Hoeveel storten huwelijksfeest

Het zou al een goed begin zijn moest je niets moeten geven. Als ik een feest geef voor mijn 30e verjaardag, met alles erop en eraan, hoef ik van iedereen geen €50 of €100. Dat zou belachelijk zijn. Maar we zijn er in geslaagd om daar bij een trouwfeest wél een gewoonte te maken.

De trouwfeesten waar ik naartoe ben gegaan in mijn leven zijn trouwens in mineur geëindigd: allemaal gescheiden ondertussen.

Ik heb denk ik de 2 uitersten meegemaakt: eentje in een bruin café met bonnetjes en een koppel dat duidelijk wou tonen hoeveel geld ze wel hebben. #succes #status #insta

Ik ken er trouwens die winst gemaakt hebben met hun trouwfeest, om maar duidelijk te maken dat dat toch niet de bedoeling kan zijn.
Alé jong, zo verbitterd. Wat heeft een scheiding daar nu mee te maken? Ga je ook niet meer naar verjaardagen omdat iemand de week er na gestorven is?

Ik vind een cadeau normaal. In de meeste gevallen is dat nu eenmaal geld, zodat de mensen die iets te vieren hebben er zelf iets leuks mee kunnen kopen.

Ik neem ook altijd een fles wijn o.i.d. mee als ik ergens mag gaan eten. Wordt dat gevraagd? Nee. Maar ik vind het maar normaal dat ik een geschenk meebreng voor de tijd, kosten en energie dat men erin steekt om mij in de watten te leggen en gezellig samen te zijn.

Het zou al een goed begin zijn moest je niets moeten geven. Als ik een feest geef voor mijn 30e verjaardag, met alles erop en eraan, hoef ik van iedereen geen €50 of €100. Dat zou belachelijk zijn. Maar we zijn er in geslaagd om daar bij een trouwfeest wél een gewoonte te maken.
Je geeft toch altijd iets als mensen kosten maken en moeite doen om een feest te organiseren?

Nu ik zelf ga trouwen voel ik mij redelijk belachelijk dat ik maar €75 heb gegeven afgelopen jaren.
Een trouwfeest is snel heel duur... (jaja, veel zelf in de hand natuurlijk, maar vertel dat maar eens tegen de madam)
Al maakt het me uiteindelijk niet uit hoeveel ze in de enveloppen steken. Maar een schone cent zal zeker geapprecieerd worden.

Uitgezonderd bij een familielid waar iedereen max 1 bonneke kreeg voor de frietkraam (geen sukkelaars). M'n duurste frietje ooit :laugh: Benieuwd wat ik in ruil ga krijgen.

Laatst bewerkt:
Nu ik zelf ga trouwen voel ik mij redelijk belachelijk dat ik maar €75 heb gegeven afgelopen jaren.
Een trouwfeest is snel heel duur.
Het hangt er ook allemaal vanaf he. Als ik enkel ben uitgenodigd voor het avondfeest met wat dansnen en een drankje.
🤷‍♂️ Dan boeit de band mij ook niet zo gek veel. Heb nu volgende maand zo'n trouwfeest van familie die ik hoop en al eens op begrafenissen zie.

Het hangt er ook allemaal vanaf he. Als ik enkel ben uitgenodigd voor het avondfeest met wat dansnen en een drankje.
🤷‍♂️ Dan boeit de band mij ook niet zo gek veel. Heb nu volgende maand zo'n trouwfeest van familie die ik hoop en al eens op begrafenissen zie.

Ik heb het over de full package met eten.

Tja, de feesten waar ik enkel ben uitgenodigd voor het avondfeest boeien me zelf weinig. Dat voelt een beetje als uitnodigen 'van de moetes'.
We hebben er zelf voor gekozen om iedereen uit te nodigen voor de volledige dag. Liever wat besparen op andere dingen dan mensen te categoriseren in 'wil ik er bij' of 'verplicht nummertje om niet te schofferen'.

Liever wat besparen op andere dingen dan mensen te categoriseren in 'wil ik er bij' of 'verplicht nummertje om niet te schofferen'.
Hoh ja, ik ben van mening dat diegene die het feest betaald volledig zelf kiest hoe hij z'n feest geeft. Als genodigde kan je altijd weigeren als het u niet aanstaat.

Ik heb de helft van mijn familie niet gevraagd omdat ik ze nooit meer zie.

Ik ben 11 jaar getrouwd en ik zou al de helft andere mensen vragen. Het leven leven evolueert nu eenmaal, net zoals vrienden, kennissen en collega's veranderen.

Wij moeten zaterdag naar een trouwfeest. Wel maar van 19u30 tot 00u30. Vreemd genoeg zijn de partners niet uitgenodigd. Nog nooit van gehoord. Geen idee wat ik dan zou moeten geven.

