Mijn echte ergernis is echter: Welke onnozele loser designer kiest ervoor om 2 knoppen met "<<" en ">>" onder de fotos te zetten ... en die knoppen dan toe te wijzen aan "ga naar volgend/vorige huis of advertentie"![]()
![]()
![]()
Ik dacht dus exact hetzelfde.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn echte ergernis is echter: Welke onnozele loser designer kiest ervoor om 2 knoppen met "<<" en ">>" onder de fotos te zetten ... en die knoppen dan toe te wijzen aan "ga naar volgend/vorige huis of advertentie"![]()
![]()
![]()

Als dat de eerste en enige keer zou zijn geweest dan ben ik het met u eens..Met alle respect, maar als dat al voorvallen zijn om makelaars onbeschofte boeren of pipo's te noemen?
Dat de rest van zijn dag na 15u30 al vol zit met afspraken, geen idee wat daar nu zo slecht of boertig aan is. En ok, dat hij aan u vraagt om daar zeker om 15u30 te zijn om je dan een kwartier te laten wachten is mss niet fijn voor jou, maar een rondleiding kan nu eenmaal wat uitlopen wanneer bezoekers bepaalde vragen stellen. Ik denk dat dat je het zelf toch ook niet echt op prijs zou stellen mocht je nog vragen hebben bij je bezoek maar de makelaar je abrupt de deur wijst?
Makelaars zijn ook maar mensen met een agenda en 24u in een dag, dat niet alles perfect getimed loopt is gewoon menselijk.

Naar mijn ervaring, zit de makelaar achter iedereen zijn veren die hem opbelt --> niet veel vraag naar de woning.Wij zijn gisteren naar een woning gaan kijken en hebben een bod uitgebracht (via mail naar de immo). De deadline van de biedingen lag op vanmiddag 12 u. Ik heb in de mail zelf gevraagd voor een bevestiging van ontvangst te krijgen. Aangezien ik die deze namiddag nog niet had ontvangen, heb ik de makelaar gebeld op zijn gsm waarbij ik werd verwezen naar zijn voicemail met de vraag om een bevestiging van ontvangst te krijgen. Tot op heden nog steeds niets gehoord. Is dit een normale werkwijze?
Als jij die woning dan rechtstreeks van de eigenaar koopt, dan krijgt die makelaar daar toch geen cent van?Als dat de eerste en enige keer zou zijn geweest dan ben ik het met u eens..
Zaterdagochtend gelijkaardig voorval, de makelaar was de afspraak zowaar vergeten. Terwijl ik zowel per mail als per sms gesommeerd werd zeker aanwezig te zijn en iets te laten weten als ik verhinderd was. De eigenaar was ook not amused omdat het al de tweede keer was. Het ergste van al is dan als de eigenaar de rondleiding zelf zou doen en ik koop de woning dan strijkt die makelaar een leuke commissie van 3% op om louter een afspraak in te plannen.. als dat al niet meer als bandietenstreken mag worden bestempeld![]()
Op de particuliere woningmarkt gaat het bijna altijd wel om een exclusief contractAls jij die woning dan rechtstreeks van de eigenaar koopt, dan krijgt die makelaar daar toch geen cent van?
Ligt er natuurlijk aan wat er in het contract tussen die makelaar en de verkoper staat, maar tegenwoordig is dat toch vaak het geval.
Dat zegt natuurlijk weinig als je als lezer niet weet over welke prijsvork we spreken. 4% van 150k is een heel ander paar mouwen dan 4% van 850k.Hij heeft net teruggebeld. Er is met 15-20% overboden terwijl wij 4% overboden hebben![]()
Om een idee te geven: 15-20% van 400k.Dat zegt natuurlijk weinig als je als lezer niet weet over welke prijsvork we spreken. 4% van 150k is een heel ander paar mouwen dan 4% van 850k.
Dat is natuurlijk een heel druk bevolkte prijsvork. Het verbaast me niet dat er zo ver over gegaan wordt.Om een idee te geven: 15-20% van 400k.
Voor 400 K heb je hier niks meer aan de kust, oude rijwoningen, maar zeker geen instapklare huizen...Om een idee te geven: 15-20% van 400k.
Niet overdrijven, hé.Voor 400 K heb je hier niks meer aan de kust, oude rijwoningen, maar zeker geen instapklare huizen...
Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.Niet overdrijven, hé.
345000 euro, bouwjaar 2020: https://www.zimmo.be/nl/nieuwpoort-8620/te-koop/huis/KDNIB/
Mja, ieder zijn mening over wat instapklaar is, dan. Voor mij is instapklaar als je geen badkamer of keuken moet uitbreken en je kan slapen in elke slaapkamer zonder enig probleem.Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Als dat de eerste en enige keer zou zijn geweest dan ben ik het met u eens..
Zaterdagochtend gelijkaardig voorval, de makelaar was de afspraak zowaar vergeten. Terwijl ik zowel per mail als per sms gesommeerd werd zeker aanwezig te zijn en iets te laten weten als ik verhinderd was. De eigenaar was ook not amused omdat het al de tweede keer was. Het ergste van al is dan als de eigenaar de rondleiding zelf zou doen en ik koop de woning dan strijkt die makelaar een leuke commissie van 3% op om louter een afspraak in te plannen.. als dat al niet meer als bandietenstreken mag worden bestempeld![]()
Als jij die woning dan rechtstreeks van de eigenaar koopt, dan krijgt die makelaar daar toch geen cent van?
Ligt er natuurlijk aan wat er in het contract tussen die makelaar en de verkoper staat, maar tegenwoordig is dat toch vaak het geval.
Als ik me goed herinner stond er in mijn contract dat dat tot 6 maand na het verlopen van het contract zo was.Sterker nog, wanneer je als eigenaar zou verkopen aan een contact van die makelaar nadat je overeenkomst met de makelaar al is verlopen, heeft die toch recht op zijn commissie.
Echt insane wat mensen onder instapklaar verstaan.Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Das toch gewoon instapklaar...ik zou mij eerder storen aan dat kotslelijke motief aan het toilet en die barn door die ik stante pede zou uitbreken.Hij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Volledig verharde tuin, complete waanzinHij had het dan ook over instapklare woningen. Ik zie nog wat gyproc dat moet geschilderd worden en de tuin ziet er ook nog niet volledig af uit.
Instapklaar is als het energiezuinige schil heeft!Mja, ieder zijn mening over wat instapklaar is, dan. Voor mij is instapklaar als je geen badkamer of keuken moet uitbreken en je kan slapen in elke slaapkamer zonder enig probleem.
Een paar te schilderen gyproc muren en een tuin basic zetten laat je zonder twijfel voor max 15000 euro doen zonder enig risico op problemen of dat je veel moet verplaatsen.
Soit, dit is van 2008 en géén gyproc muren: https://www.zimmo.be/nl/vlissegem-8420/te-koop/huis/KEG9K/
We hebben een bezoek gepland, maar ik heb ongeveer dezelfde bemerkingen:Het ziet er wel semi-deftig uit, maar mogelijke redenen:
Maar al bij al vind ik dat geen slecht huis nee.
- Persoonlijk, maar het ziet er imo echt lelijk uit, en is zo mogelijk nog lelijker ingericht.
- Stevige prijs voor wat het "maar" (vooral oppervlakte huis en tuin) is, in Tongeren. Ik denk dat ze er 100k hebben bijgekletst want er ligt een zwembad.
- Omgeving is niet slecht, maar ook niet super.
![]()
![]()