House of the Dragon - seizoen 2

Voor mij brengen die eerste 2 afleveringen alles wat ik ervan verwacht. Mijn lat ligt een pak lager dan met GoT maar nog steeds hoog genoeg.

Ik ben echt laaiend enthousiast.

Minder actie ivm. GoT maar de politieke spelletjes blijven geweldig.

GoT was nieuw en grootser maar HotD volg ik met evenveel plezier.

echt moeite met namen van de personages te onthouden. Ik en mijn vriendin geven nicknames.

the cripple scheme guy, de verminkte koning, de bastardzonen :p

Laatst bewerkt:
Ik vind het voorlopig meer van't zelfde van vorig seizoen. Ik heb dus moeite met het tempo. Ze weten nog altijd niet hoe ze het deftig aanpakken precies.

Net aflevering 3 gezien …weer veel getater over we gaan oorlog voeren met de draken …ook hebben we deze keer een veldslag gezien…t,is te zeggen het was al gedaan maar het begin was er (of is het eerder het einde )
…en ja het verplichte 5 minuutjes bloot hebben we dus ook weeral gehad (en deze keer waren het niet alleen borsten ) en ja …het was allemaal een vergissing .
Alléé een pluspunt misschien , we hebben wel veel draken te zien gekregen en zelfs drakeneieren ….
Achja de fanboys en girls zullen wel weer zeggen dat de spanning te snijden was en dat de dialoog op hoog niveau werd gevoerd …

Dacht dat het maar 8 afleveringen waren en we zitten bijna op de helft…wanneer begint het verhaal nu eens te leven en dat je voeling krijgt met de acteurs en dat je mee gesleurd wordt in het verhaal …nu is het gewoon saaie droge soep .

Ga mij zelfs wagen aan een kleine voorspelling :
Denk dat aflevering 8 gaat zijn over de grote veldslag die in Harrenhal zal plaatsvinden en dat ze dan stoppen wanneer de draken dan eindelijk in actie komen …yes een cliffhanger van jewelste en dan seizoen 3 beginnen met een grote sprong na de veldslag die ervoor gezorgd heeft dat bijna alle draken uitgeroeid zijn …(Achja verhaal in GOT moet ook kloppen héé . ;))

Laatst bewerkt:
Vreemde aflevering toch weer. Ook weer zoveel nieuwe namen en plaatsen toegevoegd dat je als leek (of als kijker die GoT niet gezien heeft, zoals m'n vrouw) totaal reddeloos voor je uit zit te kijken als Rhaenyra haar plan uit te doeken doet voor Rhaena.
En dan het tempo :unsure:

Geweldige uiteenzetting over het bezit/gebruik van draken in een oorlog waar je evengoed dat woord kon vervangen door kernwapens. :unsure:

Net aflevering 3 gezien …weer veel getater over we gaan oorlog voeren met de draken …ook hebben we deze keer een veldslag gezien…t,is te zeggen het was al gedaan maar het begin was er (of is het eerder het einde )
…en ja het verplichte 5 minuutjes bloot hebben we dus ook weeral gehad (en deze keer waren het niet alleen borsten ) en ja …het was allemaal een vergissing .
Alléé een pluspunt misschien , we hebben wel veel draken te zien gekregen en zelfs drakeneieren ….
Achja de fanboys en girls zullen wel weer zeggen dat de spanning te snijden was en dat de dialoog op hoog niveau werd gevoerd …

Dacht dat het maar 8 afleveringen waren en we zitten bijna op de helft…wanneer begint het verhaal nu eens te leven en dat je voeling krijgt met de acteurs en dat je mee gesleurd wordt in het verhaal …nu is het gewoon saaie droge soep .

Ga mij zelfs wagen aan een kleine voorspelling :
Denk dat aflevering 8 gaat zijn over de grote veldslag die in Harrenhal zal plaatsvinden en dat ze dan stoppen wanneer de draken dan eindelijk in actie komen …yes een cliffhanger van jewelste en dan seizoen 3 beginnen met een grote sprong na de veldslag die ervoor gezorgd heeft dat bijna alle draken uitgeroeid zijn …(Achja verhaal in GOT moet ook kloppen héé . ;))

Jij bent de eerste seizoenen van Game of Thrones vergeten zeker? Die hadden toch niet meer gevechten dan HotD tot nog toe, en iedereen vond die seizoenen fantastisch.

Vind House of the Dragon op zich al beter dan GoT, maar vooral omdat ik de boeken heb gelezen. Als je ze niet hebt gelezen is deze serie wrs een stuk complexer om toch volgen dan GoT ooit was.

Voor de ongeduldigen die graag actie zien: volgende ep zou een veldslag tonen!

Duskendale en/of Rook's Rest. :oi22:

De samenvatting van deze episode:

L8febSl.jpeg

Alles berust dus op een bijna FC De Kampioenen achtig misverstand. :oi22:

Jij bent de eerste seizoenen van Game of Thrones vergeten zeker? Die hadden toch niet meer gevechten dan HotD tot nog toe, en iedereen vond die seizoenen fantastisch
Het zijn niet de gevechten alleen die belangrijk zijn …ook niet voor mij maar kwestie van acteerwerk slaagt dit seizoen gewoon tegen , de acteurs acteren wel maar das dan ook alles …in GOT kon 1 acteur de hele aflevering dragen nu steken ze daar 20 acteurs in en niemand kan boeien …ze acteren wel maar heel den boel komt gewoon saai over , niks spanning , onnozele dialogen soms…en dan steken ze daar wat provocerend naakt in met de hoop dat het gewoon niet opvalt …ook het verhaal wordt hier gewoon opgerokken tot en met zodat ze toch maar zeker niets te vroeg tot actie moeten overgaan…ook de draken worden gewoonweg niet uitgespeeld , ja we zien draken …vliegen en dienst doen als taxi …

Episode 3 had wat timing en tempo problemen, maar verder toch nog genietbaar.

GOT was idd ook niet altijd dat hoor. Neem nu die Dorne episodes, jesus. Soms bijna bagger was dat vergeleken met de betere episodes.

Ik vind er wel interessante personages in zitten, maar in hun volwassen versie hebben ze nog maar 8 episodes gehad. Versus GOT die seizoenen lang personages opbouwde. De wereld van HOTD lijkt soms wel wat kleiner als ik iets moet zeggen dat ik minder vind. De rest is gewoon 'anders'.

Episode 3 had wat timing en tempo problemen, maar verder toch nog genietbaar.

GOT was idd ook niet altijd dat hoor. Neem nu die Dorne episodes, jesus. Soms bijna bagger was dat vergeleken met de betere episodes.

Ik vind er wel interessante personages in zitten, maar in hun volwassen versie hebben ze nog maar 8 episodes gehad. Versus GOT die seizoenen lang personages opbouwde. De wereld van HOTD lijkt soms wel wat kleiner als ik iets moet zeggen dat ik minder vind. De rest is gewoon 'anders'.

Die Dorne storyline was ook wel in de periode dat er een paar serieuze stinkers in begonnen te kruipen, hoe dan ook vind ik HOTD best wel vermakelijk ook al is het nooit echt in de buurt gekomen van de glory periode van GOT imo. Al moet ik toegeven dat de finale van seizoen 1 en Viserys zijn aflevering écht wel goede TV was.

Al is het natuurlijk véél te vroeg om HOTD te beoordelen, ik kan me niet goed herinneren wat ik 13 jaar geleden dacht toen ik voor het eerst GOT zag, maar ik kan me wel inbeelden dat je tijdens het bekijken van seizoen 1 ook niet dacht dat je naar misschien wel één van de meest legendarische shows ooit aan het kijken waart (los van wat er gebeurd is die laatste 2/3 seizoenen)

Jij bent de eerste seizoenen van Game of Thrones vergeten zeker? Die hadden toch niet meer gevechten dan HotD tot nog toe, en iedereen vond die seizoenen fantastisch.

Vind House of the Dragon op zich al beter dan GoT, maar vooral omdat ik de boeken heb gelezen. Als je ze niet hebt gelezen is deze serie wrs een stuk complexer om toch volgen dan GoT ooit was.

Duskendale en/of Rook's Rest. :oi22:
De personages in HOTD zijn totaal niet zo memorabel en boeiend dan die in GOT. Ik had zelf moeite met al die namen te onthouden terwijl ik het aan het volgen was. Alles is gewoon medicore imo, het verhaal, de personages, de dialoog tot zelf de cgi. Dat er niet zo veel gebeurd is geen probleem voor mij want ik ben een sucker voor films/series die gebouwd zijn op goede dialoog , maar dit is gewoon niet interessant? Het feit dat het een prequel is doet er ook niet veel aan goed want we weten allemaal waar het naartoe gaat en op die manier is er ook maar weinig spanning.

niet dat het slecht is hé, verrevan. maar is voor mij de zoveelste 7/10 tv serie. niet beter of slechter dan die lotr en wheel of time series. enige verschil is dat men verwachtingen hier wel hoger lagen.

Voor mij voelt het allemaal aan als een flauwe spin off en dat is het dan ook .... haalt voor mij zelf niet het niveau van het laatste got seizoen.

Martin had godverdomme beter verder geschreven aan winds of winter ipv deze serie/ boek

Laatst bewerkt:
Wat voor mij inderdaad het grootste verschil is met GOT is dat ik geen affiniteit heb met de characters en mochten er plots enkele sneuvelen dit geen shock/emo effect zou hebben zoals GOT dat wel had (in elk seizoen).

Terug
Bovenaan