En wat zijn zijn volgens jou goede, objectieve redenen waarom Drag Queen Story Hour schadelijk is voor kinderen?

Kinderen zien daar niks toch niks wereldschokkends? Mijne 4 jarige zoon trekt zonder dat ook het prinsessen- of heksenkleedje van zijn grote zus aan hoor.

TLDR: kinderen te jong blootstellen aan geseksualiseerde inhoud. Elders op dit forum is ook een thread met de vraag of porno wel gezond is voor pubers.

Wall of text: Drag Queen Story Hour vind ik als je dat gewoon ziet als een man die verkleed in een prinsessenkleedje een onschuldig verhaaltje voorlezen aan kinderen persoonlijk ook geen probleem, maar het gaat natuurlijk verder dan dat.

Als je er echter wat kritischer naar kijkt dan moet je erkennen dat drag queens nu éénmaal bestaan om bepaalde seksuele normen in vraag te stellen, een man in hypergeseksualiseerde klederdracht die vrouwelijke symboliek bijna karikaturaal uitvergroten is natuurlijk al héél wat anders dan een gewoon prinsessen- heksenkleedje natuurlijk. Het doel van deze events lijkt overigens ook net te zijn om bij kinderen reeds over seks/gender/etc. te praten, deze normen in vraag te stellen, en niet gewone klassieke sprookjes voor te lezen.
Je kan dat ook weer langs twee kanten bekijken:
positief: kinderen op jonge leeftijd al bijleren over inclusie, dat anders zijn niet verkeerd is...
maar ook negatief: kinderen onnodig vroeg te verregaand seksualiseren (al zullen ook jonge kinderen seksualiteit sowieso verkennen).

Ik kan er begrip voor hebben dat conservatieve ouders en belastingbetalers dit geen positieve zaak vinden en ertegen protesteren, omdat ze kinderen wat langer in hun onschuld willen laten. Extremisten die dan weer dreigen met geweld ga ik zeker en vast niet goedpraten.
En als dat dezelfde ouders zijn die pubers van pakweg 10 à 12 jarigen niet tijdig een deftige seksuele opvoeding willen geven, dan stopt mijn begrip ook, maar als het gaat om 3-8 jarigen, tja... iets met slingers en doorslaan.

Ik zal nog beleefd zijn en de verhalen van perverten die stripperformances/lapdances aan kleuters/kinderen geven en een kindermisbruikers die van deze events misbruik maken niet onmiddellijk als een systematisch probleem te zien, want je hebt aan de andere kant ook heel wat pedofiele geestelijken (en wel systemisch in sommige gevallen).

Een Republikein die zegt: ik wil kinderen beschermen en dit soort evenementen niet toelaten in publieke gebouwen met publieke middelen, tja... hij is een conservatief. Dat diezelfde Republikein geen strengere wapenwetten durft stemmen onder druk van de NRA, is uiteraard hypocriet. Maar zoals ik zei: 2 ongerelateerde zaken kunnen tegelijkertijd verkeerd zijn, het is niet omdat politici of opiniemakers ze als hypocriete package deals verkopen, dat je moet volgen.
 
die toiletproblemen zijn imo redelijk van de pot gerukt. :fingerguns: Dat is toch geen echt probleem maar eerder iets dat rechts graag opklopt om er één van te kunnen maken? Ze maken het graag oh zo moeilijk om transpersonen zelf weg te kunnen zetten als zijnde een probleem voor de maatschappij. Laat mensen toch gewoon zelf kiezen. Is er een probleem van grensoverschrijdend gedrag? Laat de instanties hun werk doen. Ofdat nu trans of cis mensen zijn, als je iemand zou lastig vallen op het wc ben je slecht bezig en mag je daarop aangepakt worden. Dit is geen raketwetenschap.

Rechts klopt dat idd op, maar het is niet dat dat compleet uit de lucht kwam gevallen eh. Je hoort het ook regelmatig terugkomen onder mensen die je totaal niet van rechtse sympathieën kunt betichten. Ben eerlijk gezegd wel blij dat dat van het begin af aan al in het belachelijke werd getrokken, omdat het ook een maatregel zou zijn die totaal disproportioneel is, as already said.

"De instanties hun werk laten doen", akkoord. Maar mannen (die zich comfortabel in hun gender voelen) bij vrouwen zetten, for the sake of being "neutral", dat is echt de kat bij de melk zetten. Je gaat een handvol non-binaire mensen gelukkig(er) maken, maar een hele hoop (cis)vrouwen wel opzadelen met een hoop ongewenste zaken die perfect vermijdbaar zijn. Dat is ook geen raketwetenschap.

TLDR: kinderen te jong blootstellen aan geseksualiseerde inhoud. Elders op dit forum is ook een thread met de vraag of porno wel gezond is voor pubers.

