Hebben jullie al vaak gevochten?

Ik ben ook ooit bedreigd geweest aan de Pottelberg in Kortrijk met een mes. 4 kerels wouden mijn coole Nike TN's die destijds hip waren. Dat was dan al €160 euro voor een paar. Mes tegen mijn buik. Ik was 15 jaar en kwam van een fuif. Na 5 minuten discussie en wat duwen en trekken heb ik die met het mes achteruit kunnen duwen en heb het op een lopen gezet. Dat was letterlijk lopen voor m'n leven. Daarna lang niet meer durven uitgaan.
Al een geluk dat je goede loopschoenen aan had! :unsure:

On topic: nog nooit van mijn leven gevochten, buiten de worstelwedstrijdjes met mijn broers als kind dan.

Kortrijk en Noord Fransen waar is de tijd. Op bepaald moment als ik jong was altijd gewapend weg gegaan just in case. Maar dat is 20j geleden ofzo

Ik heb ook een periode, na die dreiging met mes, gewapend rondgelopen.

Dumb as fuck als ik daarop terugdenk.
Waarom dumb?
Ik heb ook al 20 jaar een stiletto bij de hand hoor.
Nog nooit nodig gehad gelukkig, maar just in case.

Eigenlijk word er veel te weinig aandacht besteed aan zelfverdediging, en ehbo..

Ik snap dat niet. Elke onderwijs instelling geeft toch 2u LO per week? Maar die rekstokken en bokkensprongen zijn toch zoooo belangrijk 😣

Waarom dumb?

Eigenlijk word er veel te weinig aandacht besteed aan zelfverdediging, en ehbo..

Ik snap dat niet. Elke onderwijs instelling geeft toch 2u LO per week? Maar die rekstokken en bokkensprongen zijn toch zoooo belangrijk 😣
Een steekwapen zal de situatie enkel doen escaleren en je kan zelf ook serieus in de miserie geraken.

Pepperspray lijkt me dan toch nog altijd het beste als je toch een wapen wilt dragen. Dat kan de aanvaller tijdelijk uitschakelen zonder al te zware letsels terwijl jij de benen kan nemen.

Ik ben zeker voorstander van een basis zelfverdediging of een full contact sport. Dat werd hier in het belachelijke getrokken toen ik eens zei dat ik het belangrijk vind dat m'n kinderen daarin een basis kweken. Ze zullen dat moeten doen van mij. En ik hoop dat ze het nooit nodig hebben.

Kijk, je mag kunnen wat je wil van vechtsport, als het voor menens is en ze met 3 in uwe nek springen heb je weinig in de pap te brokken, je gaat een pak slaag krijgen zoveel is zeker ten zij het klunzen zijn....ik zie dat nu soms in het nieuws dat ze met meerdere in iemand zijn nek springen en blijven (na)trappen als die persoon op de grond ligt...
Da's niet zoals in de filmkes dat ze netjes hun beurt afwachten :)
Een echte topper uit het kooivechten of zo, misschien nog wel (als ie de kans krijgt te anticiperen).
Maar maak van die 3 gasten er 10 gasten en dan wint er niemand meer van

imgbin-bruce-lee-desktop-thumb-character-bruce-lee-v-Zn9z4-Bcy8hare5-G6n-KRZ4-Dtk-1.jpg

Laatst bewerkt:
Waarom dumb?

Een steekwapen zal de situatie enkel doen escaleren en je kan zelf ook serieus in de miserie geraken.

Pepperspray lijkt me dan toch nog altijd het beste als je toch een wapen wilt dragen. Dat kan de aanvaller tijdelijk uitschakelen zonder al te zware letsels terwijl jij de benen kan nemen.

ik wil niks zeggen, ik geef het maar even mee. Pepperspray is ook niet ideaal hoor. Sommige bevolkingsgroepen zijn er bijna imuun aan (hebben veel minder last), en (zeker indoor) heeft iedereen die in de buurt staat er irritatie van. erg ver zélf de benen nemen zit er niet in.

Trump zei:
Ik snap dat niet. Elke onderwijs instelling geeft toch 2u LO per week? Maar die rekstokken en bokkensprongen zijn toch zoooo belangrijk

zou eigenlijk beter moeten zijn dan wapens dragen, imo. Want je kweekt er spieren van. kan je meer mee doen, en ze kunnen het je niet afpakken in een gevecht.

In het middelbaar kwam er smiddags soms een gast bij ons aan tafel zitten waarvan ik nu besef dat die zelfs niet bij ons op school zat. Anyhow die bood mij eens een (gesloten) reep chocolade aan waar hij zelf geen zin meer in had. Ik neem die dankbaar aan en eet die op. Later zie ik dat die bevriend is met een kerel die mij jaren daarvoor op een kamp eens in de rug had aangevallen maar die dat nogal onderschat had en toen zelf zand gegeten heeft. Dus toen heb ik idd gevochten. Bleek dat die dus nog altijd uit was op wraak, via die kerel van de andere school.

En dan begon het spel van ik die hem plots een reep chocolade schuldig was. Uit vrije wil gegeven, dus bol af. Wat dreigementen in de dagen/weken daarna die ik aanvankelijk niet erg ernstig nam tot dan een andere maat vertelde dat die kerel een mes ging meebrengen.
Zowat elke andere oplossing had wellicht beter geweest en ik mag nog heel blij zijn dat mijn “oplossing” niet helemaal ontspoord is of verklikt werd, maar toen die kerel na school echt met dat mes naar mij toe kwam, heb ik die weggejaagd met een 9 mm Beretta.

