Hoeveel storten huwelijksfeest

Ik zou mij dubbel doodschamen om een envelop van 50€ te geven als koppel, dat betekent dan niet dat alleen gijzelf er niks van snapt, maar dat ook uw partner niet in staat is dat gedrag te corrigeren.

Laatst bewerkt:
Leg eens uit, wat snap je dan niet? Ik kan niet zo goed volgen met van die halfbakken aannames.
Je snapt dan niet dat 25€ voor een huwelijksfeest veel te weinig is.
Als uw partner dat ook niet snapt, dan zijt ge met 2 die het niet snapt.
Snap je dat.

Dit is trouwens een topic die ook op 9lives bestond en waarvan je op voorhand weet dat het weer heel gezellig gaat worden.

Ik zou mij dubbel doodschamen om een envelop van 50€ te geven als koppel, dat betekent dan niet dat alleen gijzelf er niks van snapt, maar dat ook uw partner niet in staat is dat gedrag te corrigeren.
We hadden er zelfs die 25 euro gaven, 1 iemand had zelfs gewoon een grote fles bier bij... (bij 3 gangen menu en dansfeest)
Dusja zou het zelf niet meer overdoen, ofwel met een heel select publiek.

Hangt er ook een beetje vanaf he.
Als dat echt een heel goede vriend is, jeugdvriend, vind ik het zelfs raar om geld te geven en te verwachten.
Ge hebt samen zoveel meegemaakt, herinneringen voor het leven. Meer dan dat ge vaak aan uw vriendin/vrouw hebt gezegd.
Ik zou liever een fles bier krijgen dan geld van die vrienden. Als in geld geven tussen goede vrienden is gewoon raar?

Of ligt dat aan mij?

Je snapt dan niet dat 25€ voor een huwelijksfeest veel te weinig is.
Als uw partner dat ook niet snapt, dan zijt ge met 2 die het niet snapt.
Snap je dat.
Nee, waar staan die regels? Leg het ons een piekfijn uit, want we hebben blijkbaar ergens een les cadeaus geven gemist.

Waarschijnlijk hetzelfde soort volk dat hun nonkel het onderhoud van hun wagen laten doen, of hun keuken laten zetten, en dan afkomt met een Duvelke voor de moeite.

Moesten m'n vriendin en ik uitgenodigd worden voor het avondeten van een trouwfeest, dan geven we min 100 euro.
Met receptie erbij, zal dit rond de 150 euro schommelen.

Ik zou idd, het ongepast vinden, moest er iemand maar 50 euro geven voor het avondeten voor 2 personen . Bij het huwelijksfeest van mijn broers waren er koppels die 50euro gaven... gierige personen. Wetende dat het avondeten veel meer kostte...

Ik zou idd, het ongepast vinden, moest er iemand maar 50 euro geven voor het avondeten voor 2 personen . Bij het huwelijksfeest van mijn broers waren er koppels die 50euro gaven... gierige personen. Wetende dat het avondeten veel meer kostte...
Dus als ik het goed begrijp, moet iemand die in schuldbemiddeling zit of een niet al te beste baan heeft en hierdoor moeilijk kan sparen, zich onthouden van huwelijks of andere feesten daar dit gepeupel daar niet hoort?

Mocht ik verkeerd zijn. Laat het even weten he?

Ja en? Waarom quote je mij daarvoor?
Ik ben die persoon in je quote: "Blijft dan in uw kot. Niemand heeft nood aan een verbitterd mens (die naar alle waarschijnlijkheid zelf niet getrouwd is) op zijn feest."

Ik zal wel thuisblijven :D

Hangt er ook een beetje vanaf he.
Als dat echt een heel goede vriend is, jeugdvriend, vind ik het zelfs raar om geld te geven en te verwachten.
Ge hebt samen zoveel meegemaakt, herinneringen voor het leven. Meer dan dat ge vaak aan uw vriendin/vrouw hebt gezegd.
Ik zou liever een fles bier krijgen dan geld van die vrienden. Als in geld geven tussen goede vrienden is gewoon raar?

Of ligt dat aan mij?
Awel, 't is dus dat dat ik ook niet goed snap en wat die tweespalt is. Als ik mensen uitnodig voor een feest, zijn dat mensen die ik doodgraag zie, die belangrijk voor mij zijn en ik er graag bij wil hebben, die moeten helemaal niks betalen. Een cadeau sure, maar of dat nu centjes is of een Bongobon voor een sauna of voor mijn part een zak Chocotoffs, allemaal goed! Tof dat je erbij bent, zet u.

