Huis-keuken-tuin PC

Gr3c0

Active member
Hallo

Graag advies bij het samenstellen van een goedkope pc dat gebruikt zal worden enkel voor wat office, YouTube, mails.

Budget: 400€ maar goedkoper mag ook.

Winkelmandje Megekko

Scherm, toetsenbord en muis heb ik.

Thx

Build ziet er goed uit. Op zich niets op aan te merken.
Als je snel bent kan je misschien nog wel deal doen op Amazon met de Prime dagen.

Megekko is inderdaad wel een goede winkel. Amazon is op zich qua garantie e.d. wel een pak beter, als het van hen zelf komt.

Voor dat budget en die toepassing lijkt een NUC me eigenlijk ideaal.

Als je tweedehands wilt kopen kan je slagen doen.

Voor dat budget en die toepassing lijkt een NUC me eigenlijk ideaal.

Als je tweedehands wilt kopen kan je slagen doen.
Tweedehands is een NUC inderdaad interessant.

Nieuw, niet zo zeer. Kosten redelijk wat geld, aangezien de TS rond de €400 wil blijven. Heb je amper iets deftig voor dat budget. Je hebt nog RAM en SSD nodig, waardoor je gemakkelijk boven de €500 uitkomt.

Tweedehands is een NUC inderdaad interessant.

Nieuw, niet zo zeer. Kosten redelijk wat geld, aangezien de TS rond de €400 wil blijven. Heb je amper iets deftig voor dat budget. Je hebt nog RAM en SSD nodig, waardoor je gemakkelijk boven de €500 uitkomt.
Je krijgt inderdaad minder ruwe kracht, maar daar tegenover staat een toestel klein genoeg om aan je VESA mount onzichtbaar weg te steken, en dat zeer zuinig is. Het is ook maar voor basic office toepassingen ook, dus zo krachtig hoeft die niet te zijn.

Deze bijvoorbeeld kost 313.80 euro en is eigenlijk voldoende voor zulke basic taken lijkt me.

Je krijgt inderdaad minder ruwe kracht, maar daar tegenover staat een toestel klein genoeg om aan je VESA mount onzichtbaar weg te steken, en dat zeer zuinig is. Het is ook maar voor basic office toepassingen ook, dus zo krachtig hoeft die niet te zijn.

Deze bijvoorbeeld kost 313.80 euro en is eigenlijk voldoende voor zulke basic taken lijkt me.

Dat is inderdaad ook wel een optie. Moet in principe inderdaad niet alle toeters en bellen hebben.

Vond de barebones niet direct terug op Megekko 😅. Was ook wel aan Nuc's aan't denken. Maar de echte Intel Nuc's kosten, imho, bijna even veel als een basis systeem.

Deze is eventueel ook nog een optie. Iets duurder, maar wel nieuwer.

Een noob vraag hierover, kunnen die dingen Minecraft/fortnite draaien?
Van zo'n boxen moet je niet te veel verwachten. Is grafisch niet zo krachtig als een volwaardige desktop PC. Voor Office en alledaags gebruik zijn die goed, om te gamen, niet echt.

Dat is inderdaad ook wel een optie. Moet in principe inderdaad niet alle toeters en bellen hebben.

Vond de barebones niet direct terug op Megekko 😅. Was ook wel aan Nuc's aan't denken. Maar de echte Intel Nuc's kosten, imho, bijna even veel als een basis systeem.

Deze is eventueel ook nog een optie. Iets duurder, maar wel nieuwer.
Die MSI NUC is idd nieuwer maar ik denk dat de CPU iets trager is. Al is dat eerder een inschatting op specs dan echt op benchmarks, want die vind ik niet.

Die MSI NUC is idd nieuwer maar ik denk dat de CPU iets trager is. Al is dat eerder een inschatting op specs dan echt op benchmarks, want die vind ik niet.
Eigenlijk net andersom. Die i3-1215U is op single-core performance wel een pak beter.
Multi-core performance zou zowat gelijk zijn.

Eigenlijk net andersom. Die i3-1215U is op single-core performance wel een pak beter.
Multi-core performance zou zowat gelijk zijn.
Ik ben nog eens gaan kijken en je hebt gelijk. De Intel chip is idd sneller. Dan zou ik idd voor die NUC gaan. heeft ook mooie aansluitmogelijkheden.

Ik ben nog eens gaan kijken en je hebt gelijk. De Intel chip is idd sneller. Dan zou ik idd voor die NUC gaan. heeft ook mooie aansluitmogelijkheden.
Idd, ook die aparte aan-knop met kabel is wel gemakkelijk als je die op de VESA monteert van je scherm. Steek daar een M.2 NVMe en 16GB RAM en de TS zal er jaren geniet van hebben.

Idd, ook die aparte aan-knop met kabel is wel gemakkelijk als je die op de VESA monteert van je scherm. Steek daar een M.2 NVMe en 16GB RAM en de TS zal er jaren geniet van hebben.
Zeker weten. Ik hebruik zelf een 1235U als IT'er om dagelijks op te werken en dat gaat ook vlot, ondanks dat er redelijk veel open staat hele dagen.

Zou nu deze setup willen bestellen, enige opmerking?
scherm, toetsenbord & muis aanwezig, iemand link voor key windows? :biglaugh:

PpWfjbn.png

Zou nu deze setup willen bestellen, enige opmerking?
scherm, toetsenbord & muis aanwezig, iemand link voor key windows? :biglaugh:

PpWfjbn.png

Ziet er goed uit. Geen idee of die AMD CPU's met onboard die Black Screen issues nog hebben. De vorige gens stonden erom bekend.

Het enigste dat ik zou aanpassen is de M.2 SSD de NV3 1TB is €2 goedkoper en dubbel zo snel.

Imho, Intel 13xxx is ook nog een optie. Qua prijs zal dat niet veel schelen, maar de nodige kopzorgen, moest je toch Black Screen problemen krijgen, zijn nihil.

oh dat is een NV3, niet gezien eigenljk.

oh AMD vs Intel, nu altijd AMD gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad dus???

Komt voornamelijk voor met de AMD onboard GPU's, die kunnen op bepaalde resoluties black screens geven. Met dedicated GPU krijg je dat niet voor.

Ik zeg niet dat dat zal voorkomen met de 5000 reeks, maar met de vorige gens kwam dat wel vaker voor, vooral op 1080p.

Terug
Bovenaan