Het grote stoner & doomtopic

Is er - behalve Desertfest - nog zo'n soort festival in België, klein, zelfde sfeer,...? Google levert niet echt veel resultaten op...
(Al willen we Desertfest misschien wel eens een kans geven.)

Ik heb "post festival blues" blijkbaar. :headshake:

Eerst en vooral nog eens merci voor de tip voor dit festival; heb mij echt rot geamuseerd en het is absoluut voor herhaling vatbaar! Ik heb mij echt rot geamuseerd!
Leuk publiek ook, paar zeer vermakelijke figuren tussen die waarschijnlijk iets zwaarder hadden genomen dan weed. Zelfs een oude bekende tegengekomen.
Er was uiteraard genoeg secondhandsmoke, maar qua last viel het meestal mee omdat het in open lucht was, plus weed valt nogal mee t.o. sigaretten natuurlijk.

Weet je nog zo'n evenement, of iemand anders misschien? We zouden er echt graag heengaan in de toekomst.

Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen: Earthless zal voor een volgende keer zijn. :unsure: We zijn onvoorzien vroeger teruggekeerd. Een combinatie van te koud en nat door een stom onweer dat ineens doorbrak, en vooral te moe. We waren er dan ook al sinds de middag en hadden elk concert op de mainstage "beleefd". We moesten ook nog bijna een uur terugrijden. Ik baalde er wel een beetje van, maar de vriend zei dat we sowieso toch allemaal geweldige bands hebben gezien, was helemaal waar is!

Veel instrumentale bands. Geen idee of ik er studio naar zou luisteren, maar live was het absoluut een feestje.

Later schrijf ik een verslagje - of toch iets wat erop lijkt!

EDIT: nek valt dan toch iets beter mee dan gedacht. 😅
Leuk! Toch een beetje jammer dat ik geen ticket had.
En wel herkenbaar op zo van die festivals die een hele dag doorgaan dat je kapot bent tegen dat de headliner op komt :lol:

mekal1nrubb81.jpg

waarbij ik geen veronderstelling over je leeftijd wil maken :unsure: maar het is alleszins wel op mij van toepassing.
Achja er zullen vast nog wel kansen komen om Earthless eens live mee te pikken.

Ik ken niet onmiddellijk gelijkaardige events als dit, zeker niet open air. Al kan ik altijd wel een dagje Desertfest aanraden.

Leuk! Toch een beetje jammer dat ik geen ticket had.
En wel herkenbaar op zo van die festivals die een hele dag doorgaan dat je kapot bent tegen dat de headliner op komt :laugh:

mekal1nrubb81.jpg

waarbij ik geen veronderstelling over je leeftijd wil maken :unsure: maar het is alleszins wel op mij van toepassing.
Achja er zullen vast nog wel kansen komen om Earthless eens live mee te pikken.
Prille dertiger, dus het is toch al van toepassing. :laugh:
Het is dat ik geen enkele band kende, dus een drama was het nu ook weer niet. Als bv. Kadavar de hoofdact was geweest, ja, dat had ik wel graag willen meemaken, ook al blijf ik nog steeds plakken aan Black Sun hun debuut.
Wat later gaan is een optie, of bij sommige bands op het gras zitten, maar ik was zo benieuwd naar alles en vond alles dan ook zo geweldig dat ik daar niet eens in geslaagd ben. 😂

Ik ken niet onmiddellijk gelijkaardige events als dit, zeker niet open air. Al kan ik altijd wel een dagje Desertfest aanraden.
Is de sfeer op Desertfest dan hetzelfde? Want dit is echt iets dat een grote rol heeft gespeeld in de beleving. Ik vond het in ieder geval echt top, had dit nog niet eerder meegemaakt. (Sommige bands stonden nadien zelfs in het publiek?!)
Graag meer van dat!

We kwamen 's middags aan, en er was op dat moment een band aan het spelen, blijkbaar Mojo & The Kitchen Brothers uit Mol. Tijdens het wandelen naar de ingang hoorde en "voelde" ik al meteen dat deze band en waarschijnlijk ook de anderen compleet mijn gading zouden zijn. Een leuke binnenkomer, letterlijk!
Jammer genoeg konden we maar 2 nummers meer meepikken, maar het was het meer dan waard. Ik hou niet van filmen tijdens concerten dus kan zelf niets tonen, maar iemand anders heeft wel dit nummer gefilmd dat we nog hebben gezien (en zo volgen er nog fragmenten. Met dank aan More Fuzz):
Op 5:57 was het voor de eerste keer die dag losgaan! 🔥
:bow:

De 2de band was op het andere podium (daar werd dan meer het soort muziek gespeeld waarvan ik dacht dat dit eerder het genre zou zijn). Jammer genoeg weet ik de bandnaam niet meer. :unsure: Duidelijk erg experimenteel, relaxed, spacy. Het klonk hoe dan ook erg goed. Misschien een beetje richting Tangerine Dream o.i.d.? Geen filmpje te vinden...
Dit is de enige band die we daar hebben gezien. De rest was minder mijn/ons ding.

We gingen terug richting de mainstage en toen was het de beurt aan Kameel. (Jawel, Kameel, geen Camel!) Drie Vlaamse heren met duidelijk gevoel voor humor. Instrumentale jazzy prog:
Mijn favoriete nummer heb ik daarstraks in het muziek luisteren-topic gepost. Jammer genoeg is hier geen fragment van. Gewéldige gitarist ook!

