House of the Dragon - seizoen 2

Muñoz

Well-known member
Vreemd dat er nog geen thread van is, maar het is dus zover: vanaf vandaag gaat het 2e seizoen van House of the Dragon van start. :cheer:

Net de eerste aflevering gekeken, en het is meteen goed begonnen.

Voor zij die nog twijfelen waar te kijken: Max biedt (in het duurste abonnement) 4K en surround sound aan. Bij Streamz is het louter 1080P en stereo (tenzij met Telenet box).

Er zijn natuurlijk vele kijkers waar het niet veel uit maakt qua beeldkwaliteit maar voor House of the Dragon is Streamz een aflopend verhaal, de seizoenen zullen de komende maanden exclusief op Max blijven.

Zwak begin inderdaad maar denk dat deze aflevering dient om de spanning uit te leggen tussen de twee families …hopelijk betert het .

Vond de verfilming van Blood & Cheese wel best goed. Helena is autistisch (i.t.t. in de boeken) en ze heeft maar één zoon (in de boeken is er ook nog Maelor), wat maakt dat het allemaal wat 'simpeler' en vooral minder wreed kon dan in het boek

In het boek geeft Helena eerst zichzelf op (i.p.v. die halsketting), waarop Blood & Cheese dreigen met haar dochter te verkrachten. Helena wijst dan de verkeerde zoon aan (dus Maelor i.p.v. Jaehaerys), die dan wakker moet meemaken hoe ze Jaehaerys in stukken snijden. Cole zou normaal ook de kinderen moeten bewaken, maar we weten waar hij was. :hurrr:

Laatst bewerkt:
Ik kan mij er ook niet echt voor opladen. Seizoen 1 was niet slecht maar het voelt teveel aan als meer van hetzelfde zonder de charme van de personages die je al jaren kent. Opnieuw figuren, families en complotten ontdekken lijkt zo vermoeiend:)

Heel blij dat het eindelijk terug is, al snap ik wel dat het voor velen moeilijk is er terug in te komen. Veel te lange pauze ertussen.

Scene tussen Rhaeneyra en Jace hakte er ook wel in.

Ik kan mij er ook niet echt voor opladen. Seizoen 1 was niet slecht maar het voelt teveel aan als meer van hetzelfde zonder de charme van de personages die je al jaren kent. Opnieuw figuren, families en complotten ontdekken lijkt zo vermoeiend:)
Inderdaad, en de lange pauze tussen de seizoenen + de timejumps met switch van acteurs/actrices in het eerste seizoen vormt nog een extra hindernis.

Ofte: waar in GOT eerst een heel seizoen opgebouwd wordt rond Edard Stark om hem dan te killen als catalyst voor de oorlog, is het hier een bordkartonnen zijkarakter waar we niks van voeling mee hebben.

Inderdaad, en de lange pauze tussen de seizoenen + de timejumps met switch van acteurs/actrices in het eerste seizoen vormt nog een extra hindernis.

Ofte: waar in GOT eerst een heel seizoen opgebouwd wordt rond Edard Stark om hem dan te killen als catalyst voor de oorlog, is het hier een bordkartonnen zijkarakter waar we niks van voeling mee hebben.
Die genialiteit en dat goede tempo van die eerste 4 geweldige seizoenen zullen we niet meteen moeten hopen jammergenoeg.

Maar op zich niet slecht. Weer leuke personages en deftige acteurs.

Opener S2 gezien, en ik vond het echt wel goed! Ja, je moet es hard gaan denken aan wat er allemaal nu weer gebeurde in S1. Dat kwam beetje bij beetje terug bij me, maar ook niet alles.
Visueel en kwa sfeer werd ik toch wel in die wereld getrokken. Op dat vlak is het wel een topper voor me.

Kwa personages is het idd anders dan GOT en gaat het sneller, maar m'n kan moeilijk het boek negeren. Op zich is het een ander verhaal. Er zijn toch wel een 10 tal vaste personages die sinds de 2de helft S1 het verhaal nu min of meer bepalen.

Opener S2 gezien, en ik vond het echt wel goed! Ja, je moet es hard gaan denken aan wat er allemaal nu weer gebeurde in S1. Dat kwam beetje bij beetje terug bij me, maar ook niet alles.
Visueel en kwa sfeer werd ik toch wel in die wereld getrokken. Op dat vlak is het wel een topper voor me.

Kwa personages is het idd anders dan GOT en gaat het sneller, maar m'n kan moeilijk het boek negeren. Op zich is het een ander verhaal. Er zijn toch wel een 10 tal vaste personages die sinds de 2de helft S1 het verhaal nu min of meer bepalen.
Dit kan helpen.
Handige reminder, was blij dat ik die eerst bekeek voor de eerste aflevering van seizoen 2.

2IUTeas.jpeg

Aegon The Magnanimous :oi22:

Aflevering 2 ook gene vette …heb zelfs liggen knikkebollen tijdens het kijken …niks spanning een beetje actie op het eind en ja we weten nu wel wie wie poept …

Ik vond de wat tragere 2de episode dan wel weer goed. De 66 minuten gingen snel voorbij.
Vooral opbouw van spanningen bij de facties. Er komt oorlog zeker?
Maar Ep3 mag wel wat meer actie zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan