Het KMI gaat daar ook maar over publiceren wanneer men daar een wetenschappelijk onderbouwde publicatie over kan schrijven en daar gaat tijd over.
Nochtans, toen we die korte periodes van droogte hadden in de voorbije jaren, verscheen het artikeltje steevast na een paar maanden al. 3 droge periodes, 3 artikelen gepubliceerd (enfin meer want voor die van 2020 deden ze alvast 2 artikels). En die droogtes waren qua omvang echt een peulschil vergeleken met wat we nu meemaken.
Het gaat ook niet over een "wetenschappelijk onderbouwde publicatie" als in een hele paper oid, maar gewoon een artikel/blogpost zoals ze bij droogte dus elke keer vrij snel deden. Een wat langere post waarin ze de situatie schetsen en ook ingaan op de redenen, of toch tenminste wat ze denken dat de redenen zijn.
Het valt gewoon op dat er nog steeds niets geschreven is, bv ook omdat er een jaar of 2 geleden eens "volgens de bevolking" een paar slechte maanden waren en toen gingen ze zelfs zo ver om een artikel te schrijven over hoe dat allemaal maar puur subjectief is en dat de cijfers dat niet onderbouwden.
Edit: heb nog eens
dat fameuze artikel opgezocht "Een woordje uitleg bij de neerslaghoeveelheden van november en december" waarin ze in 2021 alles uit de kast halen om aan te tonen dat het niet te veel geregend heeft. Allemaal goed en wel, en ze zullen wel gelijk gehad hebben, maar nu de neerslaghoeveelheden eens
echt abnormaal zijn, schrijven ze niets... Ik had graag toch ook eens "Een woordje uitleg bij de neerslaghoeveelheden van september 2022 tot en met september 2024" gehad, en ik niet alleen denk ik.
Soit, die bewolking deze ochtend mag wel eens gaan oplossen als we 22 graden moeten halen.