Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Daar kom je nog wel mee weg zolang je op papier het nodige laat staan. Er is geen enkele instantie die in je muur gaat kappen om te kijken of het nieuwe stenen of oude zijn.
Dat had ik ergens wel gedacht, maar dat is een enorm risico als een buur vlak na de totale sloop dan klacht gaat indienen.

igen zullen wat trager van begrip zijn vermoed ik?

Officieel volgens mij.
Volgens gva lijkt dat vrij officieel:

Het permanent wonen in weekendverblijven wordt er nu helemaal geregulariseerd. De bewoners hebben volledige rechtszekerheid. Het is nu een woonzone met beperkt woonrecht geworden, wat wil zeggen dat je er permanent mag wonen, maar dat er nog een aantal stedenbouwkundige voorschriften zijn waar de bewoners zich aan moeten houden.

Wij gaan een huis kopen.
Vraagprijs geboden en geaccepteerd. Alles vlot gegaan compromis getekend.
Tijdens de compromis mondeling gevraagd of ze iets wouden verkopen qua meubilair.
‘Nee niet echt, lamellen maar die zijn op maat die blijven hangen’
Nu wilt de verkoper plots zijn lamellen doorverkopen aan ons. ( maatwerk) volgens hem kosten het hun €3000 en ze vragen er €1200 voor. (~5 jaar oud)

Ik heb nog niet gereageerd, want:
1) vind het niet fair dat ze daar nu pas mee afkomen. Dit moest gewoon tijdens de bezichtiging vermeld worden door de makelaar.
2) het zijn geen merk lamellen, ze zijn op maat wat denken ze er mee te doen?
3) persoonlijk laat ik zelfs een grote kleerkast achter. En nog kleine dingetjes aan mijn koper. Gratis..

Vind dat persoonlijk gewoon zoveel mogelijk uitpersen want ze hebben toch de vraagprijs geboden…
Is dit de normale gang van zaken bij het kopen van een huis?

Ja, waarom zou je ze gratis geven? Kunt maar proberen e. Smijt iets anders in de aanbieding? Vroeger/later akte, vroeger/later verhuizen, ... whatever de verkoper graag heeft.

Verkoper kan niets doen met op maar gemaakte lamellen, dus voor een symbolisch iets gaan die wel blijven.

Das straf, dit had op voorhand moeten gezegd worden.Ik zou zeggen dat ik ze niet moet hebben dan hoor.
Ben dus aant denken om €500 te zeggen en take it or leave it.
Hij kwam ook met een verhaal van ja makelaar zei dat ik er wat voor kon vragen…
Ik ga die Maandag eens bellen en zeker zeggen dat ik daar niet gediend van ben.

Ben dus aant denken om €500 te zeggen en take it or leave it.
Hij kwam ook met een verhaal van ja makelaar zei dat ik er wat voor kon vragen…
Ik ga die Maandag eens bellen en zeker zeggen dat ik daar niet gediend van ben.
Je moet dat nu niet op de spits drijven. Jebzou als verkoper hetzelfde doen..

Je moet dat nu niet op de spits drijven. Jebzou als verkoper hetzelfde doen..
Helemaal niet, als ik dat zelf zou willen doorverkopen had ik dat meegegeven aan de makelaar.
Die kon dan zeggen tijdens de huisbezoek lamellen kunnen overgekocht worden voor x bedrag. Daar zou ik dan rekening mee gehouden hebben met het bieden.
Als ge een mentaliteit hebt om uit alles een euro te halen jazeker. Maar dan maakt ge ook nooit vrienden denk ik.

Ik laat mijn gordijnen & aantal kasten gratis achter met samenspraak koper natuurlijk. En dat heb ik ook aan de makelaar aangegeven.

Wat lijkt hier een correcte prijs?
Wij hebben 230k geboden
Is het de bedoeling om direct te renoveren? De opstap in de slaapkamer(?) lijkt me vreemd, in de keuken is er precies een stuk uit de vloer? Waar de boiler enzo staat, zijn dat vochtplekken?

Heb je trouwens info ingewonnen over dat publiciteitsbord aan de gevel? Dat hangt soms samen met de woning en dat zijn contracten waar je niet zomaar vanaf geraakt. Hier op BG is er daar eens een thread over geweest denk ik.

Heb je trouwens info ingewonnen over dat publiciteitsbord aan de gevel? Dat hangt soms samen met de woning en dat zijn contracten waar je niet zomaar vanaf geraakt. Hier op BG is er daar eens een thread over geweest denk ik.

