Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik ontvang de sleutel van de nieuwe woning begin januari maar zal pas op het einde van de maand pas verhuizen. Kan je dan al een nieuw energiecontract laten starten als je op een ander adres nog ene hebt? Ik zou daar al energie willen voor het uitvoeren van werken.
Ja hoor, kan perfect.
Proficiat met de nieuwe woonst!

Heb men oog laten vallen op dit: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/stekene/9190/11316032

Buiten het feit dat er maar één slaapkamer is (toekomstgericht had 2 beter geweest) maak ik me het meest zorgen over de locatie. Hoewel permanent wonen er sinds 2017 is toegelaten, vraag ik me af of dit iets tijdelijk is of “voor altijd”. Wil niet voor de verassing komen te staan dat over x aantal jaar die vergunning opnieuw wordt ingetrokken, dan sta je daar mooi en woning wordt de helft minder waard. Iemand ervaring mee?

@Malan Besluiten kan je vinden op https://geoplannen.omgeving.vlaanderen.be (erg leesbaar is het niet)
Beste is om het aan een notaris te vragen, ze kunnen de +/- 12 besluiten voor dat perceel correct inschatten. Het is idd altijd opletten met zones voor weekendverblijven, af en toe worden besluiten om permanente bewoning teruggedraaid, een notaris kan het best meedelen hoe definitief een definitief besluit is.

Ik ontvang de sleutel van de nieuwe woning begin januari maar zal pas op het einde van de maand pas verhuizen. Kan je dan al een nieuw energiecontract laten starten als je op een ander adres nog ene hebt? Ik zou daar al energie willen voor het uitvoeren van werken.
Heb onlangs ook in dezelfde situatie gezeten. Kan dus perfect. Als ik een tip mag geven, bellen met de leveranciers helpt wel.

Ik had voor alles mooi overname formulieren ingevuld met duidelijke vermeldingen dat oud adres niet afgesloten mocht worden, maar er zijn zo van die instanties die dat formulier precies maar half deftig bekijken.
(Bij de watergroep bekijken ze gewoon 7 weken lang niets. Via telefoon wel snel geregeld eens je binnengeraakt na 50min in wacht te staan. Bij ecowerf hadden ze me toch gewoon op inactive gezet waardoor vuilnis niet meer opgehaald werd. Op formulier van gemeente stond letterlijk een tickbox met melding niet af te sluiten en had het nog eens extra in de opmerkingen sectie gezet, maar dat werd straal genegeerd. Met mijn contract kon ik alleen chatten met Luminus en daar hing het bij mij af van welk chatmanneke je krijgt. De ene snapt de situatie, de andere niet).

Link bestaat niet
Nevermind, we hebben het gekocht :eek2:
Hadden allebei het gevoel dat het meteen verkocht zou worden, zondag hadden we het bezocht & gisterenavond ook.
We gingen nog 2tal dagen overleggen en goed nadenken (het is immers geen brood dat je gaat kopen).
Konden allebei niet slapen dus hebben we meteen gemailed ...
Bouw van 2012, 210m2. Aangelegd automatisch zwembad met nieuwe installatie in poolhouse die van 2021 is. Rustige (mooie) wijk, regio Oudenaarde. Weliswaar in Eine ... 210 m2 bewoonbaar, 780m2 grond. EPC A 63
650k

edit, link gevonden op andere site. Dus opmerkingen nog steeds welgekomen !!
Wij hadden gevoel dat keuken & leefruimte wat aan de krappe kant was. Vooral omwille van de atypische vorm.
Maar de foto's laten het kleiner lijken dan in werkelijkheid, en inrichting kan optimaler.

Laatst bewerkt:
Enigste wat raar is, is de positie van de TV tov de salons, maar daar zit een schuine muur voor iets tussen wss. Denk dat je dat idd ook wel wat beter kan indelen ja. Mooi huis.

Toch verrassend hoeveel verschil er zit in gelijkaardige huizen ifv de ligging. Zou hier in de buurt gemakkelijk 100-150k duurder de deur uitgaan.

Schoon huis, schone tuin. Ziet er allemaal perfect afgewerkt uit. Kun je in met 0 werk.

Alleen de keuken vind ik nogal klein voor zo'n groot huis, but that's personal taste.

Hoh, ik heb 5 x rond dat eiland gelopen, vanuit alle hoeken, voor diezelfde reden en tot de conclusie gekomen dat die eigenlijk meer dan groot genoeg is. Zelfde met zithoek/tv.
De foto's zijn door eigenaar zelf genomen en laten het wel wat kleiner lijken.

Nevermind, we hebben het gekocht :eek2:
Hadden allebei het gevoel dat het meteen verkocht zou worden, zondag hadden we het bezocht & gisterenavond ook.
We gingen nog 2tal dagen overleggen en goed nadenken (het is immers geen brood dat je gaat kopen).
Konden allebei niet slapen dus hebben we meteen gemailed ...
Bouw van 2012, 210m2. Aangelegd automatisch zwembad met nieuwe installatie in poolhouse die van 2021 is. Rustige (mooie) wijk, regio Oudenaarde. Weliswaar in Eine ... 210 m2 bewoonbaar, 780m2 grond. EPC A 63
650k

edit, link gevonden op andere site. Dus opmerkingen nog steeds welgekomen !!
Wij hadden gevoel dat keuken & leefruimte wat aan de krappe kant was. Vooral omwille van de atypische vorm.
Maar de foto's laten het kleiner lijken dan in werkelijkheid, en inrichting kan optimaler.

Kijk ik scheel of zijn er geen foto's meer te zien?

Was 650k de vraagprijs of je bod?
Mooie woning, knappe tuin. Idd wat spelen met de meubels. Tenzij er niets van bergruimte aan de keuken is, is die zeker niet te klein. Proficiat met je aankoop!

Mooie instapklare woning, door de speciale vorm aan de achterzijde zijn sommige ruimtes wat moeilijker om in te delen maar dat lukt wel. Aangezien ik in een ander topic las dat er nog wel redelijk budget overblijft zou ik persoonlijk wat kasten en ander meubilair op maat van de ruimte laten maken zodat je de ruimte optimaal benut. Als je hier de klassieke eetkamerset met tafel, dressoir, kast,etc. in zet dan oogt dat wat cheap. Ook de keuken zou ik (op termijn) wat aanpassen en voor iets meer luxe gaan.

Ook de tuin zeer mooi. Een zwembad is echt wel een meerwaarde vind ik. Wij hebben onze eerste zomer met ons zwembad achter de rug en hebben daar echt wel van genoten. Ik zou het zelf nooit laten plaatsen denk ik, maar als je een huis kan kopen met een zwembad zou ik over dat zwembad alleszins niet twijfelen. Qua werk/onderhoudskost valt dat echt wel mee (als je een warmtepomp, zonnepanelen, automatische reiniging en filter etc. hebt).

Terug
Bovenaan