contextbinder
Well-known member
1 wagen, 12k per jaar op de openbare weg en 50k op rollen en dynamo.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Amai, ik schrik van de toch wel lagere aantallen hier, ik dacht dat ik eigenlijk niet zo veel reed.
Zowel mijn vrouw als ikzelf draaien rond de 25k/jaar elk, soms richting de 30.
Pre-covid was dat 30-40/jaar dus scheelt toch al wat en valt best mee nu vind ik.
Amai, ik schrik van de toch wel lagere aantallen hier, ik dacht dat ik eigenlijk niet zo veel reed.
Zowel mijn vrouw als ikzelf draaien rond de 25k/jaar elk, soms richting de 30.
Pre-covid was dat 30-40/jaar dus scheelt toch al wat en valt best mee nu vind ik. In de periode 2010-2016 was dat zelfs 50k+/jaar, blij dat dat niet meer hoeft.
Aantal uur in de wagen is enerzijds interessant.En vermoedelijk zijn het gros dan nog bedrijfswagens - eigenlijk mag je die afstanden nog delen door 2 vermits de perceptie is dat mensen met een bedrijfswagen voor hun plezier rondrijden.
Maar 25-30 is toch stevig, heb je ook een idee van de gemiddelde snelheid - naast km/jaar vind ik aantal uur/jaar in de wagen ook een interessant cijfer.

Aantal uur in de wagen is enerzijds interessant.
Anderzijds is dit om depressief van te worden.
Sinds enkele maanden nieuwe wagen.
Net eens gekeken op de app.
16.500km mee gereden
Gemiddelde snelheid 42/u
Totale tijd in de wagen: 16 dagen, 6u en 19 minuten![]()

Prijs u gelukkig, gemiddelde snelheid is hier 34 km/h - en ik heb nooit file, dat zegt veel over de doorstroming in achtergesteld gebied in Vlaanderen.Aantal uur in de wagen is enerzijds interessant.
Anderzijds is dit om depressief van te worden.
Sinds enkele maanden nieuwe wagen.
Net eens gekeken op de app.
16.500km mee gereden
Gemiddelde snelheid 42/u
Totale tijd in de wagen: 16 dagen, 6u en 19 minuten![]()
Ik heb net een nieuwe wagen dus al mijn statistieken zijn wegEn vermoedelijk zijn het gros dan nog bedrijfswagens - eigenlijk mag je die afstanden nog delen door 2 vermits de perceptie is dat mensen met een bedrijfswagen voor hun plezier rondrijden.
Maar 25-30 is toch stevig, heb je ook een idee van de gemiddelde snelheid - naast km/jaar vind ik aantal uur/jaar in de wagen ook een interessant cijfer.
maar na een paar k km die wel zeer representatief waren voor mijn normale gebruik zit ik aan 57 km/h gemiddeld.Idem, ook zo'n 12 000 km maar vorig jaar - bij keuze nieuwe bedrijfswagen - overgeschakeld op eigen wagen met oog op invoering mobiliteitsbudget (dat er nog niet is verplicht...) Afhankelijk van wat je kan inbrengen (lening) is dit meestal wel voordeliger met 12 000 km per jaar.1 (lease)wagen voor het gezin. 12.000km per jaar.
Vraag me af of kiezen voor mobiliteitsbudget interessanter zou zijn.