En wat zijn zijn volgens jou goede, objectieve redenen waarom Drag Queen Story Hour schadelijk is voor kinderen?
Kinderen zien daar niks toch niks wereldschokkends? Mijne 4 jarige zoon trekt zonder dat ook het prinsessen- of heksenkleedje van zijn grote zus aan hoor.
TLDR: kinderen te jong blootstellen aan geseksualiseerde inhoud. Elders op dit forum is ook een thread met de vraag of porno wel gezond is voor pubers.
Wall of text: Drag Queen Story Hour vind ik als je dat gewoon ziet als een man die verkleed in een prinsessenkleedje een onschuldig verhaaltje voorlezen aan kinderen persoonlijk ook geen probleem, maar het gaat natuurlijk verder dan dat.
Als je er echter wat kritischer naar kijkt dan moet je erkennen dat drag queens nu éénmaal bestaan om bepaalde seksuele normen in vraag te stellen, een man in hypergeseksualiseerde klederdracht die vrouwelijke symboliek bijna karikaturaal uitvergroten is natuurlijk al héél wat anders dan een gewoon prinsessen- heksenkleedje natuurlijk. Het doel van deze events lijkt overigens ook net te zijn om bij kinderen reeds over seks/gender/etc. te praten, deze normen in vraag te stellen, en niet gewone klassieke sprookjes voor te lezen.
Je kan dat ook weer langs twee kanten bekijken:
positief: kinderen op jonge leeftijd al bijleren over inclusie, dat anders zijn niet verkeerd is...
maar ook negatief: kinderen onnodig vroeg te verregaand seksualiseren (al zullen ook jonge kinderen seksualiteit sowieso verkennen).
Ik kan er begrip voor hebben dat conservatieve ouders en belastingbetalers dit geen positieve zaak vinden en ertegen protesteren, omdat ze kinderen wat langer in hun onschuld willen laten. Extremisten die dan weer dreigen met geweld ga ik zeker en vast niet goedpraten.
En als dat dezelfde ouders zijn die pubers van pakweg 10 à 12 jarigen niet tijdig een deftige seksuele opvoeding willen geven, dan stopt mijn begrip ook, maar als het gaat om 3-8 jarigen, tja... iets met slingers en doorslaan.
Ik zal nog beleefd zijn en de verhalen van perverten die stripperformances/lapdances aan kleuters/kinderen geven en een kindermisbruikers die van deze events misbruik maken niet onmiddellijk als een systematisch probleem te zien, want je hebt aan de andere kant ook heel wat pedofiele geestelijken (en wel systemisch in sommige gevallen).
Een Republikein die zegt: ik wil kinderen beschermen en dit soort evenementen niet toelaten in publieke gebouwen met publieke middelen, tja... hij is een conservatief. Dat diezelfde Republikein geen strengere wapenwetten durft stemmen onder druk van de NRA, is uiteraard hypocriet. Maar zoals ik zei: 2 ongerelateerde zaken kunnen tegelijkertijd verkeerd zijn, het is niet omdat politici of opiniemakers ze als hypocriete package deals verkopen, dat je moet volgen.
Dat is toch geen echt probleem maar eerder iets dat rechts graag opklopt om er één van te kunnen maken? Ze maken het graag oh zo moeilijk om transpersonen zelf weg te kunnen zetten als zijnde een probleem voor de maatschappij. Laat mensen toch gewoon zelf kiezen. Is er een probleem van grensoverschrijdend gedrag? Laat de instanties hun werk doen. Ofdat nu trans of cis mensen zijn, als je iemand zou lastig vallen op het wc ben je slecht bezig en mag je daarop aangepakt worden. Dit is geen raketwetenschap.