Grandma's Ashes: Naam klinkt een beetje bizar, maar het was pure ernst met deze 3 dames uit Frankrijk. Anders dan de anderen hadden ze duidelijk een goth metal randje. Prachtige stem! Erg knappe zangeres ook. Ik weet niet of ik er studio naar zou luisteren, maar dit optreden was geslaagd. Ze hadden jammer genoeg wat technische problemen en konden niet meteen beginnen.

Condor Gruppe: Ook instrumentaal, ook Belgisch (nee, toch niet Duits). Met o.a. een trompet en een saxofoon weet ik zeker dat hier een paar mensen wel voor te vinden zouden. @Kid_C o.a. ? Band die instrumentaal misschien wel het interessantst was met dan ook de meeste instrumenten. Geen filmpje te vinden, maar dit is - volgens YouTube - het laatste nieuwe, misschien hebben we het wel gehoord:

Kanaan: duidelijk het eerste "echte" feestje van de avond! :bow:Wederom compleet instrumentaal. Deze 3 jongemannen uit Noorwegen speelden de pannen van het dak en barstten overduidelijk van energie, met tussenin een jamsessie:
De drummer was zó enthousiast dat hij een paar keer zijn drumstokken verloor en terugkreeg van de mensen op de eerste rij. :biglaugh:

Hypnos 69: oudgedienden uit Diest. Jammer genoeg konden we er niet ten volle van genieten omdat er ineens een onweer losbrak waar we voor moesten "vluchten". Wel een filmpje te vinden:
Doet mij om de één of andere reden een beetje aan The Obsessed denken, misschien omdat die ook uit de jaren '90 komen.

Mars Red Sky: nog een Franse band. Deed mij denken aan die van Electric Wizard (behalve de vocals). Jammer genoeg was ik inmiddels te moe geworden en had het ook te koud dankzij het slechte weer, dus we hebben er maar een klein stukje van gezien en zijn nadien huiswaarts gegaan:

Later kwamen we er ook achter dat dit festival blijkbaar al bestaat sinds 2018. Toch wat jammer dat ik dit nu pas heb ontdekt, maar beter laat dan nooit zeker?

@Obi-Jan en @Avondland , misschien tot volgend jaar? Wij gaan sowieso terug!

Laatst bewerkt:
Leuk verslag @Fusetea ! Ik zal waarschijnlijk wel proberen er volgend jaar te zijn, maar ik ga niets beloven :p

Nu ik denk aan stonerfestivalletjes, had je vroeger ook niet Yellowstock?
Ik ben daar nooit geraakt aangezien dat in Geel was, maar ze lijken de coronacrisis ook niet overleeft te hebben precies... heb de indruk toch dat het sindsdien niet meer is doorgegaan.

Leuk verslag @Fusetea ! Ik zal waarschijnlijk wel proberen er volgend jaar te zijn, maar ik ga niets beloven :p

Ik ben daar nooit geraakt aangezien dat in Geel was, maar ze lijken de coronacrisis ook niet overleeft te hebben precies... heb de indruk toch dat het sindsdien niet meer is doorgegaan.
Dat is vrij dichtbij waar ik woon (kwartiertje fietsen, schat ik), maar de laatste editie was tijdens mijn verbouwingen en helaas hebben ze geen doorstart meer kunnen maken sinds corona. Dat was wel ideaal geweest.

Inderdaad, ken ik al heel lang, maar om de één of andere stomme reden nooit naartoe geweest.
Ik dacht ook dat het niet meer bestond, maar vind er toch gelijk nog recente info over, al is het van vorig jaar: https://www.facebook.com/YellowstockConcerts/?locale=nl_BE

Hier is iets van dit jaar, maar geen enkel idee of het ook is doorgegaan: https://www.findfestival.com/geel/yellowstock-festival-info/

De 2de band was op het andere podium (daar werd dan meer het soort muziek gespeeld waarvan ik dacht dat dit eerder het genre zou zijn). Jammer genoeg weet ik de bandnaam niet meer. :unsure: Duidelijk erg experimenteel, relaxed, spacy. Het klonk hoe dan ook erg goed. Misschien een beetje richting Tangerine Dream o.i.d.? Geen filmpje te vinden...
Dit is de enige band die we daar hebben gezien. De rest was minder mijn/ons ding.
EDIT: het was Etherik & Ambi-J. Blijkbaar zo onbekend dat ik er zelfs niets van kan vinden op YouTube. 🙁

Ohja iets anders dat ik hier ook nog moest posten: nu vrijdag Big|Brave in Trefpunt, Gent. Allen daarheen!
@clercqie gaat misschien ook al! @Kid_C jij ook?
Normaal ga ik er zijn!

Ondertussen ook al wat oudere albums beluisterd en die liggen me nog meer dan de laatste. Maar wat opvalt is dat het wel een diverse band is. Ben benieuwd voor vrijdag
Ik zit nog een paar weken in Canada dus het wordt moeilijk. :unsure:

Iedereen uit Gent of rondom moet wel gaan, wat een band. :drool:
Ola, enjoy!!

Terug
Bovenaan