Wel opletten , deze woning lijkt volledig onderkelderd?
Daardoor gaan de sloopkosten ook oplopen, inclusief asbest zou ik toch minstens 15k rekenen voor de sloop.
Ga ook zeker na waar je de nieuwe woning zou mogen/moeten inplanten. Het lijkt me dat het terrein op de plaats waar de woning nu staat serieus afhelt (kelder zit achteraan maar deels in de grond), dat niveauverschil ga je dus ook moeten oplossen met de nieuwe woning als die op die plaats moet komen. En wanneer je de nieuwe woning anders mag inplanten ga je die bouwput moeten opvullen wat ook aardig wat kan kosten.
Hou ook rekening met de bomen op het terrein, je zou logischerwijs denken dat je de bomen vlakbij de mogelijke nieuwe woning zomaar mag kappen, maar daar denkt natuur en bos vaak anders over. Vooral die grote spar vooraan lijkt me heel dicht bij de woning te staan. Maar ook die bomen achteraan, ook al zijn die niet echt groot of hoog, vaak doen ze echt moeilijk over elk onnozel boompje dat je maar wou willen verwijderen.
Maar effectief, voor een grond van die grootte, die regio, vermoed ik dat je toch minstens 300k betaalt. Als je die woning dus kan kopen voor 400k, zijn de registratierechten 36k vs 8k. Reken dan op een woning van pakweg 400k/500k (geen idee wat je budget is?) 84k/105k vs 24k/30k BTW en je verschil in aankoopprijs is al grotendeels dichtgefietst.
En dan heb je nog 5 jaar vrijstelling van de onroerende voorheffing wanneer je E-peil max E10 is.