Wall of text: Drag Queen Story Hour vind ik als je dat gewoon ziet als een man die verkleed in een prinsessenkleedje een onschuldig verhaaltje voorlezen aan kinderen persoonlijk ook geen probleem, maar het gaat natuurlijk verder dan dat.

Als je er echter wat kritischer naar kijkt dan moet je erkennen dat drag queens nu éénmaal bestaan om bepaalde seksuele normen in vraag te stellen, een man in hypergeseksualiseerde klederdracht die vrouwelijke symboliek bijna karikaturaal uitvergroten is natuurlijk al héél wat anders dan een gewoon prinsessen- heksenkleedje natuurlijk. Het doel van deze events lijkt overigens ook net te zijn om bij kinderen reeds over seks/gender/etc. te praten, deze normen in vraag te stellen, en niet gewone klassieke sprookjes voor te lezen.
Je kan dat ook weer langs twee kanten bekijken:
positief: kinderen op jonge leeftijd al bijleren over inclusie, dat anders zijn niet verkeerd is...
maar ook negatief: kinderen onnodig vroeg te verregaand seksualiseren (al zullen ook jonge kinderen seksualiteit sowieso verkennen).

Heb je ooit al eens één episode van RuPaul's Drag Race uitgekeken? Ik was 9 of 10 (het eerste seizoen) voor ik het eens voor de eerste keer zag, en nooit had ik daar nog maar de indruk van dat het over sex of iets seksueel getint ging. Je moet dat ook allemaal niet dramatiseren, het zijn grotendeels een hoop cismannen die flirten met de traditionele genderpatronen (die echt wel in vraag mogen gesteld worden) en gewoon kitscherige 'vrouwelijke' kleding aandoen en daarmee paraderen. Is het een programma voor kinderen? Nee, daarvoor zijn er te veel woorspelingen en dergelijke die jonge kinderen nog totaal niet (moeten) snappen.
Problematischer vind ik pakweg Barbiepoppen die worden voorgesteld (en ook zo verkocht) als onnozele grietjes die rond het gespierde alfa-mannetje Ken (vaak dan nog als soldaat, brandweer, politieman, etc.) staan te springen. Dat is (onbewust) seksueel beladener dan de gemiddelde dragshow.

Ik kan er begrip voor hebben dat conservatieve ouders en belastingbetalers dit geen positieve zaak vinden en ertegen protesteren, omdat ze kinderen wat langer in hun onschuld willen laten. Extremisten die dan weer dreigen met geweld ga ik zeker en vast niet goedpraten.
En als dat dezelfde ouders zijn die pubers van pakweg 10 à 12 jarigen niet tijdig een deftige seksuele opvoeding willen geven, dan stopt mijn begrip ook, maar als het gaat om 3-8 jarigen, tja... iets met slingers en doorslaan.

Ik zal nog beleefd zijn en de verhalen van perverten die stripperformances/lapdances aan kleuters/kinderen geven en een kindermisbruikers die van deze events misbruik maken niet onmiddellijk als een systematisch probleem te zien, want je hebt aan de andere kant ook heel wat pedofiele geestelijken (en wel systemisch in sommige gevallen).

Een Republikein die zegt: ik wil kinderen beschermen en dit soort evenementen niet toelaten in publieke gebouwen met publieke middelen, tja... hij is een conservatief. Dat diezelfde Republikein geen strengere wapenwetten durft stemmen onder druk van de NRA, is uiteraard hypocriet. Maar zoals ik zei: 2 ongerelateerde zaken kunnen tegelijkertijd verkeerd zijn, het is niet omdat politici of opiniemakers ze als hypocriete package deals verkopen, dat je moet volgen.

De kritiek die conservatieven vaak hebben lijkt mij allesbehalve één te zijn van kinderen te willen beschermen, wel eentje van het voorkomen dat kinderen het normaal gaan vinden dat ook mannen rond kunnen lopen met makeup en niet-'mannelijke' kleding.
Dat van "perverte lapdancers", het disproportioneel voorkomen van pedofielen onder niet-heteromannen, etc. is een stroman om alles wat te maken heeft met verder denken dan de klassieke dichotome (gender)wereld te demoniseren.

Ik vind zelf een aantal zaken (zoals het boycotten van alles wat van JK Rowling komt omdat ze van mening is dat alleen 'echte' vrouwen kunnen menstrueren) ook veel te ver gaan en neigen naar een soort van gevaarlijk ("woke"-)extremisme, maar ik heb er niet de minste problemen mee dat iedereen in alle vrijheid hun geaardheid, gender en weet ik wat kunnen ontdekken, al van jongs af aan. Voed kinderen op als bigots en je krijgt later ook bigots (die uw ideologie ook in de toekomst automatisch zullen blijven aanhangen), en daar draait het bij veel Republikeinen om.
 
Als je er echter wat kritischer naar kijkt dan moet je erkennen dat drag queens nu éénmaal bestaan om bepaalde seksuele normen in vraag te stellen, een man in hypergeseksualiseerde klederdracht die vrouwelijke symboliek bijna karikaturaal uitvergroten is natuurlijk al héél wat anders dan een gewoon prinsessen- heksenkleedje natuurlijk.
Je kan dat ook weer langs twee kanten bekijken:
positief: kinderen op jonge leeftijd al bijleren over inclusie, dat anders zijn niet verkeerd is...
maar ook negatief: kinderen onnodig vroeg te verregaand seksualiseren (al zullen ook jonge kinderen seksualiteit sowieso verkennen).

Ik kan er begrip voor hebben dat conservatieve ouders en belastingbetalers dit geen positieve zaak vinden en ertegen protesteren, omdat ze kinderen wat langer in hun onschuld willen laten. Extremisten die dan weer dreigen met geweld ga ik zeker en vast niet goedpraten.
En als dat dezelfde ouders zijn die pubers van pakweg 10 à 12 jarigen niet tijdig een deftige seksuele opvoeding willen geven, dan stopt mijn begrip ook, maar als het gaat om 3-8 jarigen, tja... iets met slingers en doorslaan.
Het doel van deze events lijkt overigens ook net te zijn om bij kinderen reeds over seks/gender/etc. te praten, deze normen in vraag te stellen, en niet gewone klassieke sprookjes voor te lezen.
Die klassieke sprookjes zijn natuurlijk ook niet neutraal of aseksueel. In de meeste sprookjes heb je wel een of andere prinses die wakker wordt gekust door de knappe prins. Daar wordt echter niet tegen geprotesteerd want met heteronormatieve seksualiteit hebben die conservatieve ouders geen problemen. Verander je dat plots naar twee prinsen, dan is het alle hens aan dek want men indoctrineert de kinderen met LGBT ideologie.

Het lijkt me dan ook niet te gaan om kinderen te beschermen tegen een (te) vroeg contact met seksualiteit, wel om kinderen te beschermen tegen wat men als een abnormale expressie van seksualiteit beschouwt.
 
En wat zijn zijn volgens jou goede, objectieve redenen waarom Drag Queen Story Hour schadelijk is voor kinderen?

Kinderen zien daar niks toch niks wereldschokkends? Mijne 4 jarige zoon trekt zonder dat ook het prinsessen- of heksenkleedje van zijn grote zus aan hoor.
Ik had er nog nooit van gehoord en leek mij op zich geen probleem, maar eerste pagina van google resultaten geeft er mij toch ook een "euh"-gevoel bij...

Namelijk dit (de korte extract van wikipedia op de rechterkant):
Drag Queen Story Hour, Drag Queen Storytime, Drag Story Time, and Drag Story Hour are children's events first started in 2015 by author and activist Michelle Tea in San Francisco with the goals of promoting reading and diversity.
+ van hun site
OUR MISSION
Drag Queen Story Hour celebrates reading through the glamorous art of drag. Our chapter network creates diverse, accessible, and culturally-inclusive family programming where kids can express their authentic selves and become bright lights of change in their communities.
Lezen promoten bij kinderen, geen probleem. Diversiteit normaliseren, geen probleem. Maar dit klinkt meer als het promoten van bepaalde visies en dat doe je in mijn ogen niet bij kinderen. Ze eraan blootstellen is imho geen probleem (en ik dacht dat het dat was) maar actief dingen gaan promoten bij kinderen is niet echt oké. Maakt niet uit welke soort visie het is, en of je er achter staat of niet.


En dan heb ik ook de fout gemaakt van op news te klikken en eens vlug over te gaan. Is daarom niet allemaal specifiek over Drag Queen Story Hour, maar ik zou er toch ook problemen mee hebben dat dit als "family friendly" aanzien wordt.
En dan via snopes gegaan omdat ik dit eerst zelfs niet geloofde (werd gerefereerd in 1 van de artikels):
 
TLDR: kinderen te jong blootstellen aan geseksualiseerde inhoud. Elders op dit forum is ook een thread met de vraag of porno wel gezond is voor pubers.

Wall of text: Drag Queen Story Hour vind ik als je dat gewoon ziet als een man die verkleed in een prinsessenkleedje een onschuldig verhaaltje voorlezen aan kinderen persoonlijk ook geen probleem, maar het gaat natuurlijk verder dan dat.

Als je er echter wat kritischer naar kijkt dan moet je erkennen dat drag queens nu éénmaal bestaan om bepaalde seksuele normen in vraag te stellen, een man in hypergeseksualiseerde klederdracht die vrouwelijke symboliek bijna karikaturaal uitvergroten is natuurlijk al héél wat anders dan een gewoon prinsessen- heksenkleedje natuurlijk. Het doel van deze events lijkt overigens ook net te zijn om bij kinderen reeds over seks/gender/etc. te praten, deze normen in vraag te stellen, en niet gewone klassieke sprookjes voor te lezen.
Zie @Muñoz zijn comment. Het heef weinig met seksualiseren te maken hoor.
Dit zijn mijn eerste Google images resultaten, Dat kunt ge nog toch hypergeseksualiseerd noemen? En uiteraard wordt dat mee ter sprake gebracht, het is hun doel: kinderen leren kennis maken met diversificatie.

Met @StevenFM zijn voorbeeld:
Die klassieke sprookjes zijn natuurlijk ook niet neutraal of aseksueel. In de meeste sprookjes heb je wel een of andere prinses die wakker wordt gekust door de knappe prins. Daar wordt echter niet tegen geprotesteerd want met heteronormatieve seksualiteit hebben die conservatieve ouders geen problemen. Verander je dat plots naar twee prinsen, dan is het alle hens aan dek want men indoctrineert de kinderen met LGBT ideologie.

Het lijkt me dan ook niet te gaan om kinderen te beschermen tegen een (te) vroeg contact met seksualiteit, wel om kinderen te beschermen tegen wat men als een abnormale expressie van seksualiteit beschouwt.
Het gaat dan vooral om dat laatste lijkt me.

Lezen promoten bij kinderen, geen probleem. Diversiteit normaliseren, geen probleem. Maar dit klinkt meer als het promoten van bepaalde visies en dat doe je in mijn ogen niet bij kinderen. Ze eraan blootstellen is imho geen probleem (en ik dacht dat het dat was) maar actief dingen gaan promoten bij kinderen is niet echt oké. Maakt niet uit welke soort visie het is, en of je er achter staat of niet.
Neem dat toch niet zo letterlijk? Diversiteit promoten door kinderen kennis te laten maken met drag. Het is niet dat ieder jongetje daar geforceerd wordt om een kleed te dragen hé.
En dan heb ik ook de fout gemaakt van op news te klikken en eens vlug over te gaan. Is daarom niet allemaal specifiek over Drag Queen Story Hour, maar ik zou er toch ook problemen mee hebben dat dit als "family friendly" aanzien wordt.
En dan via snopes gegaan omdat ik dit eerst zelfs niet geloofde (werd gerefereerd in 1 van de artikels):
Als je dan toch wiki hebt gecheckt had je ook dit moeten lezen over dat voorval in de bib:
The library had failed to do the background check that is part of its usual process for storytellers. The library apologized and recognized its shortcoming in not properly vetting the performer in question.[18]
Normaal worden die mensen gecheckt en daar is dat fout gelopen.

Over dat filmpje: met een half oog bekeken: maar daar zitten gewoon wat drag queens bij babies.
Ok die halfnaakte man zwiert daar in het rond, daar kunt ge u misschien vragen bij stellen. Maar dat lijkt iets voor babies te zijn? Die dude lijkt me daar meer voor die ouders rond te zwieren dan voor die kinderen.
 
Heb je ooit al eens één episode van RuPaul's Drag Race uitgekeken? Ik was 9 of 10 (het eerste seizoen) voor ik het eens voor de eerste keer zag, en nooit had ik daar nog maar de indruk van dat het over sex of iets seksueel getint ging. Je moet dat ook allemaal niet dramatiseren, het zijn grotendeels een hoop cismannen die flirten met de traditionele genderpatronen (die echt wel in vraag mogen gesteld worden) en gewoon kitscherige 'vrouwelijke' kleding aandoen en daarmee paraderen. Is het een programma voor kinderen? Nee, daarvoor zijn er te veel woorspelingen en dergelijke die jonge kinderen nog totaal niet (moeten) snappen.
Problematischer vind ik pakweg Barbiepoppen die worden voorgesteld (en ook zo verkocht) als onnozele grietjes die rond het gespierde alfa-mannetje Ken (vaak dan nog als soldaat, brandweer, politieman, etc.) staan te springen. Dat is (onbewust) seksueel beladener dan de gemiddelde dragshow.

De kritiek die conservatieven vaak hebben lijkt mij allesbehalve één te zijn van kinderen te willen beschermen, wel eentje van het voorkomen dat kinderen het normaal gaan vinden dat ook mannen rond kunnen lopen met makeup en niet-'mannelijke' kleding.

Dat is jouw mening natuurlijk. Je geeft zelf echter al toe dat er al heel wat suggestie bij komt kijken, in de vorm van woordspellingen of meer.
Zoals ik zei: als het bij kitscherige kleding blijft is het één ding, maar @the_fox heeft je al aangetoond dat hier natuurlijk wel degelijk enige ideologie achter zit.

Is het verkeerd om bepaalde gendernormen in vraag te stellen? Absoluut niet. Maar ouders mogen natuurlijk ook nog wel enige vrijheid hebben om hun kinderen wél volgens hun normen op te voeden. Als het gaat om hun kinderen niet de nodige levensbelangrijke seksuele voorlichting te geven of flagrante wetenschappelijke onwaarheden (creationisme vs. evolutieleer), dan mag/moet de overheid nog ingrijpen, maar je kan niet de gehele opvoeding van de ouders wegnemen natuurlijk. Als ouders niet vinden dat jongens/mannen met make-up dienen rond te lopen, tja... laat dat dan aan de ouders denk ik dan.

Wat die Barbiepoppen betreft, ik ken daar weinig van, maar ik denk dat je tegenwoordig ook al gemakkelijk een politie-Barbie of een brandweer, etc. zal kunnen vinden hoor.

Dat van "perverte lapdancers", het disproportioneel voorkomen van pedofielen onder niet-heteromannen, etc. is een stroman om alles wat te maken heeft met verder denken dan de klassieke dichotome (gender)wereld te demoniseren.

Toch even inpikken, dit zijn geen verzonnen feiten, maar excessen die reeds plaatsgevonden hebben. Zo geef je de hyperconservatieven natuurlijk de pap in de mond om hier rabiaat tegen te zijn natuurlijk.

Ik vind zelf een aantal zaken (zoals het boycotten van alles wat van JK Rowling komt omdat ze van mening is dat alleen 'echte' vrouwen kunnen menstrueren) ook veel te ver gaan en neigen naar een soort van gevaarlijk ("woke"-)extremisme, maar ik heb er niet de minste problemen mee dat iedereen in alle vrijheid hun geaardheid, gender en weet ik wat kunnen ontdekken, al van jongs af aan. Voed kinderen op als bigots en je krijgt later ook bigots (die uw ideologie ook in de toekomst automatisch zullen blijven aanhangen), en daar draait het bij veel Republikeinen om.

Ergens tussen de extreme wokies of bigots zal nog wel ruimte zijn voor gematigde mensen zeker? Maar mijn visie is dat je met nodeloos te provoceren door al drag queen voorleesmomentjes voor 3-jarigen te organiseren, je niet veel zielen zal terugwinnen bij de conservatievere zijde, en waarom juist, ik zie de meerwaarde niet in?
 
Zie @Muñoz zijn comment. Het heef weinig met seksualiseren te maken hoor.
Dit zijn mijn eerste Google images resultaten, Dat kunt ge nog toch hypergeseksualiseerd noemen? En uiteraard wordt dat mee ter sprake gebracht, het is hun doel: kinderen leren kennis maken met diversificatie.

Met @StevenFM zijn voorbeeld:

Het gaat dan vooral om dat laatste lijkt me.


Neem dat toch niet zo letterlijk? Diversiteit promoten door kinderen kennis te laten maken met drag. Het is niet dat ieder jongetje daar geforceerd wordt om een kleed te dragen hé.
Zeg ik ergens dat die voorleesmomenten geseksualiseerd worden? Ik heb het letterlijk over een bepaalde visie promoten bij kinderen. Maakt mij geen hol uit of het extreem rechts, links, religieus, creatonisme, ... is; dat doe je niet. Met het merendeel van die voorleesmomenten zou ik geen probleem hebben, zoals die foto's op je screenshot, indien men ook enkel maar verhaaltjes voorleest.

Als je dan toch wiki hebt gecheckt had je ook dit moeten lezen over dat voorval in de bib:

Normaal worden die mensen gecheckt en daar is dat fout gelopen.
Inderdaad, menselijke fout, maar toch had het niet mogen gebeuren. Zou moeten gecontroleerd worden door de organisatie + bibliotheek. Als beide (en vooral de organisatie) het al niet doen, schort er toch iets...

Over dat filmpje: met een half oog bekeken: maar daar zitten gewoon wat drag queens bij babies.
Ok die halfnaakte man zwiert daar in het rond, daar kunt ge u misschien vragen bij stellen. Maar dat lijkt iets voor babies te zijn? Die dude lijkt me daar meer voor die ouders rond te zwieren dan voor die kinderen.
Als ge het maar met een half oog bekijkt, zal ik ook maar half moeite doen om te antwoorden :sarcastic:
Ge moet het filmke zelf niet bekijken, gewoon een beetje naar onder scrollen, staan screenshots bij. Ik ga hier niet mee akkoord, of het nu voor de ouders of de kinderen is, er zijn kinderen bij en werd gepromoot als "family friendly". En dit is in mijn ogen wel geseksualiseerd...
 