Wij moeten zaterdag naar een trouwfeest. Wel maar van 19u30 tot 00u30. Vreemd genoeg zijn de partners niet uitgenodigd. Nog nooit van gehoord. Geen idee wat ik dan zou moeten geven.
Niet veel. Partners niet mogen meedoen naar een trouw is toch ook maar raar. Een einduur is ook speciaal, dat heb ik ook enkel nog maar gezien bij uitnodigingen voor de receptie, dat je dan moet vertrekken net voor het eten.
Is het expliciet dat ze niet meemogen of staat er gewoon "we nodigen NRT uit"? Bij dat laatste zou ik ze wel durven meedoen.

Een djoef op hun bakkes.

Ofwel de helft van wat je als koppel zou geven.

Tja, een kameraad van mij zei dat zijn vriendin hem bracht en toen vroeg ik hem waarom ze niet meeging. Ja, het is zonder partner zei die. Ik dacht eerst dat die mij aan het kloten was, maar toen zeiden anderen mij dat ook. Zeer vreemd, nooit meegemaakt.

Ik zie het ook nergens op de kaart staan.

Nu goed, mij een zorg. Ik heb geen partner. :rofl:

Hier is dat niet echt ongewoon. Hangt er een beetje van af. Wij hebben bijvoorbeeld een vriendengroepje dat is voortgevloeid uit de studentenperiode. Kennen elkaars partner amper of niet. Dus als er eentje trouwt, komen we allemaal zonder partner. Is ook gewoon leuk zo, direct dikke pret.

Dit is toch een troll mag ik hopen? Als je krap bij kas zit en uw huis wil renoveren, ga je niet iedereen die je een beetje kent uitnodigen op uw trouwfeest om daar wat winst uit te halen. Als ik krap bij kas zit, trouw ik voor de wet zonder feest.

:rofl:
Waarom zou ik trollen? Ze zijn al 10 jaar tezamen maar er was altijd iets en hoewel ze nog wat krap bij kas zitten willen ze iets kleins doen. Het is gewoon voor de wet en dan ‘s avonds een feest met een stuk of 60 man.

Als ik de bedragen hoorde van mijn broer destijds was dat per koppel zo'n 150 van de collega's, 150-300 van vrienden, gelijkaardige bedragen bij verre familie en 500-1000 van de dichte familie familie.
Als dit de standaard tarieven zijn, trouw ik onmiddellijk. Zelfs 3 maal zoals Ross.

200.gif

Laatst bewerkt:
Hangt er toch wat van af vind ik. Ik ben zo eens naar een trouw geweest van naaste familie en omdat we een vermoeden hadden dat het op niets ging trekken en dit puur uit geldlust (niet beter kunnen is wat anders) en hebben toen 150 euro gegeven en ik voelde me bestolen. Nu jaren na datum nog steeds. :unsure:
Voor de trouw van andere familie een jaar later, even dicht als de vorige, gaven we €500 en dat was meer dan z'n geld waard. Zijn geld waard zijn is misschien wat vreemd gezegd, het gaat niet per se om wat je voorgeschoteld krijgt, maar de moeite en dankbaarheid van het trouwend koppel lagen daar zoveel hoger.

Los daarvan zou ik voor vrienden ook geen zulke bedragen geven. Het hangt ook af van de vriend zelf natuurlijk. Hoe close je bent en wat je aan elkaar hebt, maar ik denk dat daar 200 a 250 mijn limiet zou zijn.

Als ik de bedragen hoorde van mijn broer destijds was dat per koppel zo'n 150 van de collega's, 150-300 van vrienden, gelijkaardige bedragen bij verre familie en 500-1000 van de dichte familie familie.
Akkoord, dus het hangt af van de verwachtingen, toch?
Naast dat het van de band met het koppel afhangt, dat blijft één van de belangrijkere factoren natuurlijk.

Akkoord, dus het hangt af van de verwachtingen, toch?
Naast dat het van de band met het koppel afhangt, dat blijft één van de belangrijkere factoren natuurlijk.
Imo wel ja. Maar ik maak nog een onderscheid tussen niet beter kunnen en niet beter willen om er munt uit te slaan. Bij het laatste geval geef ik het minste.

Ik zou vroeger (jaren geleden) 60 euro gegeven hebben , maar gezien de inflatie lijkt 75 euro pp mij ook wel normaal het de full package is (voor niet-dichte familie en kennissen, collega's etc).
Bij dichte familie/heel goede vrienden nog meer natuurlijk.

Alles wordt duurder dus je kan moeilijk nog met 40 euro afkomen. Dat is voor een verjaardag ofzo.

Moeilijk nu. Morgen trouw maar geen klassieke. Meer een trouwfuif. Dus hapjes, foodtruck, dessert en late night snack. Niet zitten, allemaal partytafels en dansen.

Terug
Bovenaan