Wij hebben ook zelf een lijst bijgehouden voor onze trouw.
Als je dan zelf uitgenodigd bent door iemand en die heeft zelf (in het belachelijke getrokken) 10 euro gegeven, dan ga je zelf uiteraard ook geen 100 euro geven op hun feest.
Ik dacht dat het de "etiquette" is dat je eigenlijk uw eigen eten/drank betaald op zo'n feest.
Dan verwacht ik deftig eten als dat de redenering is. Als ik overpriced eten wil, dan heb ik genoeg opties.
Anyway, hier is het 0, thanks for the free food. Maar ik ben enkel opvulling voor je trouwzaal en we hebben elkaar 10y niet gezien.
100. Vette party doen.
Het leven is veel gemakkelijker als je alle domme regeltjes weglaat.
50 euro als koppel zou ik persoonlijk nooit durven geven.. pasop: als je op voorhand weet dat het een feest is met sandwiches etc.. nja dan mss wel
Ieder zijn mening natuurlijk

vind dat zelf niets triestig aan

Wij zelf zwemmen alles behalve in het geld, maar als wij zelf uitgenodigd zijn voor een feest geven wij zelf ook een mooi bedrag, maar waarom zouden wij dan een cadeau geven van 200 euro als we zelf maar 40 euro waard waren voor hen?
Omdat je geen feest moet geven als je het niet kunt betalen? Altijd chichi doen op trouwfeesten. 50 pp voor het eten per dat meestal op geen hol trekt (toch zeker zijn geld niet waard is). Je mag chance hebben als je bord semi warm is en je voor 9h je eten hebt.
bedrag x geven om x terug te krijgen is nogal egoistisch. Alsof je het recht hebt om te bepalen wat een ander je moet geven...
Furthermore, De gasten die 3 euro zouden geven, die ken ik. Die nodig ik ook niet uit, but that's just me. Dat is Zo de gewoonte he tegenwoordig. Trouwzalen vullen met zoveel mogelijk volk, liefst allemaal al 10y niet meer gezien... de tafel met de studievrienden, al 15y neit meer gezien. "De international vrienden", de Erasmus zuipers waar je 3mnd mee hebt opgetrokken (kijk, ik heb vrienden in het buitenland), de sportvrienden (ga je 1x per maand mee fietsen), ... ja, 200 300 man in de zaal, dan wordt het kostelijk.
We geven hier geregeld tuinfeesten met BBQ voor vrienden/familie, gratis, verwacht niks terug. Als je het niet wilt betalen, nodig ze niet uit. Ipv x geld te verwachten.
Dat is hetzelfde met kinder gedoe. Ook van die koppels die opschrijven hoeveel ze van wie krijgen en dan hetzelfde teruggeven. Ik geef 100 of niks. Ik verwacht van niemand geld voor mijn geboortekaartjes. Ik heb geen kinders gemaakt om geld te scheppen, e.
"Effe laten voelen dat ze giere pinnen zijn" daarmee stoef je eigenlijk zelf een beetje dat ge geld over hebt en dat ge zo met gemak buiten kunt smijten