Die afspraken met 'die heeft zoveel gegeven' en 'ja maar het is enkel het feest' of 'ik zou mij schamen als'... Amai, ik word al moe van al die ongeschreven regels? Ik snap echt niet dat mensen meegaan in zo'n circus, da's toch vermoeiend en niet plezant. Maar goed ik zeg het, we hebben het hier over twee totaal verschillende groepen, in mijn vriendenkring is er letterlijk niemand die zo'n trouwfeest zou organiseren.

Ik krijg eigenlijk nog 't liefst die zak Chocotoffs, denk ik.

Ik krijg eigenlijk nog 't liefst die zak Chocotoffs, denk ik.

Ik ben zo iemand die Seffes zijn auto pakt en 100km rijdt moest een vriend miserie hebben of mijn huis openstelt for free als een goede vriend relatieproblemen zou hebben of zijn kot is afgebrand.
Voor een fles duvel of een doos pralines, jawel.

En pas op, ik ben iemand die héél graag geld zie en heb.

Laatst bewerkt:
Aahja geef er nog een win for live kraslotje bij.

Iets ludiek en kan nog iets opleveren.
Of ge die 2,5€ van het cashbedrag aftrekt moet ge zelf weten

Voor mij is dat simpel, ik vraag gewoon aan het koppel hoeveel volk er komt en wat de menu is, en dan vraag ik daarna per mail aan de zaal waar het te doen is hoeveel het zou kosten als ik daar een trouwfeest zou willen organiseren voor zoveel volk.

Zo weet ik de gemiddelde kostprijs per persoon, en geef ik dat bedrag gewoon.
Soms durf ik nog de kostprijs van een envelop eraf te trekken, maar dat doe ik alleen als ik ze niet zo heel goed ken.

Als ge een feest geeft om geld te krijgen, dan geeft ge een feest om de foute redenen en kunt ge beter geen feest geven.
Het geld is geen reden van het feest.
Maar je mag toch wel verwachten dat men iets naar waarde geeft?

Damn als ik een uitnodiging stuur waarop staat vanaf 14u30
Ceremonie
Receptie + hapjes
Voorgerecht + hoofdgerecht (buffet)
Dessert(buffet)
Midnight snacks
Incl. drank tot 03u00 dus 12,5u durende feestdag.

Wat is dan de redering om te denken "Bwah 30€ is wel voldoende"? of "mijn aanwezigheid is het enige, anders moeten ze t maar nie geven"

Kunt ook het geschenk geven voor het bruidspaar hun huwelijksreis bv.

Ceremonie
Receptie + hapjes
Dessert(buffet)
Midnight snacks

Wat is dan de redering om te denken "Bwah 30€ is wel voldoende"? of "mijn aanwezigheid is het enige, anders moeten ze t maar nie geven"

De redenering is: ik geef die mensen een cadeau om ze proficiat te wensen met hun trouw.
De redenering is niet: ik geef die mensen een cadeau om mijn inkom te betalen.

Da's misschien de crux van dit topic, hoe je dat geldbedrag ziet. Ik zie dat echt als een cadeau en ik vind weinig meer ondankbaar dan zagen dat een cadeau niet genoeg is.

Ceremonie
Receptie + hapjes
Dessert(buffet)
Midnight snacks

Wat is de redenering om te verwachten dat mensen 100 - 200 euro geven? Doe dan zoals het filmpje en schrijf er een inkom bedrag op.

Anders laat iedereen gewoon geven wat die wilt en zeur achteraf niet.

De redenering is: ik geef die mensen een cadeau om ze proficiat te wensen met hun trouw.
A dus ook als gij niet uitgenodigd bent voor het trouwfeest dan geeft ge idem dezelfde cadeau, als je die redenering volgt. Dus in principe als uw collega heimelijk trouwt zonder familie erbij dan stuurt gij hun ook een envelop van 25€ op.

A dus ook als gij niet uitgenodigd bent voor het trouwfeest dan geeft ge idem dezelfde cadeau, als je die redenering volgt. Dus in principe als uw collega heimelijk trouwt zonder familie erbij dan stuurt gij hun ook een envelop van 25€ op.
Dat is het principe van een cadeau ja, dat daar verder geen voorwaarden aan verbonden zijn (van beide kanten).

Ik heb trouwens nog nooit cadeaus gegeven aan collega's :D Da's dan weer dat onderscheid tussen die feesten waarop je jan en allemaal uitnodigt en enkel mensen die heel dicht bij u staan.

Terug
Bovenaan