Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat zijn zowat de betaalbare regio's met een goede centrale ligging in BE?
Dus zeggen dat de ene lagere rente zou hebben dan de andere lijkt mij gewoonweg niet waar.De meest gekende vorm van een bulletlening is deze van een overbruggingskrediet.
Ja dat zijn soortgelijke leningen maar de bank gaat er weldegelijk anders mee om. Wij hebben toevallig begin dit jaar geinformeerd bij de bank en bij een overbruggingskrediet was de rente 6% en bulletlening 4%. Een overbrugginskrediet krijg je pas als uw woning tekoop staat, bij een bulletlening is dit niet nodig. Overbruggingskrediet was standaard 12 maanden, bij een bulletkrediet kan je kiezen. Nadeel van bulletlening is dat je bij de notaris moet passeren en voor een overbruggingskrediet niet.Al die alternatieven zijn wel gek want uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer: intrest * vast kapitaal voor een bepaalde periode uitgeleend.
In die zin is een overbruggingskrediet gewoon een bulletkrediet he: je betaalt tijdens de looptijd enkel intrest.
Deze rando website is het alleszins met mij eens:
Dus zeggen dat de ene lagere rente zou hebben dan de andere lijkt mij gewoonweg niet waar.
Centrale ligging in welke optiek? Centraal voor de auto lijkt me de regio wetteren wel nog betaalbaar + goed gelegen, mits je flexibiliteit hebt qua werkuren.Wat zijn zowat de betaalbare regio's met een goede centrale ligging in BE?
Wetteren is ook belachelijk goed verbonden met de trein: je geraakt met rechtstreekse treinen in Gent (20min), Brussel (45 min), Mechelen (45 min), Dendermonde (15 min) en Aalst (10 min). Als je echt wil ook rechtstreeks naar Leuven (1u04) en Hasselt (1u50), en als je overstapt geraak je ook vrij snel in Antwerpen (dik uur over Mechelen, of 1u20 over Gent, of langer over Brussel), alsook Kortrijk (klein uur over Gent). Op dat vlak is die regio eigenlijk enorm goed ontsloten. Ik zou zeggen dat Kortrijk of Aarschot minder centraal liggen, zelfs indien ze evenveel aansluitingen zouden hebben.Centrale ligging in welke optiek? Centraal voor de auto lijkt me de regio wetteren wel nog betaalbaar + goed gelegen, mits je flexibiliteit hebt qua werkuren.
Als je met de trein reist, vind ik Kortrijk of Aarschot interessant, van daaruit heb je best goeie treinverbindingen.
Ja dat mag niet, dat is fraude.Zijn er bepaalde regels aan verbonden om gewoon te kunnen vragen om €9000 'cash' te geven en dan €240.000 te laten beschrijven in de akte?
Hierdoor zouden wij weer €2800 extra kunnen uitsparen in de registratie en dat is altijd meegenomen natuurlijk.
Doe dat gewoon op de legale manier door in de akte het huis een waarde van 240.000 euro toe te kennen, en daarnaast nog eens 9.000 euro voor de roerende goederen die bij het huis horen (raambekleding, verlichtingsarmaturen, ...). Voor de notarissen en makelaars is dit een bekend trucje, wat bij mij zo in de akte stond:Nu vroeg ik mij af. De vraagprijs is €249.000. Onder €240.000 is het een bescheiden woning (in centrumstad). Zijn er bepaalde regels aan verbonden om gewoon te kunnen vragen om €9000 'cash' te geven en dan €240.000 te laten beschrijven in de akte?
Hierdoor zouden wij weer €2800 extra kunnen uitsparen in de registratie en dat is altijd meegenomen natuurlijk.
Roerende goederen
In huidige verkoop zijn de volgende roerende goederen begrepen: de rekken die vasthangen in de bergruimte, raamdecoratie, de waterverzachter, de vaatwas en een kleerkast. De prijs van deze goederen is begrepen in de hierna vermelde totale koopsom en de waarde ervan wordt pro fisco geschat op ZEVENDUIZEND VIJFHONDERD EURO (€ 7.500,00). De roerende goederen worden verkocht in de staat waarin deze zich op heden bevinden, zonder enige vrijwaring vanwege de verkoper voor welke gebreken dan ook, zowel zichtbare als niet-zichtbare.
Moet je wel mee oppassen als het aankoopbedrag net de grens is, bij de fiscus zijn ze ook niet naïef. Best dan effectief foto's bijhouden van alle roerende goederen en een dossier maken voor als de fiscus vragen stelt (ongeacht of je deze nu werkelijk koopt of niet)Doe dat gewoon op de legale manier door in de akte het huis een waarde van 240.000 euro toe te kennen, en daarnaast nog eens 9.000 euro voor de roerende goederen die bij het huis horen (raambekleding, verlichtingsarmaturen, ...). Voor de notarissen en makelaars is dit een bekend trucje, wat bij mij zo in de akte stond:
Als de verkoopprijs maximum 240.000 euro is dan kan er een korting van 2.800 euro verkregen worden. Is de verkoopprijs groter dan 240.000 euro (in dit geval: 249.000 euro) dan is deze korting er niet.(Versta overigens niet hoe je op 9000 euro 2800 registratie kunt winnen).
Maar met die truc van mij blijft die 249k ook gewoon in de akte staan. Er komt daaronder gewoon een extra paragraaf met verduidelijking van de opsplitsing in 240k en 9k. Een beetje constructieve bankier neemt dan ook die 249k als leidraad omdat het effectief op papier staat. Voor de registratierechten is de belastbare basis echter 240k.Voor jezelf kan het ook interessant zijn om 249 ipv 240 in de akte te hebben.
Dat zal over dit systeem gaan:(Versta overigens niet hoe je op 9000 euro 2800 registratie kunt winnen).
Als de verkoopprijs maximum 240.000 euro is dan kan er een korting van 2.800 euro verkregen worden. Is de verkoopprijs groter dan 240.000 euro (in dit geval: 249.000 euro) dan is deze korting er niet.
![]()
Bijkomende vermindering van het verkooprecht voor een enige eigen …
Bij de aankoop van een enige eigen ‘bescheiden’ woning kan u, naast het verlaagd tarief, van een extra vermindering genieten.www.vlaanderen.be

Maar met die truc van mij blijft die 249k ook gewoon in de akte staan. Er komt daaronder gewoon een extra paragraaf met verduidelijking van de opsplitsing in 240k en 9k. Een beetje constructieve bankier neemt dan ook die 249k als leidraad omdat het effectief op papier staat. Voor de registratierechten is de belastbare basis echter 240k.
Dat zal over dit systeem gaan:
![]()
Bijkomende vermindering van het verkooprecht voor een enige eigen …
Bij de aankoop van een enige eigen ‘bescheiden’ woning kan u, naast het verlaagd tarief, van een extra vermindering genieten.www.vlaanderen.be