Zeg ik ergens dat die voorleesmomenten geseksualiseerd worden? Ik heb het letterlijk over een bepaalde visie promoten bij kinderen. Maakt mij geen hol uit of het extreem rechts, links, religieus, creatonisme, ... is; dat doe je niet. Met het merendeel van die voorleesmomenten zou ik geen probleem hebben, zoals die foto's op je screenshot, indien men ook enkel maar verhaaltjes voorleest.
Was op @KnightOfCydonia zijn post ;)
Zeg ik ergens dat die voorleesmomenten geseksualiseerd worden? Ik heb het letterlijk over een bepaalde visie promoten bij kinderen. Maakt mij geen hol uit of het extreem rechts, links, religieus, creatonisme, ... is; dat doe je niet. Met het merendeel van die voorleesmomenten zou ik geen probleem hebben, zoals die foto's op je screenshot, indien men ook enkel maar verhaaltjes voorleest.


Inderdaad, menselijke fout, maar toch had het niet mogen gebeuren. Zou moeten gecontroleerd worden door de organisatie + bibliotheek. Als beide (en vooral de organisatie) het al niet doen, schort er toch iets...
Hangt imo van de werking af. Als de afspraak er is dat de bib/venue het doet, dan is die verantwoordelijk.
Als ge het maar met een half oog bekijkt, zal ik ook maar half moeite doen om te antwoorden :sarcastic:
Ge moet het filmke zelf niet bekijken, gewoon een beetje naar onder scrollen, staan screenshots bij. Ik ga hier niet mee akkoord, of het nu voor de ouders of de kinderen is, er zijn kinderen bij en werd gepromoot als "family friendly". En dit is in mijn ogen wel geseksualiseerd...
Die screenshots gezien hoor. Goh, ik loop er ook ni warm van maar uiteindelijk zie ik vooral baby's. Die hebben echt 0,0 besef wat daar gebeurt hoor.
 
Hangt imo van de werking af. Als de afspraak er is dat de bib/venue het doet, dan is die verantwoordelijk.
Let's agree to disagree, als ge als organisatie mensen naar voren schuift om met kinderen om te gaan, heeft die organisatie in mijn ogen toch ook een verantwoordelijkheid erover.

Die screenshots gezien hoor. Goh, ik loop er ook ni warm van maar uiteindelijk zie ik vooral baby's. Die hebben echt 0,0 besef wat daar gebeurt hoor.
Maar het gaat mij niet om de foto's van dat 1e specifieke event, het gaat er mij om dat zo'n dingen opgezet worden als "family friendly" en in beperkte mate ook dat ouders het een goed idee vinden om met kinderen daar naartoe te gaan (in mindere mate omdat ik ze nog het voordeel van de twijfel geef dat ze mogelijks niet wisten hoe het eraan toe zou gaan afgaand op hoe het event gepromoot werd). Maakt voor mij niets uit dat het "maar" babies waren die geen besef hadden van wat ze zien, het gaat er mij om dat zo'n dingen georganiseerd worden.
 
Zie @Muñoz zijn comment. Het heef weinig met seksualiseren te maken hoor.
Dit zijn mijn eerste Google images resultaten, Dat kunt ge nog toch hypergeseksualiseerd noemen? En uiteraard wordt dat mee ter sprake gebracht, het is hun doel: kinderen leren kennis maken met diversificatie.

Met @StevenFM zijn voorbeeld:

Het gaat dan vooral om dat laatste lijkt me.
Die klassieke sprookjes zijn natuurlijk ook niet neutraal of aseksueel. In de meeste sprookjes heb je wel een of andere prinses die wakker wordt gekust door de knappe prins. Daar wordt echter niet tegen geprotesteerd want met heteronormatieve seksualiteit hebben die conservatieve ouders geen problemen. Verander je dat plots naar twee prinsen, dan is het alle hens aan dek want men indoctrineert de kinderen met LGBT ideologie.

Het lijkt me dan ook niet te gaan om kinderen te beschermen tegen een (te) vroeg contact met seksualiteit, wel om kinderen te beschermen tegen wat men als een abnormale expressie van seksualiteit beschouwt.

Ik ga/kan hier nog maar moeilijk meer op meerdere posters tegelijkertijd reageren natuurlijk.
Het gebruik van een woord als "heteronormatief" op zich geeft natuurlijk ook al meteen een zeker waardeoordeel aan. Er zijn gegronde redenen waarom in mythen en sprookjes er typische rolpatronen zijn. Niets mis met die rolpatronen op een verantwoorde manier in vraag te stellen, maar ik vind een suggestie van een sprookje met 2 prinsen dan bijvoorbeeld al veel "kindvriendelijker" dan een drag queen bijvoorbeeld.
Google image resultaten zijn natuurlijk bij voorbaat brave afbeeldingen die naar boven drijven hé.

Ik vind dat ouders daar nog enige vrijheid in mogen genieten. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld af en toe een verhaaltje over 2 mama's of 2 papa's lijkt me wel een must in deze maatschappij om niet wereldvreemd op te groeien. Maar kinderen al uitgebreid laten reflecteren over zaken als genderidentiteit, kinderen zijn nu éénmaal ook zeer beïnvloedbaar, tja... dat moet daarom niet op de allerjongste leeftijden...

