Feignasse
Well-known member
Ik vind dat niet zo vreemd. Voor mijn motor betaal ik zelf, precies omdat het een relatief grote uitgave is waar ons gezin niets aan heeft. Op wat erfstukken van de ouders na en enkele persoonlijke zaken die meer emotionele waarde hebben dan iets anders is alles hier gewoon gemeenschappelijk.Niet onbelangrijk topic maar er is geen gouden oplossing denk ik dat hangt erg af van het koppel en de inkomens en achtergronden en elke partner zijn uitgavepatroon. Het kan zijn dat de man eigenlijk geen dure hobbies heeft en de vrouw wel. Of omgekeerd de vrouw haar hobbie is schilderen en de man wil graag een motorfiets van 10k met onderhoudskosten verzekering enz op en waar die vrouw niks mee is. Is dat dan "eerlijk" als dat uit de gezamelijke pot komt. Moet die vrouw dan "ook maar iets duurs kopen" enz enz. Als ge mekaar graag ziet moet je allebei dan wel water bij de wijn kunnen doen zoals een goedkopere motorfiets geen super dure, of toch iets van potten scheiden enz (maar dat is ook misschien vreemd als je kids hebt denk ik dat "papa zijn eigen spaarpot heeft en de motorfiets van papa is niet van mama").
10k is trouwens zeer schappelijk voor een nieuwe moto, het kan allemaal véél zotter

Ik zeg nu al bij "dure" dingen die ze willen ( zoals terug gaan naar het pretpark waar we waren deze zomer) hoeveel dat kost in dagen dat we moeten gaan werken. (en in getallen al begrijpen ze dat nog niet echt)