Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is je budget en welke regio? Kan anders mee helpen zoeken gezien het toch niet zo heel ver is van waar ik woon.Dit weekend gaan we naar deze totaalrenovatie kijken.
Ik moet me er denk ik toch bij neerleggen dat we voor ons budget geen totaal afgewerkte woning gaan vinden die dan nog eens naar onze goesting is. Vandaar lijkt dit me wel een mooie basis.
Wij mikken op max. 200k voor een renovatieproject.Wat is je budget en welke regio? Kan anders mee helpen zoeken gezien het toch niet zo heel ver is van waar ik woon.
Goh ja, die 'recht van doorgang' is toch een grote afknapper op het eerste zicht, zeker met die hangars daar achter. Mij lijkt het dat je daar veel passage zal hebben, al zal dat waarschijnlijk vooral in de week zijn.
Vraagske
Er staat hier een af te breken krot op relatief veel grond.
Stel ik koop dit, smijt het plat, verkavel het in 2 bouwgronden en zet beide te koop.
Aan welke termijn (verkavelingsaanvraag) en gecombineerde kosten excl de koop moet ik mij verwachten? Notaris, kost 2e woonst ook voor een krot?, meerwaardebelasting van toepassing?...
Niet echt wat je zoekt, maar mijn ouders zijn net begonnen aan de renovatie van een appartement aangezien het huis te groot is geworden voor hun. Het betreft een halfopen bebouwing (bouwjaar 79) in Tielt met 4 slaapkamers, 1 garage en een tweede is gemakkelijk te maken, enkel wat glas vervangen door een poort. Nog geen enkel attest laten opmaken maar ik vermoed niet dat er renovatieplicht zal opzitten aangezien ze ooit de spouwmuren hebben laten opvullen, 20 jaar geleden hebben ze dubbele ramen laten steken, de zoldervloer hebben we ooit geïsoleerd en er liggen een tiental zonnepanelen. Ook de gasketel is een tiental jaar oud.Wij mikken op max. 200k voor een renovatieproject.
Regio speelt minder een rol, zolang de verbinding met de snelweg vlot is en niet te lang is (max 15min.).
Waar we nu wonen is dit 25 minuten via kleine wegen en dit willen we absoluut niet meer.
We zijn nu in deze regio aan het zoeken omdat de prijzen hier enigzins nog meevallen. Het liefst van al zouden we in regio Oostkamp - Aalter willen wonen gezien de vlotte verbinding naar overal. Maar helaas brengt dat een prijs met zich mee. We hebben alvast deze woning gevonden.
Gisteren dus naar Lo-Reninge geweest maar de koterij achteraan de woning is te ingewikkeld om plat te gooien en een nieuwe HSB op te zetten.
Onze bedoeling is dus het vinden van een typisch huis met koterij achteraan, koterij plat gooien en een nieuwe HSB op laten zetten (enkel gelijkvloers als uitbreiding keuken/leefruimte).
Al eens gekeken in Izegem? 5 minuten van de E403 en 15 minuten van de E17. En daar vind je ook wel nog wat voor 200k.Wij mikken op max. 200k voor een renovatieproject.
Regio speelt minder een rol, zolang de verbinding met de snelweg vlot is en niet te lang is (max 15min.).
Waar we nu wonen is dit 25 minuten via kleine wegen en dit willen we absoluut niet meer.
We zijn nu in deze regio aan het zoeken omdat de prijzen hier enigzins nog meevallen. Het liefst van al zouden we in regio Oostkamp - Aalter willen wonen gezien de vlotte verbinding naar overal. Maar helaas brengt dat een prijs met zich mee. We hebben alvast deze woning gevonden.
Gisteren dus naar Lo-Reninge geweest maar de koterij achteraan de woning is te ingewikkeld om plat te gooien en een nieuwe HSB op te zetten.
Onze bedoeling is dus het vinden van een typisch huis met koterij achteraan, koterij plat gooien en een nieuwe HSB op laten zetten (enkel gelijkvloers als uitbreiding keuken/leefruimte).