En opnieuw: als je een "gematigde" consensus wilt vinden in dit verhaal, misschien dan niet ineens naar zo'n "verregaande" zaken grijpen, dan lijken die conservatieven die een boek over 2 mannelijke pinguïns die een ei adopteren de onredelijke mensen in dit verhaal (enige "kritiek" die ik daar nog op zou hebben is dat het toch enige "biologisch" vermelding verdient dat ei niet van henzelf is, maar dat lijkt ook zo te zijn in dat boek). Als ik echter excessen zie zoals stripshows van drag queens voor peuters en kleuters zie, tja... euhm, nee?
 
Over die show: ik dacht dat het een soort alternatief was voor een avond show. Zelfde als waar ouders naar toe zouden gaan op een avondje uit maar dan in de namiddag/vooravond zodat hun baby mee kon en het hele gedoe met een babysit achterwege gelaten kon worden.
Op zich geen slecht idee. Maar dan lees je weet dat het op kindern gericht zou zijn, wat ik weer vreemd vind.
In ieder geval: niet heel afkeurig maar ook ni heel enthousiast over. Ik heb mensen al baby's (babies?) zien meenemen naar veel ergere dingen. Vanaf een bepaalde leeftijd zou ik wel meer bedenkingen hebben tbh. Denk dat dit ook een agree to disagree is.
 
Over die show: ik dacht dat het een soort alternatief was voor een avond show. Zelfde als waar ouders naar toe zouden gaan op een avondje uit maar dan in de namiddag/vooravond zodat hun baby mee kon en het hele gedoe met een babysit achterwege gelaten kon worden.
Op zich geen slecht idee. Maar dan lees je weet dat het op kindern gericht zou zijn, wat ik weer vreemd vind.
Dat is het probleem, we weten het niet want ik vermoed dat de meeste mensen hier nog nooit zo'n show meegemaakt hebben.

Na ff op te zoeken of ik geen fragmenten vond van Drag Queen Story Hour om een beter idee te hebben, kwam ik uit op hun boekje dat ze blijkbaar gebruiken:

Hierbij het bijhorende voorstellend filmpje:

Gemengde gevoelens erbij, want dan nog hangt het er vanaf hoe ze het voorstellen. En dan blijf ik erbij dat het nog steeds het promoten ervan is.
Zeker als je in dat filmpje eens goed luistert vanaf 10:10
As a drag therapist, I often talk about the therapeutic qualities of drag and how drag really is an important starting point on talking about gender and pronouns and really challenging the status quo and challenging what we think gender should be.
Als ze dat erbij betrekken en niet gewoon voorleesuurtje in drag, blijf ik bij mijn originele standpunt dat ik tegen het op die manier beïnvloeden van kinderen ben.
 
Dat is het probleem, we weten het niet want ik vermoed dat de meeste mensen hier nog nooit zo'n show meegemaakt hebben.

Na ff op te zoeken of ik geen fragmenten vond van Drag Queen Story Hour om een beter idee te hebben, kwam ik uit op hun boekje dat ze blijkbaar gebruiken:

Hierbij het bijhorende voorstellend filmpje:

Gemengde gevoelens erbij, want dan nog hangt het er vanaf hoe ze het voorstellen. En dan blijf ik erbij dat het nog steeds het promoten ervan is.
Zeker als je in dat filmpje eens goed luistert vanaf 10:10

Als ze dat erbij betrekken en niet gewoon voorleesuurtje in drag, blijf ik bij mijn originele standpunt dat ik tegen het op die manier beïnvloeden van kinderen ben.
"Beïnvloeden" of "bespreekbaar maken"?
Het is niet omdat we homoseksualiteit bespreekbaar maken en er meer mensen voor uit durven te komen, dat we er met die bespreekbaarheid voor gezorgd hebben dat meer mensen homo zijn.
 
"Beïnvloeden" of "bespreekbaar maken"?
Het is niet omdat we homoseksualiteit bespreekbaar maken en er meer mensen voor uit durven te komen, dat we er met die bespreekbaarheid voor gezorgd hebben dat meer mensen homo zijn.
Zoiets moet niet bespreekbaar gemaakt worden met kinderen zo jong als 3j in mijn ogen (en ja, dat is het doelpubliek van Drag Queen Story Hour, is voor kinderen 3j-11j). Al zeker niet zonder aangeven van het kind zelf (en ik acht de kans klein dat dit ook zal gebeuren).
En op die leeftijd is dat weldegelijk beïnvloeden.

Als jij dat ok vindt, goed voor u, maar ik vind dat alles behalve nodig.
 
