaar een kleine van ik gok 1-1.5j zien lopen als Chucky (haar rood geverfd, blauw salopetje aan en plastiek mes in zijn hand) en dat was echt geniaal 😅

Bon, als het dus echt een baby is heb je een idee voor volgend jaar!

Pics or it didn't happen!

Ik moest wat knippen voor de anonimisatie :D

3.png

4.png

2.png

1.png

ik maal er ook niet om.

Ik koop wel elk jaar een pompoen van 3 euro , en hol die uit om soep van te maken, en er een halloween kop van te maken zoals in @Tomski zijn voorbeelden hier.... die zet ik dan op mijn brievenbus met een kaarsje in s'avonds.

Maar dus meer dan die 3 euro spendeer ik er ook niet aan.

Zegt me niets neen.
En ik heb ook nooit snoep in huis, dus ik doe ook mijn deur niet open want dan geloven die me toch niet. :eviltongue:

Aan halloween heb je tenminste nog iets als volwassene :p. Nuja voor mij blijft het vooral bij wat films, paar leuke films op tv deze week (wel bijna enkel op play 6). Valt me ook altijd op hoeveel films of verhalen er van Stephen King altijd tussen zitten! Maar wil die boeken ooit nog wel eens lezen dus die films probeer ik wat te vermijden. Vanavond bijvoorbeeld it deel 2.
Vroeger eens pretpark gedaan in deze periode maar daar is imo weinig aan, gigantisch druk en na 1 zo'n "spookhuis" weet je al wat je overal mag verwachten.
Commercie, tjah, je beslist toch zelf hoever je daarin mee gaat?

We hebben 2 koppels vrienden uitgenodigd met hun kinderen. Pompoen gesneden en met kaars aan de deur gezet zodat andere kinderen wisten dat ze bij ons welkom waren. Samen aperitief gedronken met hapjes in halloween stijl.

Dan zijn we onze tocht door de wijk met de kinderen gestart. Kindjes gingen aanbellen en wij bleven op de straat met een drankje in de hand. Heel gezellig allemaal.

Achteraf bij ons thuis gedronken en heel de avond hapjes.

De kinderen vonden het super, dus wij ook. 't Was gezellig!

Terug
Bovenaan