HiIk regel meestal het gewoon zo dat ik het op mijn heupen krijg van mijn partner en ze het grootste deel van mijn geld geef om weg te gaan
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
HiIk regel meestal het gewoon zo dat ik het op mijn heupen krijg van mijn partner en ze het grootste deel van mijn geld geef om weg te gaan
![]()

Dat zou met ons systeem juist heel gemakkelijk opgelost zijn he.Als het verschil zo groot is tussen partners zal dat in geen van beide systemen werken. Ook bij gescheiden rekeningen wordt dat dan een twistpunt IVM gezamelijke aankopen en op welke termijn (want die met een gat in zijn hand wil airco's in elke kamer maar kan het pas betalen over 5 jaar en de zuinige vindt enkel de leefruimte wel goed genoeg maar zou alles nu wel al kunnen betalen)
In de praktijk komt het imo dus vaak neer op hetzelfde (net zoals overleggen bij gezamelijke rekening ook echt niet hetzelfde is als toestemming moeten vragen).
Door de laatste zin in mijn post die je gequote hebt.
Een familielid doet dat zo omdat zijn vrouw te lui is om te werken. Allé het is eenverdiener en uitkeringsfraude.Maar een eenverdienergezin met gescheiden rekeningen... Dat wordt ook leuk.
Als dat voor ons beiden zo oké is, waarom niet?En als jij ook in elke kamer airco's wil?
Ga je dan ook 5 jaren wachten tot je partner mooi de helft kan betalen?
En mocht het dan ooit mislopen (worst case dikke dikke ambras) kunde in mijn situatie zeggen "ok gelukkig heb ik niet met geld zitten strooien toen ik bij haar was"
Net gescheiden, I second that!Ik regel meestal het gewoon zo dat ik het op mijn heupen krijg van mijn partner en ze het grootste deel van mijn geld geef om weg te gaan
![]()

Wat ik dan niet versta is dat je die financiële beslissing dan van elkaar loskoppelt, maar nog altijd samen moet beslissen. Allez, als mijn vriendin met gescheiden rekeningen zou willen werken en zij wil plots een fitnesskamer aanschaffen, dan mag zij dat financieel dan zo willen beslissen, die fitnesstoestellen moeten hier nog altijd een plaats krijgen. Wil ik een mancave inrichten, idem.Dat zou met ons systeem juist heel gemakkelijk opgelost zijn he.
Degene met een gat in zijn hand die persé in iedere kamer airco wil maar er geen geld voor heeft, zal dan geconfronteerd worden met het feit dat die daar dan maar eerst 5 jaar voor moet sparen en nog eens goed nadenken of het dat dan nog wel waard is.
Welwelwel.. Voor mijn liefdesverklaring val je niet, maar voor een handvol geld gaat het kleed omhoog.
Volgens mij is Non een heel hygiënisch meisje!Welwelwel.. Voor mijn liefdesverklaring val je niet, maar voor een handvol geld gaat het kleed omhoog.
Jij vieze golddigger!
Dan zou ik gewoon op haar privé rekening ook een deel storten. Naast het deel op de gezamenlijke rekening.De laatste zin waarin je het over eenverdieners hebt?
Zet dan wel een disclaimer in je post dat je redenering enkel opgaat voor eenverdienergezinnen he. Maar een eenverdienergezin met gescheiden rekeningen... Dat wordt ook leuk.
Goh, er moet iets zijn dat mijn tijd waard is hé. Dat hoeft niet per se geld te zijn, dat kan ook de looks, intelligentie of interessante persoonlijkheid zijn ...Welwelwel.. Voor mijn liefdesverklaring val je niet, maar voor een handvol geld gaat het kleed omhoog.
Jij vieze golddigger!
Wat ik mij dan afvraag: stel dat gij nu 70% van het huis betaalt en uw vriendin de rest, dan is het simpel om dat idd bij de notaris te laten vastleggen. Maar elke keer dat ge iets aan uw huis verandert waardoor de waarde van uw huis ook verandert, ga je diezelfde verdeling van 70/30 dan blijven aanhouden? Dat was bij ons eigenlijk de enige moeilijkheid aan onze 50/50 verdeling.Mijn vriendin woont momenteel bij mij. Ik betaal de lening zelf af, de gemeenschappelijke kosten doen we min of meer 50/50. Daarnaast zetten we maandelijks een gelijk bedrag op een gemeenschappelijke rekening.
Bij aankoop van een nieuwe gezamenlijke woning zal ik waarschijnlijk iets meer investeren, maar dit laten we vastleggen bij de notaris (wettelijk samenwonend).
Ge moet soms ook wat zien wat uw prioriteiten zijn. Mijn vriendin wilt met alle geweld alle plafonds en muren in de kelder schilderen en behangen. Mij interesseert dat echt geen reet maar ze wil dat het daar wat "gezelliger" is. Ik heb ze al zo ver gekregen dat in de kelder ze dat met verf en lijm van den Action gaat doen en niet van Trimetal dus voor die 150 EUR gaan we geen ambras maken.
Maar ze wil ook een volledige rubber vloer onder haar home fitness, dat kost voor dat kleine oppervlak bijna 600 EUR en dat koopt ze gewoon zelf.
Ik wou met alle geweld een OLED in de slaapkamer en voor haar was een TV van 400 EUR genoeg. Ik heb een OLED gekocht en zij heeft 200 EUR bijgelegd, fine by me.
Ik ga van gezond boerenverstand uit en probeer ook niet alles tot de laatste euro uit te rekenen. Wij zijn al een paar jaar samen en verwachten ondertussen ons eerste kindje. Ik verdien een stuk meer dan zij (wat niet wilt zeggen dat zij slecht verdiend) maar ik betaal buiten de bovenstaande regeling met veel plezier nog vaak wat extra’s (uitstapjes, restaurant, ...).Wat ik mij dan afvraag: stel dat gij nu 70% van het huis betaalt en uw vriendin de rest, dan is het simpel om dat idd bij de notaris te laten vastleggen. Maar elke keer dat ge iets aan uw huis verandert waardoor de waarde van uw huis ook verandert, ga je diezelfde verdeling van 70/30 dan blijven aanhouden? Dat was bij ons eigenlijk de enige moeilijkheid aan onze 50/50 verdeling.