Waarom dumb?

Wij hebben in LO veel gelopen, nuttiger wordt het niet.

ik wil niks zeggen, ik geef het maar even mee. Pepperspray is ook niet ideaal hoor. Sommige bevolkingsgroepen zijn er bijna imuun aan (hebben veel minder last), en (zeker indoor) heeft iedereen die in de buurt staat er irritatie van. erg ver zélf de benen nemen zit er niet in.
Iemand die 'imuun' is tegen pepperspray heb ik nog niet gezien.
Zelf heb ik het 1x in de ogen gehad en het was direct gedaan met mij. Dat is de hel.

Binnen pepperspray spuiten is inderdaad geen goed idee.

Ik weet dat het illegaal is, maar in een bepaalde context raak je er vanaf met een waarschuwing.
Zo was ik getuige van een meisje die pepperspray in haar handtas had. Die was eens lastig gevallen en nam dat mee wanneer ze laat in de avond nog naar huis moest fietsen. Politie heeft het gewoon afgenomen nadat ze haar verhaal deed.

Als je 5 cans pepperspray in uw koffer hebt liggen tijdens het uitgaan kan ik me inbeelden dat de politie daar anders zal op reageren en dat je het mag gaan uitleggen in de rechtbank.

Kijk, je mag kunnen wat je wil van vechtsport, als het voor menens is en ze met 3 in uwe nek springen heb je weinig in de pap te brokken, je gaat een pak slaag krijgen zoveel is zeker ten zij het klunzen zijn....ik zie dat nu soms in het nieuws dat ze met meerdere in iemand zijn nek springen en blijven (na)trappen als die persoon op de grond ligt...
Da's niet zoals in de filmkes dat ze netjes hun beurt afwachten :)
Gevechtsport doen is wat mij betreft enkel goed om niet de freezen of te staan bibberen als het dan eens werkelijk tot een gevecht komt. Daarna kan je dan rapper gaan lopen. Denk niet dat je als 3de DAN karate het automatisch kunt halen van een straatvechter.

En hoe in godsnaam kwam gij er aan? En hoe oud waart ge toen?
Vroege 90’s, Kempen, ordediensten in naaste familie en ongezonde laksheid m.b.t. (bewaren van) vuurwapens. Ik weet het jaar niet meer maar ik zal toen 14-16 geweest zijn.

Ik heb er wel uit geleerd dat ik extreem grondig wil zijn in het correct bewaren van vuurwapens en munitie, kwestie van mijn kinderen nooit in een gelijkaardige verleiding te brengen.

In het middelbaar kwam er smiddags soms een gast bij ons aan tafel zitten waarvan ik nu besef dat die zelfs niet bij ons op school zat. Anyhow die bood mij eens een (gesloten) reep chocolade aan waar hij zelf geen zin meer in had. Ik neem die dankbaar aan en eet die op. Later zie ik dat die bevriend is met een kerel die mij jaren daarvoor op een kamp eens in de rug had aangevallen maar die dat nogal onderschat had en toen zelf zand gegeten heeft. Dus toen heb ik idd gevochten. Bleek dat die dus nog altijd uit was op wraak, via die kerel van de andere school.

En dan begon het spel van ik die hem plots een reep chocolade schuldig was. Uit vrije wil gegeven, dus bol af. Wat dreigementen in de dagen/weken daarna die ik aanvankelijk niet erg ernstig nam tot dan een andere maat vertelde dat die kerel een mes ging meebrengen.
Zowat elke andere oplossing had wellicht beter geweest en ik mag nog heel blij zijn dat mijn “oplossing” niet helemaal ontspoord is of verklikt werd, maar toen die kerel na school echt met dat mes naar mij toe kwam, heb ik die weggejaagd met een 9 mm Beretta.
Amai, dat is wel een heel kleine Beretta.

Gevechtsport doen is wat mij betreft enkel goed om niet de freezen of te staan bibberen als het dan eens werkelijk tot een gevecht komt. Daarna kan je dan rapper gaan lopen. Denk niet dat je als 3de DAN karate het automatisch kunt halen van een straatvechter.
Karate is toch meestal niet full contact? Logisch dat je dan minder kans maakt tegen een meer directe vechtsport.

Karate is toch meestal niet full contact? Logisch dat je dan minder kans maakt tegen een meer directe vechtsport.
Ik dacht dat in Karate er ook vaak discussies zijn over de meest "inzetbare" stijl. Dacht dat dit vaak Kyokushin bleek te zijn, wegens minder focus op kata's en meer op effectief sparren.

Ik dacht dat in Karate er ook vaak discussies zijn over de meest "inzetbare" stijl. Dacht dat dit vaak Kyokushin bleek te zijn, wegens minder focus op kata's en meer op effectief sparren.
Maar ook tijdens het sparren zal een karateka trainen op 'niet geraakt' worden i.p.v. te incasseren.

Hetzelfde met taekwondo, prachtige sport en enkele trappen daaruit zijn ook wel heel effectief. Maar je traint op punten pakken door uw tegenstander te 'tikken'.

Maar ook tijdens het sparren zal een karateka trainen op 'niet geraakt' worden i.p.v. te incasseren.

Hetzelfde met taekwondo, prachtige sport en enkele trappen daaruit zijn ook wel heel effectief. Maar je traint op punten pakken door uw tegenstander te 'tikken'.
Verschil met een gevecht op de mat en een gevecht op straat is dat een straatgevecht geen regeltjes kent.

Terug
Bovenaan