Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

Dat zou een unicum zijn, want behalve de kortstondige Kargiloorlog tussen Inda en Pakistan zijn er geen grote conflicten geweest tussen atoommachten. Zeker, "wij" kunnen Rusland pijn doen, maar als zij Dead Hand/Perimeter triggeren en vanuit mobiele lanceerplatformen en onderzeeërs ICBM's lanceren, zorgt dat voor miljoenen slachtoffers.

Mocht de oorlog strikt conventioneel blijven, zou het Westen misschien wel in staat zijn om Rusland murw te slaan, maar aan een ontzagwekkende kost en wellicht is Rusland gewoon niet houdbaar. Laten we dat houden voor games, maar niet in het echt.
Waarom ik heb heb over Rusland bezetten is omdat Duitsland en Japan bezetten blijkbaar wel heeft gewerkt. Vandaag zijn het "democratische, economische en stabiele powerhouses". Rusland hebben we na de val van het communisme bvb. niet bezet, en het communisme valt weg, en wat we in de plaats krijgen is veel erger. Als we ooit vrede willen, het zal niet op een magische manier komen. Dan moet het weer tot een confrontatie komen. Oorlog is een last resort, laat me daar duidelijk in zijn, maar als Poetin daar niet mee inzit en dat last resort activeert, ja, dan moet je wel ingrijpen natuurlijk. Het zijn niet wij dat de soeveriniteit en de vrede van een land aanvallen. Wij zeggen "tot daar en niet verder", en Rusland gaat er over, dan ontploft het boeltje wel eens zeker? Toen Hitler Polen binnenviel, schoten wij ook ter actie, en op een gegeven moment zijn we ook Duitsland binnengevallen en hebben we het bezet, het zou geen unicum zijn.

Atoomwapens zijn overrated verder. Als je duidelijk communiceert dat je niet van plan bent om ze te gebruiken is er geen probleem.

Atoomwapens zijn overrated verder. Als je duidelijk communiceert dat je niet van plan bent om ze te gebruiken is er geen probleem.
Top, 't is opgelost. We mobiliseren de navo en sturen een paar miljoen man richting Rusland. Boel bezetten, gewoon op voorhand tegen Poetin zeggen dattem het eerlijk moet spelen en dus géén atoomwapens :nono:

Het westen is voor ons, het oosten voor Japan en misschien een stukske voor China kwestie van ze tevreden te houden.

Ik zou mijn nobelprijs al aanvragen, ge hebt het allemaal opgelost. :unsure:

Zijn laatste speech indachtig durf ik daar wel aan te twijfelen of die nog wel helemaal functioneel zijn.
Ik heb die speech nog niet gezien, maar het zag er altijd een intelligente man uit? Misschien leeftijd?

Ik heb een paar pagina's geleden al geschreven van hoe je Rusland pijn kan doen, zonder dat je eigenlijk het land binnenvalt, in een scenario dat Rusland Oekraïne binnenvalt. Scenario's dat ik beschreven had was het innemen van Vladivostok en de Koerilen door Japan, het innemen van Kalininigrad, het opblazen van de brug die de Krim met het vasteland verbindt, en het blokkeren van tal van strategische plaatsen in de oceaan, op je reguliere pakket aan economische sancties en volledige blokkade van luchtverkeer. Dat zal Rusland al pijn doen en dan doe je aan war via exhaustion.

Je bezet de gebieden tot alle voorwaarden zijn gevuld, daarbij terugtrekking uit Oekraine, teruggave van gebieden in Oekraine en Georgie bijvoorbeeld, en wat van voorwaarden je wilt, invoering van volledig democratische verkiezingen enzovoort.

Top, 't is opgelost. We mobiliseren de navo en sturen een paar miljoen man richting Rusland. Boel bezetten, gewoon op voorhand tegen Poetin zeggen dattem het eerlijk moet spelen en dus géén atoomwapens :nono:

Het westen is voor ons, het oosten voor Japan en misschien een stukske voor China kwestie van ze tevreden te houden.

