Hebben jullie al vaak gevochten?

Eenmaal een locatie de naam heeft dat je er elke keer een gevecht uitbreekt zal dat ook wel zelfversterkend werken lijkt me, want geen haar op mijn conflictmijdend hoofd zou er dan aan denken van net die plaats uit een hele lijst alternatieven te kiezen.

Eenmaal een locatie de naam heeft dat je er elke keer een gevecht uitbreekt zal dat ook wel zelfversterkend werken lijkt me, want geen haar op mijn conflictmijdend hoofd zou er dan aan denken van net die plaats uit een hele lijst alternatieven te kiezen.
"Plaats om je mannelijkheid te bewijzen".

:unsure:

I was in a dark place my friend.

Ik heb >20 jaar vechtsporten (meervoud) beoefend en ben nooit in een situatie gekomen waarbij fysiek geweld de enige uitweg was .... ik was al lang weg voor het zover kwam.

Kijk, je mag kunnen wat je wil van vechtsport, als het voor menens is en ze met 3 in uwe nek springen heb je weinig in de pap te brokken, je gaat een pak slaag krijgen zoveel is zeker ten zij het klunzen zijn....ik zie dat nu soms in het nieuws dat ze met meerdere in iemand zijn nek springen en blijven (na)trappen als die persoon op de grond ligt...
Da's niet zoals in de filmkes dat ze netjes hun beurt afwachten :)

Ge zijt toch ook gene normale als ge thuis een machete liggen hebt ?
To be fair, bij het tuingereedschap vind je wel zo'n zaken. Of gewoon zo'n handbijl. Het is wel vreemd om ze ergens dicht bij de voordeur te stockeren. :unsure:

To be fair, bij het tuingereedschap vind je wel zo'n zaken. Of gewoon zo'n handbijl. Het is wel vreemd om ze ergens dicht bij de voordeur te stockeren. :unsure:

In het context van deze topic vind ik "met beschermende met leder beklede handgreep om comfortabeler te werken" wel een beetje geinig. Ergonomie is belangrijk jongens, ook tijdens het vechten.

Een dikke 15 jaar geleden denk ik.
Ik zat, met nog twee vrienden, gezellig op een terras op het Kolonel Dusartplein te Hasselt een pint te drinken.
Tot er een paar onnozelaars
,zo’n 10 man, begonnen ruzie te zoeken met één van mijn vrienden omdat hij zijn fiets tegen een ander zijne geparkeerd had.
Wat begon als eerst wat verbale agressie van weerskanten, eindigde in een compleet afgebroken terras.
Ik denk niet dat er nog één stoel rechtstond of een asbak in de buurt stond.
Enfin. De politie is terplaatse gekomen en toen zijn de mannen gaan lopen.
Wij hebben het mogen uitleggen

Zoveel jaren later, en het is bijna dagelijks koekenbak.
Maar nu word ik ervoor betaald. 😅
Ah, het Dusart in Hasselt. Veel vechtpartijen meegemaakt, maar nooit meegedaan. En dat was zelden tussen 2 man. Vaak echt gigantische gevechten.

Destijds gaf ik het uit aan de toen 'enige' Marokkaan van school. 5 EUR per vuist. Maar hij klikte het dan wel bij de directie waardoor we beiden strafstudie hadden... Pets en die kerel lag neer, met 1 vuist... Niemand wou dus koekenbak met die Marokkaan.

De keren dat ikzelf heb gevochten weet ik niet meer, kan me wel herinneren van eens op ene z'n scheenbeen geschopt te hebben en die lag er een weekje voor thuis. Voor de rest was ik altijd een brave en liet me nooit doen.

Destijds gaf ik het uit aan de toen 'enige' Marokkaan van school. 5 EUR per vuist. Maar hij klikte het dan wel bij de directie waardoor we beiden strafstudie hadden... Pets en die kerel lag neer, met 1 vuist... Niemand wou dus koekenbak met die Marokkaan.

De keren dat ikzelf heb gevochten weet ik niet meer, kan me wel herinneren van eens op ene z'n scheenbeen geschopt te hebben en die lag er een weekje voor thuis. Voor de rest was ik altijd een brave en liet me nooit doen.
Het overlaten aan een ander.
Een echte held dus 😅

Ik heb >20 jaar vechtsporten (meervoud) beoefend en ben nooit in een situatie gekomen waarbij fysiek geweld de enige uitweg was .... ik was al lang weg voor het zover kwam.

Ik ook, maar heb dan ook altijd coaches gehad die letterlijk zeiden van elke conflictsituatie te ontvluchten (letterlijk elke discipline: jiu jitsu, krav maga en muay thai). En indien niet mogelijk of moeilijk, deëscaleren of onschadelijk maken - maar daarvoor hebt ge ervaring (en zelfvertrouwen) nodig. Er valt echt niks te winnen met een gevecht.

Vooral de lessen krav maga heb ik veel aan gehad. Letterlijk op gericht om jezelf en anderen in veiligheid te brengen.

Ik stond zo ooit eens een babbeltje te slaan met een kameraad die portier is. 3u in de nacht. Plots stoppen 2 wagen met Noord-Fransen.
Hij had één van die mannen de avond voordien buiten gezet. Die kwamen om wraak te nemen.

Stappen uit en beginnen te kletsen. Stoelen en alles vloog naar de deur. Ik deelde uiteraard in de klappen, maar kon relatief mijn mannetje staan.

Uiteindelijk gaat de storm liggen en slaan de amokmakers op de vlucht. We survived.

Dan merkte ik op dat er een mes in het been van mijne kameraad stak. Die had dat niet door, waarschijnlijk door de adrenaline. Netjes laten zitten en ambulance bellen. Heeft er niets aan over gehouden.

Ook ben ik, toen ik een jaar of 16 was, naar een verjaardagsfeestje moeten gaan. Achter het feestje gingen we met een man of 5 nog een stapje in de stad zetten. Te voet vertrokken we via afgelegen paden in het donker. Voor we het wisten liep er achter ons een man of 6, die enkele jaren ouder waren. Zelfs twintigers gok ik. Die begonnen vragen te stellen, waar we gingen en zo. Plots hoor ik ene zeggen: 'kom, we laten die voor wat het is, ik wil wel tegenstand hebben, ze zijn te jong'. En die hebben een andere weg ingeslaan. Zo zie je maar.

Ik ben ook ooit bedreigd geweest aan de Pottelberg in Kortrijk met een mes. 4 kerels wouden mijn coole Nike TN's die destijds hip waren. Dat was dan al €160 euro voor een paar. Mes tegen mijn buik. Ik was 15 jaar en kwam van een fuif. Na 5 minuten discussie en wat duwen en trekken heb ik die met het mes achteruit kunnen duwen en heb het op een lopen gezet. Dat was letterlijk lopen voor m'n leven. Daarna lang niet meer durven uitgaan.

Terug
Bovenaan