Hier eens gaan kijken naar een te renoveren woning die ons enorm aanspreekt.
Zoals altijd is er altijd een 'maar' ... :(
Ligt langs een relatief drukke weg , zonder zwaar verkeer. Zone 50 (trajectcontrole).
De woning ligt op een soort helling, waardoor de tuin een stuk hoger ligt dan straat en op einde van de tuin begint er bos.
Ik denk dat net omwille van dat hoogteverschil + bomen, er soort van versterkend effect optreed naar geluid van straat. In het huis zelf hoor je er niks van, op terras achterkant wel enorm aanwezig.
Zijn er oplossingen/manieren om zo'n probleem wat te verhelpen?
Werken zo'n akoestiche tuinpanelen ?

Ik ben een beetje moe en ik geraak in de war voor een overbruggingskrediet.
Ik heb voor mijn huidige woning 310k geleend, hiervan is 30k afgelost.
Ik verkoop mijn woning, maar die akte zal pas verlijden na de aankoop van mijn nieuwe woning.

Voor mijn nieuwe woning leen ik 340k, daar bovenop doe ik een eigen inbreng van 110k, dus 450k in totaal.
Die eigen inbreng zit echter in mijn huidige woning, vandaar ik dus ook een overbrugging nodig heb.

1) Wat is de totaalsom overbrugging dat ik nodig heb: 310k + 110k = 450k?
2) Voor een overbrugging betaal je enkel de rente? Neem nu 5% rente op 450k op 25jaar geeft mij iets van 1100€/maand rente

Klopt mijn redenering?

De prijs van 475K lijkt niet veel voor een open bebouwing, maar ze werken vermoedelijk met een bezoekdag om de prijs alsnog op te drijven via biedingen onder gesloten enveloppe.

Daarnaast vind ik het wel opmerkelijk *klein* voor een recente open bebouwing: 134m² bewoonbare oppervlakte. :wtf:

En er werd duidelijk gebouwd met strakke budgetkeuzes, wat je meteen ziet aan de keuken, de badkamer, het kleiner tegelformaat in de leefruimte, de PVC ramen, de gordijnen, de verlichtingsarmaturen, de trap, de radiatoren ipv vloerverwarming, en ... EPC B ipv A. Screens hebben ze achteraf geplaatst, vermoedelijk van "moeten" bij een hittegolf, maar de bekabeling zie je wel in opbouw naar het dak lopen. Er loopt ook een straat langs de achtergrens van de tuin.

Pas op, het is waarschijnlijk wel een veilige keuze als starterswoning. Maar zowel qua bewoonbare oppervlakte als perceelgrootte had dit ook een HOB kunnen zijn. Het voelt niet echt aan als een volwaardige open bebouwing in mijn ogen. Daarvoor zijn de ruimtes te knus. Als het overboden wordt vind ik het te duur voor wat het is.

Ik ben een beetje moe en ik geraak in de war voor een overbruggingskrediet.
Ik heb voor mijn huidige woning 310k geleend, hiervan is 30k afgelost.
Ik verkoop mijn woning, maar die akte zal pas verlijden na de aankoop van mijn nieuwe woning.

Voor mijn nieuwe woning leen ik 340k, daar bovenop doe ik een eigen inbreng van 110k, dus 450k in totaal.
Die eigen inbreng zit echter in mijn huidige woning, vandaar ik dus ook een overbrugging nodig heb.

1) Wat is de totaalsom overbrugging dat ik nodig heb: 310k + 110k = 450k?
2) Voor een overbrugging betaal je enkel de rente? Neem nu 5% rente op 450k op 25jaar geeft mij iets van 1100€/maand rente

Klopt mijn redenering?
1. 310+110 is geen 450, he. Maar je hebt wel 450 nodig voor een korte termijn, dus da's je overbrugging.
2. Overbrugging is niet op 25 jaar, he

1. 310+110 is geen 450, he. Maar je hebt wel 450 nodig voor een korte termijn, dus da's je overbrugging.
2. Overbrugging is niet op 25 jaar, he
Aan je verhaal leid ik af dat je de oude woning verkoopt voor 390k en eigenlijk 60k terug bijleent tov de situatie voor de nieuwe aankoop?

Op het moment van de aankoop moet je 450k leggen. 60k gaat van de heropname/nieuwe lening zijn en 390k ga je moeten overbruggen want dat bedrag heb je pas als de oude woning verkocht is.

Een jaar geleden bevraagd voor een overbruggingskrediet, toen stonden die nog aan 6% en dat was €1800 per maand om 370k te overbruggen. En ja dat is enkel intrest. We hebben dat gelukkig niet nodig gehad, woning op tijd verkocht en de aktes op dezelfde dag kunnen doen.

Terug
Bovenaan