Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Met alle respect, maar als dat al voorvallen zijn om makelaars onbeschofte boeren of pipo's te noemen?

Dat de rest van zijn dag na 15u30 al vol zit met afspraken, geen idee wat daar nu zo slecht of boertig aan is. En ok, dat hij aan u vraagt om daar zeker om 15u30 te zijn om je dan een kwartier te laten wachten is mss niet fijn voor jou, maar een rondleiding kan nu eenmaal wat uitlopen wanneer bezoekers bepaalde vragen stellen. Ik denk dat dat je het zelf toch ook niet echt op prijs zou stellen mocht je nog vragen hebben bij je bezoek maar de makelaar je abrupt de deur wijst?

Makelaars zijn ook maar mensen met een agenda en 24u in een dag, dat niet alles perfect getimed loopt is gewoon menselijk.
Als dat de eerste en enige keer zou zijn geweest dan ben ik het met u eens..
Zaterdagochtend gelijkaardig voorval, de makelaar was de afspraak zowaar vergeten. Terwijl ik zowel per mail als per sms gesommeerd werd zeker aanwezig te zijn en iets te laten weten als ik verhinderd was. De eigenaar was ook not amused omdat het al de tweede keer was. Het ergste van al is dan als de eigenaar de rondleiding zelf zou doen en ik koop de woning dan strijkt die makelaar een leuke commissie van 3% op om louter een afspraak in te plannen.. als dat al niet meer als bandietenstreken mag worden bestempeld 😂

Wij zijn gisteren naar een woning gaan kijken en hebben een bod uitgebracht (via mail naar de immo). De deadline van de biedingen lag op vanmiddag 12 u. Ik heb in de mail zelf gevraagd voor een bevestiging van ontvangst te krijgen. Aangezien ik die deze namiddag nog niet had ontvangen, heb ik de makelaar gebeld op zijn gsm waarbij ik werd verwezen naar zijn voicemail met de vraag om een bevestiging van ontvangst te krijgen. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Is dit een normale werkwijze?
Naar mijn ervaring, zit de makelaar achter iedereen zijn veren die hem opbelt --> niet veel vraag naar de woning.

Zaterdagochtend gelijkaardig voorval, de makelaar was de afspraak zowaar vergeten. Terwijl ik zowel per mail als per sms gesommeerd werd zeker aanwezig te zijn en iets te laten weten als ik verhinderd was. De eigenaar was ook not amused omdat het al de tweede keer was. Het ergste van al is dan als de eigenaar de rondleiding zelf zou doen en ik koop de woning dan strijkt die makelaar een leuke commissie van 3% op om louter een afspraak in te plannen.. als dat al niet meer als bandietenstreken mag worden bestempeld 😂
Als jij die woning dan rechtstreeks van de eigenaar koopt, dan krijgt die makelaar daar toch geen cent van?
Ligt er natuurlijk aan wat er in het contract tussen die makelaar en de verkoper staat, maar tegenwoordig is dat toch vaak het geval.

Als jij die woning dan rechtstreeks van de eigenaar koopt, dan krijgt die makelaar daar toch geen cent van?
Ligt er natuurlijk aan wat er in het contract tussen die makelaar en de verkoper staat, maar tegenwoordig is dat toch vaak het geval.
Op de particuliere woningmarkt gaat het bijna altijd wel om een exclusief contract

Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Mja, ieder zijn mening over wat instapklaar is, dan. Voor mij is instapklaar als je geen badkamer of keuken moet uitbreken en je kan slapen in elke slaapkamer zonder enig probleem.

Een paar te schilderen gyproc muren en een tuin basic zetten laat je zonder twijfel voor max 15000 euro doen zonder enig risico op problemen of dat je veel moet verplaatsen.

Soit, dit is van 2008 en géén gyproc muren: https://www.zimmo.be/nl/vlissegem-8420/te-koop/huis/KEG9K/

Dat zijn geen "bandietenstreken", dat is gewoon een slechte of slordige makelaar die blijkbaar zijn agenda niet goed beheert/opvolgt. Zo zijn er nog tig andere mensen in heel uiteenlopende beroepen die af en toe een afspraak zullen vergeten, uiteraard maakt hen dat minder professioneel en dan moeten ze het gevolg daarvan maar dragen, maar dat maakt ze nog geen bandiet.

Er wordt quasi steeds met exclusiviteit gewerkt, vooral naar de eigenaar zelf toe. En dat is ook logisch, anders zou elke koper rechtstreeks naar de eigenaar kunnen stappen, wat is dan nog het nut van een overeenkomst met een makelaar te hebben?

Sterker nog, wanneer je als eigenaar zou verkopen aan een contact van die makelaar nadat je overeenkomst met de makelaar al is verlopen, heeft die toch recht op zijn commissie.

Sterker nog, wanneer je als eigenaar zou verkopen aan een contact van die makelaar nadat je overeenkomst met de makelaar al is verlopen, heeft die toch recht op zijn commissie.
Als ik me goed herinner stond er in mijn contract dat dat tot 6 maand na het verlopen van het contract zo was.

Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Echt insane wat mensen onder instapklaar verstaan.

Aandeel eigenaars in Vlaanderen is nog altijd niet gezakt. Wat mensen bedoelen met "wonen is niet meer betaalbaar" is blijkbaar "wonen met alle luxe-aanwezigheden, én grote tuin, én volledig afgewerkt is niet meer betaalbaar". Dit is een perfecte woning om in te stappen. Je hebt een dak boven je hoofd en alle basisvoorzieningen. Er kan hier veel van gestript worden en het is nog OK om in te wonen.

Mja, ieder zijn mening over wat instapklaar is, dan. Voor mij is instapklaar als je geen badkamer of keuken moet uitbreken en je kan slapen in elke slaapkamer zonder enig probleem.

Een paar te schilderen gyproc muren en een tuin basic zetten laat je zonder twijfel voor max 15000 euro doen zonder enig risico op problemen of dat je veel moet verplaatsen.

Soit, dit is van 2008 en géén gyproc muren: https://www.zimmo.be/nl/vlissegem-8420/te-koop/huis/KEG9K/
Instapklaar is als het energiezuinige schil heeft!

Het ziet er wel semi-deftig uit, maar mogelijke redenen:
  • Persoonlijk, maar het ziet er imo echt lelijk uit, en is zo mogelijk nog lelijker ingericht.
  • Stevige prijs voor wat het "maar" (vooral oppervlakte huis en tuin) is, in Tongeren. Ik denk dat ze er 100k hebben bijgekletst want er ligt een zwembad.
  • Omgeving is niet slecht, maar ook niet super.
Maar al bij al vind ik dat geen slecht huis nee.

Mijn echte ergernis is echter: Welke onnozele loser designer kiest ervoor om 2 knoppen met "<<" en ">>" onder de fotos te zetten ... en die knoppen dan toe te wijzen aan "ga naar volgend/vorige huis of advertentie" :angry: :angry: :angry:
We hebben een bezoek gepland, maar ik heb ongeveer dezelfde bemerkingen:

- Ik vind het huis op zich wel mooi, maar inderdaad enorm lelijk ingericht. Nu als je hier van een lege woning kan starten, kan je dit wel mooi inrichten denk ik.
- Wel benieuwd naar de 4e kamer, hoe klein deze effectief is, lijkt ook alsof het raam doorloopt in de dressing, dus niet volledig afgesloten volgens mij.
- Ik zou dit ook eerder rond de 550k-575k schatten.
- Qua omgeving niet super, maar wel zeer dicht bij op-en afrit van de e313.

Terug
Bovenaan