Hoe pendelen jullie naar het werk (in normale tijden)?

Hoe pendelen jullie naar het werk?

• Auto

Stemmen: 110 52,6%
  • Moto

Stemmen: 3 1,4%
  • Trein

Stemmen: 12 5,7%
  • Bus

Stemmen: 2 1,0%
  • Fiets

Stemmen: 38 18,2%
  • Te Voet

Stemmen: 6 2,9%
  • Niet (Fulltime Telewerken)

Stemmen: 1 0,5%
  • Combinatie Trein + Bus

• Combinatie Trein + Fiets

Stemmen: 17 8,1%
  • Combinatie Trein + Auto

Stemmen: 9 4,3%
  • Andere?

• Metro

Stemmen: 0 0,0%
  • Combinatie Trein + Metro

• Ander Bedrijfsvoertuig (Vrachtwagen, Bestelwagen, ...)

Stemmen: 5 2,4%

• Totaal aantal stemmers
    209
Klein stukje met de auto/fiets tot aan het station, maar 95% van de route met de trein.
Eigenlijk is de exclusieve optie trein overbodig, weinig mensen wonen/werken aan beide uiteinden van hun treintraject op wandelafstand van het station.

In normale tijden per fiets. Mooie rustige route van 23 km langs veel natuurgebieden, ideaal met de speed pedelec. Nu ik een dochter heb dat ik naar de crèche moet brengen zal ik ze eerst met de auto afzetten, terugrijden naar huis en dan op de fiets kruipen tenzij ik door omstandigheden toch met de auto moet gaan werken.

Voor de hele pandemie voornamelijk trein als ik verwachtte om ongeveer kantooruren te volgen, ik woon op wandelafstand van een station en werk is ca. 10 min stappen van eindstation. Als ik er vroeg moest zijn of (avondschool) tot 21u bleef dan de wagen.

Meestal kwam dat dan neer op 1-2 keer per week auto en rest trein. Nu sinds de zomer geen trein meer genomen.

Momenteel was dat de step, niet zo'n elektrisch ding maar echt manueel met het voetje daar ik erg dicht bij mijn werklocatie zit. Binnenkort is dit wat verder en zal het met de fiets worden.

Meestal met de auto (30km enkel, 25min), in de lente en zomer pak ik ook wel eens de koersfiets (34km enkel, 1u15min).

Lange tijd altijd gecarpoold, maar sinds kort niet meer mogelijk (heb geen collega's meer in de directe omgeving en afspreken op een parking heb ik geen goesting voor).

Toekomst: Denk eraan om toch ook speedpedelec te leasen en dat te gebruiken voor woon-werk verkeer.

Laatst bewerkt:
Auto hier, bij goed weer soms eens met de fiets. Afstand is doenbaar met de fiets, maar met shiften is dat half uurtje vroeger vertrekken of later thuis komen er toch vaak wat teveel aan.
Mijn werkplek is niet bereikbaar met het openbaar vervoer.

Eigenlijk combinatie trein + fiets + te voet.

5 minuten naar station fietsen, dan 12 minuten op de trein, dan 20 minuten stappen. Ik zou eventueel een bus kunnen nemen in plaats van te stappen (of later een plooifiets), maar voorlopig komt wandelen het beste uit met het treinschema.

Te voet. Wij werken sowieso permanent van thuis uit.
Kortste afstand 3 seconden (bureau staat naast de slaapkamer). Langste afstand 7 seconden (ontbijttafel -> bureau).

Met de fiets, af en toe al lopend. Afstand is 5 kilometer enkel en met de fiets ben ik maar enkele minuten trager dan met de auto (en mijn bedrijfswagen heb ik twee jaar geleden ingeleverd, dus ik heb ook gewoon geen auto meer).
5 kilometer is wel te kort om een aparte tenue aan te doen maar in de zomer kan je op 5 kilometer toch al goed aan het zweten zijn, zeker met een rugzak aan. Dus dan pak ik meestal wel een reserveshirt mee. Ook als er twee weken een strakke wind staat steekt het wel eens tegen, wind is erger dan regen vind ik. Maar ik zou het zeer moeilijk hebben om nu terug te gaan pendelen met auto of trein, en meer dan een half uur kwijt te zijn per dag.

Met de auto, zit in sales dus we spreken wel over serieuze afstanden :p Ben door corona wel wat beginnen fietsen, en nu ga ik naar het kantoor met de fiets (is een goeie 25km enkel). We hebben daar douches, dus wel plezant :)

Auto --> Trein --> Trein --> Metro --> Metro

Auto gebruik ik voor 2km, daarna neem ik 2 treinen en 2 metro's :unsure:
Al bij al een uur onderweg.

Met de auto naar Brussel rijden als alternatief is echt vreselijk. Op zich vind ik het openbaar vervoer wel goed als het op tijd is :unsure:

Hier is het met de auto naar het station en dan de trein naar Brussel, aldaar nog 10min wandelen tot op kantoor. Sporadisch ben ik in het weekend wel eens op kantoor en dan pak ik meestal wel de auto vanwege geen rechtstreekse treinverbinding in het weekend.

te voet - trein - te voet.
Al is dat soms : te voet - trein - metro.
Heb het een paar keer met de auto gedaan hetzelfde "traject" maar ik ben snel terug gegaan naar mijn benenmobiel en de trein... wegens files was ik *2 onderweg.
Met de moto een paar keer maar daarmee won ik dan 10 - 15 minuten in zijn geheel maar het kostte aan naft quasi 16€ per keer.

20km auto en 60km trein.
Trein ideaal voor dutje / boek / Netflix
Autoritje met wat muziek ideaal als ontspanning na het werk, en om af en toe nog wat boodschappen te doen onderweg.

Dankzij telewerk hoef ik niet meer vlakbij het werk te wonen en hier in Limburg heb ik voor hetzelfde geld veel meer huis gekregen. Nog geen moment beklaagd.

Terug
Bovenaan