Ik zou mijn nobelprijs al aanvragen, ge hebt het allemaal opgelost. :unsure:
Ook nooit goed voor jullie, ik krijg 20 pagina's lang het verwijt dat ik Rusland butt's kisser ben en een appeaser ben.

Wat moet je dan doen? Economische sancties. Wat als Rusland Oekraïne binnenvalt, wat is dan het volgende? Wie zegt dan dat ze binnen vijf jaar niet Polen binnenvallen? Ik zeg: "trek duidelijk een lijn, tot daar en niet verder", en maak dat duidelijk. Mijn scenario van full-blown war zou niet uitkomen, want ik zou Poetin duidelijk laten weten dat ik daar toe in staat ben. De enige manier waarop Poetin iets zou kunnen bereiken via mij is diplomatie, en niets anders. Ik geloof niet in oorlog en ik tolereer dat dus ook niet.

Ik jut een vijandig land niet op tot het starten van een oorlog, maar ik laat een "vriend" ook niet in de steek als het aangevallen wordt. Simpel.

Laatst bewerkt:
De afgelopen dagen hebben getoond dat Putin geen Oekrainen nodig heeft om een bepaalde narratief te creeeren en te pushen die zogezegd Russische peacekeeping troepen rechtvaardigt.

Wat houdt dat specifiek in?

Dat betekent nog geen oorlog? Maar wellicht zorgt het wel "border clashes" die kunnen uitmonden tot een inval (waar Poetin wellicht op rekent voor zijn CB?).
Er zijn nog geen details bekend over de 'peacekeeping missions' maar dat betekent dus wel degelijk dat Russische troepen de grens met Oekraïne gaan oversteken. Dit is ansich al een gigantisch provocatie. Laten er dan nog net toevallig beschietingen zijn in de buurt van de Russische peacekeepers en het hek is van de dam. Rusland gaat troepen over de grens met Oekraïne sturen jongens, dit is écht een gigantische escalatie en belooft niet veel goeds. Interessante tijden, dat wel, maar hier word ik wel erg nerveus van.

Wat houdt dat specifiek in?

Dat betekent nog geen oorlog? Maar wellicht zorgt het wel "border clashes" die kunnen uitmonden tot een inval (waar Poetin wellicht op rekent voor zijn CB?).
Als morgen de Duitsers de Oostkantons komen "bevrijden van de belgische genocide en onderdrukking" is dat voor u dus geen oorlogsverklaring?

Blij dat Trump weg is, maar toch ook blij dat @Lakigigar niet aan de macht is.

We staan hier niet op een chirofuif waarbij patser Vladimir tegen uw vriend Zelensky zegt dat hij zijn vriendin gaat afpakken, waarop gij uw vriend verdedigt door tegen Vladimir te zeggen dat ge hem in elkaar gaat ranselen én zijn vriendin (it's complicated) af te pakken als hij dat zou proberen.

Het gaat over geen fucking wereldoorlog te ontketenen.

De invasie is begonnen.
Rusland is over de grenzen heen gegaan en is zijn leger aan het plaatsen in die twee regio's.

Sancties zijn non-event.

We staan hier niet op een chirofuif waarbij patser Vladimir tegen uw vriend Zelensky zegt dat hij zijn vriendin gaat afpakken, waarop gij uw vriend verdedigt door tegen Vladimir te zeggen dat ge hem in elkaar gaat ranselen én zijn vriendin (it's complicated) af te pakken als hij dat zou proberen.

Doe is rustig, atoomwapens zijn overrated.

In plaats van mij belachelijk te willen maken en me neer te zetten als ofwel Neville Chamberlain 2.0 of oorlogszuchtig of extreemrechtse troll, vergeten jullie dat ik het zeker niet tot een conflict zal laten komen met Rusland, maar de strategie van de westerse landen werkt blijkbaar ook niet. Rusland drijft ondanks alle "dreigementen" zijn willetje door. Zijn wat wij doen wel dreigementen? Ik heb de vraag gesteld en iedereen heeft het genegeerd om een grap met EUIV in de plaats te maken: waarom zou je Oekraine niet binnenvallen, Poetinzijnde ervanuitgaande dat humanistische redenen die voor mij en misschien voor jullie van belang zijn, niet in zijn belang zijn?