Zoiets moet niet bespreekbaar gemaakt worden met kinderen zo jong als 3j in mijn ogen
Waarom niet? Mijn zoon van die leeftijd stelde zich wel al vragen waarom zijn nichtje en neefje geen mama heeft, maar 2 papa's, en waarom zijn klasgenootje een mama en een mammie heeft maar geen papa.

En wat moet ik precies voorstellen bij "beïnvloeden"?
 
Ik blijf het toch wat bijzonder vinden dat er zo gefocust wordt op dat drag-gebeuren. Gebeurtenissen in het jonge leven van een kind zijn inderdaad erg cruciaal. Ik maak me echter véél meer zorgen over kinderen die in aanraking komen met stress, roken, alcohol, drugs, huishoudelijk geweld, verwaarlozing, armoede, enzovoort dan kinderen die een verhaaltje lezen over enkele drag queens. Maar het is uiteraard niet zo trendy om die onderwerpen aan te pakken op sociale media...

Ik weet geen cijfers van hoeveel verhaaltjes er worden voorgelezen of hoeveel drag queens een kind in zijn leven zal zien. Maar ik weet wel dat 5 tot 10% van de vrouwen in aanraking komt met partnergeweld in de periode rond de zwangerschap en bevalling en dat 10 tot 20% van nieuwe moeders een postpartumdepressie krijgt.
Wat lijkt het meest schadelijke voor de ontwikkeling van een kind? Een drag queen of partnergeweld in een gezin?

Ik heb zelf ook wel bedenkingen bij die story hours, maar Ik snap oprecht die focus niet op zo'n klein fenomeen. Als het echt gaat over het beschermen en niet laten beïnvloeden van kinderen hebben we als maatschappij véél belangrijkere onderwerpen om aan te pakken.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je eigen kind drag queen wordt? So what?
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Mijn zoon van die leeftijd stelde zich wel al vragen waarom zijn nichtje en neefje geen mama heeft, maar 2 papa's, en waarom zijn klasgenootje een mama en een mammie heeft maar geen papa.

En wat moet ik precies voorstellen bij "beïnvloeden"?
Maar 2 mama's of 2 papa's hebben is iets heel anders dan kinderen aanzetten om hun eigen drag persona te maken, wat dat boekje wel doet. Dus mooi geprobeerde stropop maar totaal niet vergelijkbaar.

En wat je je moet voorstellen bij beïnvloeden? Wel, ik zal het woord geven aan een drag queen:
En dit is soortgelijk van wat ik van een kennis al te horen kreeg dat vroeger actief was als drag queen en ook optrad. Allemaal geen probleem mee, die mensen doen wat ze willen alsook de volwassenen die ernaar gaan kijken; maar dat is niets voor kinderen.

Ik heb zelf ook wel bedenkingen bij die story hours, maar Ik snap oprecht die focus niet op zo'n klein fenomeen. Als het echt gaat over het beschermen en niet laten beïnvloeden van kinderen hebben we als maatschappij véél belangrijkere onderwerpen om aan te pakken.
Correct, maar daar gaat deze topic niet over. Ik heb ook al soortgelijke comments gemaakt in topics over andere onderwerpen, is gewoon ook hier van toepassing. Dus is er niet op focussen, is gewoon het onderwerp van deze thread ;)
 
Maar 2 mama's of 2 papa's hebben is iets heel anders dan kinderen aanzetten om hun eigen drag persona te maken, wat dat boekje wel doet. Dus mooi geprobeerde stropop maar totaal niet vergelijkbaar.
Jij reageerde op deze post:
Het is niet omdat we homoseksualiteit bespreekbaar maken en er meer mensen voor uit durven te komen, dat we er met die bespreekbaarheid voor gezorgd hebben dat meer mensen homo zijn.
met:
Zoiets moet niet bespreekbaar gemaakt worden met kinderen zo jong als 3j in mijn ogen

Niets te stropoppen dus.
 
Is heel deze materie ook niet wat teveel uitgebuit vanuit het Amerikaanse perspectief?
Mijn idioot samenzwerende kop heeft het soms moeilijk om niet te denken dat al die aandacht en "bangmakerij" de laatste jaren dan ook vooral een groot gewin is geweest voor de conservatieven in de VS, en bijgevolg ook uitloopt naar hier.

De gemiddelde vlaming geeft naar mijn ervaring maar weinig om iemand seksuele identiteit/voorkeur. Elke keer ik dan ook zoiets fel besproken zie worden is dat precies onder dat vergrootglas van hysterieland Amerika waar een simpele tepel al een half land lam weet te leggen.

Maar even snel ben ik dan ook verveeld met de materie en kijk ik verder naar filmpjes van mensen die gebeten worden op safari, en mijn dag is dan weeral een beetje opgebeurd. De luxe van het hetero leven.
 
Terug
Bovenaan