Ik zou mij dubbel doodschamen om een envelop van 50€ te geven als koppel, dat betekent dan niet dat alleen gijzelf er niks van snapt, maar dat ook uw partner niet in staat is dat gedrag te corrigeren.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leg eens uit, wat snap je dan niet? Ik kan niet zo goed volgen met van die halfbakken aannames.Ik zou mij dubbel doodschamen om een envelop van 50€ te geven als koppel, dat betekent dan niet dat alleen gijzelf er niks van snapt, maar dat uw partner van hetzelfde niveau is.
Je snapt dan niet dat 25€ voor een huwelijksfeest veel te weinig is.Leg eens uit, wat snap je dan niet? Ik kan niet zo goed volgen met van die halfbakken aannames.
We hadden er zelfs die 25 euro gaven, 1 iemand had zelfs gewoon een grote fles bier bij... (bij 3 gangen menu en dansfeest)Ik zou mij dubbel doodschamen om een envelop van 50€ te geven als koppel, dat betekent dan niet dat alleen gijzelf er niks van snapt, maar dat ook uw partner niet in staat is dat gedrag te corrigeren.
Nee, waar staan die regels? Leg het ons een piekfijn uit, want we hebben blijkbaar ergens een les cadeaus geven gemist.Je snapt dan niet dat 25€ voor een huwelijksfeest veel te weinig is.
Als uw partner dat ook niet snapt, dan zijt ge met 2 die het niet snapt.
Snap je dat.
Dus als ik het goed begrijp, moet iemand die in schuldbemiddeling zit of een niet al te beste baan heeft en hierdoor moeilijk kan sparen, zich onthouden van huwelijks of andere feesten daar dit gepeupel daar niet hoort?Ik zou idd, het ongepast vinden, moest er iemand maar 50 euro geven voor het avondeten voor 2 personen . Bij het huwelijksfeest van mijn broers waren er koppels die 50euro gaven... gierige personen. Wetende dat het avondeten veel meer kostte...
Ik ben die persoon in je quote: "Blijft dan in uw kot. Niemand heeft nood aan een verbitterd mens (die naar alle waarschijnlijkheid zelf niet getrouwd is) op zijn feest."Ja en? Waarom quote je mij daarvoor?

Awel, 't is dus dat dat ik ook niet goed snap en wat die tweespalt is. Als ik mensen uitnodig voor een feest, zijn dat mensen die ik doodgraag zie, die belangrijk voor mij zijn en ik er graag bij wil hebben, die moeten helemaal niks betalen. Een cadeau sure, maar of dat nu centjes is of een Bongobon voor een sauna of voor mijn part een zak Chocotoffs, allemaal goed! Tof dat je erbij bent, zet u.Hangt er ook een beetje vanaf he.
Als dat echt een heel goede vriend is, jeugdvriend, vind ik het zelfs raar om geld te geven en te verwachten.
Ge hebt samen zoveel meegemaakt, herinneringen voor het leven. Meer dan dat ge vaak aan uw vriendin/vrouw hebt gezegd.
Ik zou liever een fles bier krijgen dan geld van die vrienden. Als in geld geven tussen goede vrienden is gewoon raar?
Of ligt dat aan mij?
Ik krijg eigenlijk nog 't liefst die zak Chocotoffs, denk ik.
Als ge een feest geeft om geld te krijgen, dan geeft ge een feest om de foute redenen en kunt ge beter geen feest geven.gierige personen. Wetende dat het avondeten veel meer kostte...
Het geld is geen reden van het feest.Als ge een feest geeft om geld te krijgen, dan geeft ge een feest om de foute redenen en kunt ge beter geen feest geven.
De redenering is: ik geef die mensen een cadeau om ze proficiat te wensen met hun trouw.Het geld is geen reden van het feest.
Maar je mag toch wel verwachten dat men iets naar waarde geeft?
Damn als ik een uitnodiging stuur waarop staat vanaf 14u30
Ceremonie
Receptie + hapjes
Voorgerecht + hoofdgerecht (buffet)
Dessert(buffet)
Midnight snacks
Incl. drank tot 03u00 dus 12,5u durende feestdag.
Wat is dan de redering om te denken "Bwah 30€ is wel voldoende"? of "mijn aanwezigheid is het enige, anders moeten ze t maar nie geven"
Kunt ook het geschenk geven voor het bruidspaar hun huwelijksreis bv.
Wat is de redenering om te verwachten dat mensen 100 - 200 euro geven? Doe dan zoals het filmpje en schrijf er een inkom bedrag op.Het geld is geen reden van het feest.
Maar je mag toch wel verwachten dat men iets naar waarde geeft?
Damn als ik een uitnodiging stuur waarop staat vanaf 14u30
Ceremonie
Receptie + hapjes
Voorgerecht + hoofdgerecht (buffet)
Dessert(buffet)
Midnight snacks
Incl. drank tot 03u00 dus 12,5u durende feestdag.
Wat is dan de redering om te denken "Bwah 30€ is wel voldoende"? of "mijn aanwezigheid is het enige, anders moeten ze t maar nie geven"
Kunt ook het geschenk geven voor het bruidspaar hun huwelijksreis bv.
A dus ook als gij niet uitgenodigd bent voor het trouwfeest dan geeft ge idem dezelfde cadeau, als je die redenering volgt. Dus in principe als uw collega heimelijk trouwt zonder familie erbij dan stuurt gij hun ook een envelop van 25€ op.De redenering is: ik geef die mensen een cadeau om ze proficiat te wensen met hun trouw.
Dat is het principe van een cadeau ja, dat daar verder geen voorwaarden aan verbonden zijn (van beide kanten).A dus ook als gij niet uitgenodigd bent voor het trouwfeest dan geeft ge idem dezelfde cadeau, als je die redenering volgt. Dus in principe als uw collega heimelijk trouwt zonder familie erbij dan stuurt gij hun ook een envelop van 25€ op.
Da's dan weer dat onderscheid tussen die feesten waarop je jan en allemaal uitnodigt en enkel mensen die heel dicht bij u staan.