Benieuwd hoeveel last iemand hier al gaat gehad hebben van genderneutrale wc's, pronouns en non-binairen :ironic:
"De witte hetero man mag niks meer!!!!" Wat mag je dan niet? Echt wel benieuwd.
Hangt er vanaf door welke bril je het bekijkt zeker. Ik herinner mij nochtans een vrij recente uitspraak van Anuna de Wever in een programma met Gert Verhulst, waarbij ze stelde dat de "witte oude man" geen mening kon hebben over de klimaatkwestie, hierbij verwijzend uiteraard naar Gert Verhulst. Geen alleenstaande case trouwens, dit is trouwens een algemeen gegeven dat regelmatig terugkomt bij progressief linkse "woke" aanhangers, de mening van de "witte man" moet dus gecancelled worden (cancellen is tevens één van de favoriete activiteiten van de "woke" activisten).
Zijn we dan verwonderd dat daar na X aantal incidenten daar een tegenreactie begint op te komen ?
Ik niet alvast, ik denk dat de meeste "witte mannen", die trouwens volgens mij zeer tolerant zijn en ieder hier met open armen heeft ontvangen, er schoon genoeg begint van te krijgen dat hij voor alle problemen die er zijn in de maatschappij wordt aangeduid als de "root cause" ervan.
Heel die partij stoelt gewoon op opgeklopte zever waar de gemiddelde Facebooker en HLN-lezer voor staat te schuimbekken. Terwijl er heus niets aan uw leven gaat veranderen. Andere mensen gelijke rechten geven neemt niks van uw rechten weg.
Anderen gelijke rechten geven niet nee, maar politiek is volgens mij teveel bezig met focussen op het oplossen van problemen/belangen van minderheidsgroepen, terwijl er issues zijn die zouden moeten aangepakt worden die veel grotere groepen aanbelangen.
Als de grootste verwezenlijking is van een politieke legislatuur, het in plaats stellen van "genderneutrale toiletten" (karikaturaal voorgesteld), wel daar ligt Jan met de Pet niet wakker van, die zou veel liever een gerichte aanpak zien van migratie, criminaliteit, belastingdruk etc, waar de politiek vandaag eigenlijk nauwelijks mee bezig is.
Vandaar ook electoraal succes van VB, omdat ze focussen op de problemen waar de meerderheid van wakker ligt en niet de minderheid.
Als ik zie welke marginale gevallen kinderen krijgen durf ik trouwens niet zeggen dat een moeder én een vader hebben beter is dan twee moeders of twee vaders. Zou niet weten waarom ook.
Is gewoon een rechts conservatief standpunt, niet meer of niet minder. Uiteraard niet gealigneerd met een links progressieve visie, maar niet iedereen is links progressief, dat lijken vele links progressieven steeds opnieuw te vergeten.
VB kan je wat mij betreft vergelijken met de republikeinen in US. Religieus katholieke insteek waarbij traditionele gezinswaarden voorop staan, vermoedelijk ook ingegeven uit het feit dat als je geen kinderen kan krijgen (op natuurlijke manier) je er dan ook maar geen moet hebben/opvoeden (wil of god, ook geldig voor hetero's uiteraard).