Het grote stoner & doomtopic

Tim De Gieter zit blijkbaar niet meer in de band?
Vast boos omdat hij niet cringy mag rappen in Amenra zoals in Doodseskader.

Hij zegt het zelf ongeveer in zijn statement: "I feel as though I’ve arrived at a point in my life where I need to be true to my own creative process, which has grown in a different direction than that of my bandmates." :unsure:

De "singles" van de tweede van Pothamus zijn erg veelbelovend. Hopelijk binnenkort een optreden in de buurt, de twee shows in de AB zijn al uitverkocht.

iets dat mogelijks beter in de stoner & doom topic past, nieuw album van Pentagram:

wel van wat ik kan zien is het Bobby met allemaal nieuwe muzikanten. Ik verwacht niet dat ze hun ouder werk nog zullen kunnen evenaren, maar toch eens een kans geven.

iets dat mogelijks beter in de stoner & doom topic past, nieuw album van Pentagram:

wel van wat ik kan zien is het Bobby met allemaal nieuwe muzikanten. Ik verwacht niet dat ze hun ouder werk nog zullen kunnen evenaren, maar toch eens een kans geven.

Dertien jaar geleden eens aan het werk gezien, nooit gedacht dat hij 2025 zou halen :unsure:

Dertien jaar geleden eens aan het werk gezien, nooit gedacht dat hij 2025 zou halen :unsure:
Ook 13 jaar geleden hier. Was het in het buitenland? :unsure:

Pentagram heeft mij 16 jaar geleden in stoner & doom gekregen ja nee stoner op zich was meer Black Sabbath en Kyuss en een hele grote invloed gehad op mijn muzieksmaak (net zoals Hawkwind! Maar die hoort hier niet thuis). Daardoor zal die band toch altijd een beetje speciaal blijven op de één of andere manier.
Relentless, Day Of The Reckoning, Be Forewarned en ook de vintage collectie First Daze Here heb ik stuk voor stuk compleet grijsgedraaid. Tegenwoordig is het vooral die laatste die ik nog eens draai, of S/T (Relentless, maar dan de originele LP mix met andere trackvolgorde.) Sinister was daarop mijn favoriete track, wat een vette en slepende plaat.
Op lastfm is het nog altijd mijn meestgedraaide overall artist. Steeds opnieuw into geraakt, al is het de laatste jaren afgenomen. Al zie ik met de release nog eens de gelegenheid om de oudgediende platen, maar ook de nieuwe te draaien.

Eerder had ik hier al eens de nieuwe single gepost, en die vond ik al mwah. Daardoor sta ik ook niet zo te springen voor het nieuwe album, al zal ik er uiteraard wel eens naar luisteren. Slecht klinken de previews natuurlijk niet. Het recordlabel is in ieder geval al goed gekozen. :unsure:

Jammer dat gitarist Victor Griffin er blijkbaar niet meer bij is. (Alhoewel, als je met Bobby Liebling moet samenwerken kan ik dat wel aannemen...) Altijd veel respect gehad voor die man. Na dat optreden ook ontmoet. Fijne man.

Laatst bewerkt:
Ik had het gisteren al ergens anders gezegd, maar hun nieuwe album klinkt dan toch beter dan gedacht. :) Nu voor de tweede keer aan het luisteren. Voor zijn oude dag doet Bobby Liebling het toch nog behoorlijk.

Het is blijkbaar zelfs 14 jaar geleden. Roadburn 2011!
Toen ook gezien!
Dat weekend heeft toen ook een coole foto van Liebling en Mark Greening (Ramesses, ex Electric Wizard) opgeleverd.

Ook nog eens in den Trix een paar jaar daarna.

Inderdaad heel verrassend dat die 2025 heeft gehaald. Ik dacht eigenlijk dat hij nog in de gevangenis zat?

Terug
Bovenaan