Antwoord die vraag eens, bedankt.

What the fuck? Je wil geen troll genoemd worden maar nu doe je toch echt enórm hard je best.. Ik was net bekomen van Putin z'n speech en nu kom jij.

In tegenstelling tot Trump luister ik wel naar adviseurs wat een sleutelonderdeel is binnen een democratie, maar anyway. Als ik iets "belachelijks" zeg, zouden adviseurs uitleggen waarom en waarom niet. Je kan niet als één persoon zo een beslissing nemen, want 100 mensen "hun brein tezamen" met allemaal verschillende visies is sterker dan het brein van 1 persoon.

Als Rusland Oekraine binnenvalt en wij doen niets? Wat houdt dan Rusland dan tegen voor een ander land binnen te vallen in de toekomst.

In plaats van mij belachelijk te willen maken en me neer te zetten als ofwel Neville Chamberlain 2.0 of oorlogszuchtig of extreemrechtse troll, vergeten jullie dat ik het zeker niet tot een conflict zal laten komen met Rusland, maar de strategie van de westerse landen werkt blijkbaar ook niet. Rusland drijft ondanks alle "dreigementen" zijn willetje door. Zijn wat wij doen wel dreigementen? Ik heb de vraag gesteld en iedereen heeft het genegeerd om een grap met EUIV in de plaats te maken: waarom zou je Oekraine niet binnenvallen, Poetinzijnde ervanuitgaande dat humanistische redenen die voor mij en misschien voor jullie van belang zijn, niet in zijn belang zijn?

Antwoord die vraag eens, bedankt.
Tis heel simpel nu als het westen. Ge zet Rusland volledig droog zodat het een bananenrepubliek wordt waar de gemiddelde burger nog net een brood kan kopen maar voor de rest nergens nog aanraakt. Daarnaast zet ge heel die vriendenbende van Poetin op de zwarte lijst zodanig dat ze enkel nog in hun blokhut aan de zwarte zee op verlof kunnen gaan, maar genen euro meer kunnen uitgeven in Monaco, Florida en waar dan ook ze nog op verlof willen gaan. Zijn interne steun zal ook wel rap afbrokkelen dan.

Tis heel simpel nu als het westen. Ge zet Rusland volledig droog zodat het een bananenrepubliek wordt waar de gemiddelde burger nog net een brood kan kopen maar voor de rest nergens nog aanraakt. Daarnaast zet ge heel die vriendenbende van Poetin op de zwarte lijst zodanig dat ze enkel nog in hun blokhut aan de zwarte zee op verlof kunnen gaan, maar genen euro meer kunnen uitgeven in Monaco, Florida en waar dan ook ze nog op verlof willen gaan. Zijn interne steun zal ook wel rap afbrokkelen dan.
Ja, en hoe doe je dat. Rusland heeft nog steeds China en heeft nu al sancties die tegen hun gelden. En werden Cuba en Venezuela niet drooggezet, terwijl zij als kleinere en meer afhankelijke landen zelfs harder worden getroffen door sancties dan een land als Rusland. En wat als Rusland overgaat tot autarkie? Rusland is een groot land, en kan het meeste van wat het nodig heeft binnen zijn eigen land genereren, en wat het niet daar kan voorzien, kan het via China voorzien wat trouwens wel nog steeds "globale access" heeft via de markten. Iets wat China en Rusland niet hebben kan China aankopen en doorverkopen aan Rusland.

Ik zie niet in waarom Poetin en zijn entourage zo ontzet zouden zijn over niet meer naar Monaco of Florida te kunnen gaan, of geld op een belastingsparadijs te kunnen zetten, als ze het binnen Rusland zelf ook zouden kunnen doen.

Wat Rusland kwetst, kwetst ons ook (bvb. gasprijzen).

Topidee. Rusland balkaniseren. Laten we hopen dat de lokale warlord niet goed weet wat hij moet aanvangen met die RS-28 Sarmat die in zijn garage staat geparkeerd.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan