Het verzuchting en beklag topic.

Tegenwoordig ook: de graaiflatie, verdoken prijsstijgingen overal, je betaalt zogezegd hetzelfde maar uw pot choco is 10-20% kleiner dan vroeger.
Of je wilt een pakketreis boeken en er komen allerlei extra kosten bij, naast de prijzen die op zich dikwijls al sterk zijn gestegen, er zit al standaard geen transfer in en geen 20kg bagage , terwijl dat vroeger allemaal zou inbegrepen zijn. Voor een reis van 1 week zou je in feite met de standaard 8-10kg handbagage wel uw plan kunnen trekken, maar een transfer is toch redelijk essentieel om op uw bestemming te geraken.
Grafische kaarten met een MSRP van 700 euro die voor 1000 euro worden verkocht etc. Uiteindelijk kan je soms wel betere deals scoren hier of daar maar dat vraagt allemaal veel meer tijd en moeite dan vroeger en het nodige geduld soms.

Dat is het probleem. Het is precies een sociaal idee geworden dat je altijd bereikbaar zou moeten zijn en je wordt opgegeven als vermist als je binnen het uur niet antwoordt.
M'n vrouw denkt dat elk bericht of e-mail binnen de snelst mogelijke tijd beantwoord moet worden. 's Avonds om 23u nog antwoorden op mails van 't werk? Zeker.

Ik ben het tegenovergestelde. Ik gooi m'n smartphone ergens in een hoekje vanaf ik thuiskom en ook al zie ik dat ik berichten heb, die kunnen perfect wachten tot morgen.

Ik had me het leven als volwassene veel gemakkelijker voorgesteld toen ik klein was.
Ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik groot ben en ik heb nog steeds niet alles op een rijtje.
Ik was de eerste in onze compagnie die 18 werd dus toen heb ik een T-Shirt met "Cleverly disguised as a responsible adult" gekregen..... 23j later nog altijd relevant. Regelmatig denk ik "zou hier eigenlijk best geen volwassene bij zijn" om dan te beseffen dat ik die volwassene ben.

OT: weer zo´n periode dat precies alles en iedereen tegenwerkt. Net op weg naar huis nog klapband, gelukkig net bij m´n schoonouders en ik kan gewoon niet meer opbrengen dan tja, waarom ook niet, kan er wel weer bij

Stelling: Windmolens hebben een pervers effect op onze ruimtelijke ordening en de vrijwaring van landschappen. Het grootste obstakel om ergens een windturbine neer te poten zijn omliggende bewoners. Want als bewoner heb je nu eenmaal bepaalde rechten.

Gevolg:
  • Gemeenten en/of regio's waar ze heel slordig omgesprongen zijn met onze open ruimte, waar te pas en te onpas bebouwing opduikt, lintbebouwing aan de lopende band, ... daar valt geen enkele windmolen tussen te prangen. Die worden nu dus beloond met een clean en gevrijwaard uitzicht, in een landschap die nochtans sowieso al lelijk was.
  • Omgekeerd: gemeenten en/of regio's waar ze altijd streng en rechtvaardig geweest zijn in de ruimtelijke ordening, wat geresulteerd heeft in mooie unieke landschappen, die worden nu als hapklare brok geserveerd aan de windmolen-ontwikkelaars want ze hoeven geen rekening te houden met omwonenden.
Schandalig.

Als kind ging ik met mijn mama naar de colruyt en de kassier(ster) maakte er werk van om alles zo goed mogelijk in de plooibak te organiseren. Ik vond het leuk om naar te kijken, de man of vrouw aan de kassa haalde er volgens mij ook voldoening uit.

De laatste jaren kom ik niet vaak meer in de colruyt, maar wat is me dat nu??? Iedere keer als ik er kom, hup alles op ne hoop in die plooibak gesmeten. Groenten en fruit vanonder, daarop zwaar gerief. They just don't give a fck en ik zit er dan met stijgende verbazing op te kijken aan de kassa. De laatste keer had ik echt niet veel gerief en toch slaagde die van de kassa er niet in om alles in de bak te krijgen, gewoon omdat alles op een hoop lag. Bij thuiskomst dan ook nog gezien dat een potje kapot is gegaan door de manier waarop het in de bak lag. Hoewel die bewegende band in andere supermarkten me stress bezorgt, zien ze me de komende tijd toch niet meer in de colruyt zenne :crazy:

Als kind ging ik met mijn mama naar de colruyt en de kassier(ster) maakte er werk van om alles zo goed mogelijk in de plooibak te organiseren. Ik vond het leuk om naar te kijken, de man of vrouw aan de kassa haalde er volgens mij ook voldoening uit.

De laatste jaren kom ik niet vaak meer in de colruyt, maar wat is me dat nu??? Iedere keer als ik er kom, hup alles op ne hoop in die plooibak gesmeten. Groenten en fruit vanonder, daarop zwaar gerief. They just don't give a fck en ik zit er dan met stijgende verbazing op te kijken aan de kassa. De laatste keer had ik echt niet veel gerief en toch slaagde die van de kassa er niet in om alles in de bak te krijgen, gewoon omdat alles op een hoop lag. Bij thuiskomst dan ook nog gezien dat een potje kapot is gegaan door de manier waarop het in de bak lag. Hoewel die bewegende band in andere supermarkten me stress bezorgt, zien ze me de komende tijd toch niet meer in de colruyt zenne :crazy:
Hangt toch echt af wie je kassier is hoor. Het is altijd een variatie van snel of traag, ordelijk of wanordelijk. Kan misschien wel zijn dat ze dit vroeger meer eisten van hogerhand en dat dit nu minder prioritair is?

Meestal zijn ze bij Colruyt nog steeds heel goed in Tetris met levensmiddelen. Maar vaak staan er ook jobstudenten aan de kassa die er nog niet te veel van kunnen/willen.

Hier (Okay) is het best ok 😌 gedaan door het vaste personeel maar 9/10 jobstudenten is een ramp.

Sandwiches onderaan en dan daar brikken melk opzetten.
Enige keer dat ik toch eens gezegd heb dat ze er wat harder moesten over nadenken waar ze wzt smijten. 🙄

Hatelijk werkske en ondertussen trip door memory lane. Read only memory wel.

Zolder aan het opkuisen en 2 grote dozen met cd's en dvd's van eind de jaren 90 tot periode 2005 aan het uitmesten: rw met niks op genoteerd -> raus damit! Maar dan wel heel die dooskes uit elkaar halen zodat ik aan dat achterste papierke kan. Tomski sorteert!

Net 5 originele dvd's gevonden van MOHAA. Ik speelde dat wel graag maar geen idee waarom ik dat 5x gekocht heb :lol:

Hatelijk werkske en ondertussen trip door memory lane. Read only memory wel.

Zolder aan het opkuisen en 2 grote dozen met cd's en dvd's van eind de jaren 90 tot periode 2005 aan het uitmesten: rw met niks op genoteerd -> raus damit! Maar dan wel heel die dooskes uit elkaar halen zodat ik aan dat achterste papierke kan. Tomski sorteert!

Net 5 originele dvd's gevonden van MOHAA. Ik speelde dat wel graag maar geen idee waarom ik dat 5x gekocht heb :laugh:
Een tijd geleden met het opkuisen van m'n oude kamer ook nog deze tegengekomen:

Elke keer dat je denkt "Ik ben al bij al nog een jonge mens" gooit het universum zoiets naar je toe om de poten van onder je stoel uit te zagen. :unsure:

Elke keer dat je denkt "Ik ben al bij al nog een jonge mens" gooit het universum zoiets naar je toe om de poten van onder je stoel uit te zagen. :unsure:

Ik heb nog windows 95 en NT workstation installatiecd's gevonden.

Pro tip van de dag. Als man best uw kleine "eigen naam here" niet tussen broeks tiret steken. Valt tegen.
:headshake:

Need For Speed Underground. Na de demo kapot gespeeld te hebben kreeg ik de game voor Kerstmis van mijn moeder. Dat was één van de eerste keren dat we een game online besteld hadden. Dat verliep allemaal nog niet zo vlot.

5 weken heb ik er op moeten wachten.

De tijd tussen het moment waarin GTA Vice City zich afspeelt (1986) en waarin het uitkwam (2002) is (veel) minder lang dan tussen het moment van release en nu. Als je nu een GTA zou uitbrengen die zich even ver in het verleden afspeelt, zou die GTA zich in 2009 afspelen. GTA 4 kwam uit in 2008 -of 2007- als ik me niet vergis. :crazy:

Terug
Bovenaan