Geluk? Dat ik ondanks enkele -op het eerst zicht- ernstige ziektesymptomen, ik eigenlijk wel grotendeels gedurende mijn leven in goede gezondheid ben. Voor hetzelfde geld lag ik al lang in de kist.
Ongeluk? Dat mijn vrouw weigert te werken, ik word daar soms echt gek en kwaad van. Maar ik heb het laten varen, want een scheiding omwille van die reden kost wel wat en dan krijgt ze nog meer gratis. Dat is het mij niet waard, en we komen op veel vlakken wel overeen dus ach ja, so be it then. Ik kan het gazon afrijden aan de overkant, maar ja wat daarna ??? Echt fysiek bedriegen doe ik dan ook nooit, dat is tegen mijn natuur.
Geluk bij een ongeluk? Dat ik eigenlijk een beest wil zijn in bed, deels is dat ook zo, deels dan weer niet. Ik heb voorhuid issues, en het is wel beter dan vroeger door wat operaties en zalfjes, maar ik heb nog steeds schrik om all-in te gaan, ik heb al meer bloed gezien dan ... Dat remt mij dan af en .. het is wat het is.
Geluk bij een ongeluk? Dat mijn jeugdliefde mij gered heeft van zelfmoord, 26 jaar geleden, door continue erop te hameren dat ik gene looser was (terwijl ik dat toen wel was, ik zat toen erg diep) om dan mij een paar maanden later te dumpen, en te schrijven in een droge brief, dat ik weldegelijk ne looser was en de grootste klootzak ter wereld. 1 probleem: Ondertussen had ik mijn leven terug volledig onder controle, en heb ik nooit meer omgekeken. Dus eigenlijk moet ik haar bedanken. De breuk was het pijnlijkste ooit in mijn leven, want ik heb mijzelf 200% gesmeten om dan lelijk gedumpt te worden via een klote brief, maar het heeft wel dat pit in mijn karakter gegeven dat ik toch wel nodig heb (wegens te braaf van nature).
Ongeluk? Ten gevolge van de crisis van 2001, 2 jaar op de 'bench' gezeten, daarna C4 gekregen met een dik gat in mijn CV. Ik ben dan maar gaan orderpicken 3 jaar lang. Geen oneer voor de mensen die de job doen, ik weet hoe hard werken dat is, maar ja, met een A1 diploma dat 3 jaar moeten doen, was toch wel hard om te slikken.
Geluk bij dat ongeluk? Ik heb van die C4 wel veel geleerd. Ik ben een goeie toneelspeler geworden op het werk. Ik lever goed werk af, ik zorg dat alles af is, dat de baas tevreden is en als collega's mij nodig hebben, dat ik zo snel mogelijk hulp bied. Ik kom met bijna iedereen altijd overeen. MAAR anderzijds als ik voor job protectie moet faken en toneelspelen --> Geen enkele fucking probleem, en ik ga gewoon heel natuurlijk overkomen.
Ongeluk? Mijn vader te vroeg moeten afgeven. Dat is deel van het leven zeker?
----
Ik heb veel up & downs in mijn leven, maar ik heb de laatste jaren alles goed onder controle. Ik heb ook geleerd van in praktijk wel soms heftige discussies te hebben en soms zelfs te ruzieën met mensen, maar inwendig in mijn hoofd te denken: Fuck it, ikzelf en mijn geliefden, komen eerst, dan al de rest. Vroeger trok ik mij alles hard aan, maar dit is slecht voor mijn gezondheid. Ik ben van nature ne brave vriendelijke mens, die eigenlijk zelden kwaad wordt, en nog nooit iemand geslagen heeft (uitgezonderd wettelijke zelfverdediging), maar ik zet mijzelf nu wel op plaats 2 ipv plaats 10 zoals vroeger.