Hier bezig met de zoektocht naar een nieuwe woning sinds een dikke maand. Reeds een aantal interessante woningen op het oog al stel ik me nu vragen bij de interpretatie van het EPC label. Ben op zoek naar een instapklare woning aangezien er geen tijd is om zelf te verbouwen of slopen/heropbouwen. Mochten er nog kleine zaken dienen te gebeuren is dat nog wel zeker een optie.
Nu zijn we gevallen op een woning dewelke maar een label C (216 kWh / m2) heeft, wat ik best hoog vind voor reeds een renovatie gehad te hebben. Hieronder wat details van het EPC attest.
In hoeverre is zo een EPC attest betrouwbaar naar prijsindicatie om richting label A te gaan?
Aangezien er geen isolatie is onder de vloer en deze ook een renovatie heeft gehad, is het geen echte optie om dergelijke zaken aan te passen. Best wegblijven van dergelijke woningen voor de kosten aan verwarming of valt dit in praktijk mee?
En als jij het ziet als leek, hebben alle professionals uit de buurt het ook al lang gezien en als ze er niet zijn opgesprongen zal het niet zo interessant zijn.
Ventilatie D bij renovatie is mogelijk hoor en met 8,5k kom je al een heel eind - laten we voor de veiligheid afronden op 10k.Opzich valt die EPC wel mee, dat is een huis van minder dan 30 jaar oud denk ik.
Alles wat boven de kelder (merendeel) ligt, kan je isoleren en dan is het vooral de spouwmuur.
Goh die prijzen. een ventilatiesysteem ga je voor 8500 euro zeker hebben bvb, maar dat zal nooit een geïnstalleerd ventilatie systeem D zijn omdat je die buizen niet kwijt raakt. Je gaat dan naar een C-moeten, maar dan moet je overal nieuwe ramen steken. Dus nee, dat is niet realistisch.
Van isolatieprijzen ken ik niet veel, maar als je de kelder zelf isoleert zal 40 euro/m2 zeker voldoende zijn.
Dat EPC valt op zich wel mee. Ik zat op 407 kWh/m² en betaalde me ook niet blauw aan stookkosten.Hier bezig met de zoektocht naar een nieuwe woning sinds een dikke maand. Reeds een aantal interessante woningen op het oog al stel ik me nu vragen bij de interpretatie van het EPC label. Ben op zoek naar een instapklare woning aangezien er geen tijd is om zelf te verbouwen of slopen/heropbouwen. Mochten er nog kleine zaken dienen te gebeuren is dat nog wel zeker een optie.
Nu zijn we gevallen op een woning dewelke maar een label C (216 kWh / m2) heeft, wat ik best hoog vind voor reeds een renovatie gehad te hebben. Hieronder wat details van het EPC attest.
![]()
"]![]()
![]()
In hoeverre is zo een EPC attest betrouwbaar naar prijsindicatie om richting label A te gaan?
Aangezien er geen isolatie is onder de vloer en deze ook een renovatie heeft gehad, is het geen echte optie om dergelijke zaken aan te passen. Best wegblijven van dergelijke woningen voor de kosten aan verwarming of valt dit in praktijk mee?
Zeker, alleen is die regio wat te 'industrieel'.Al eens gekeken in Izegem? 5 minuten van de E403 en 15 minuten van de E17. En daar vind je ook wel nog wat voor 200k.
Die leegstand van sommige winkelpanden is wel overal een probleem.@Balsaus De stad investeert volop (zelfs tot het punt dat ze hoge schulden heeft): https://www.mechelen.be/stadsvernieuwing
Vele stadskankers worden aangepakt en er worden nieuwe woningen gebouwd (appartementen).
Een voordeel (of nadeel) is het autoluwe stadscentrum met een ingewikkeld circulatieplan. Daar moet je aan wennen of je vindt het een zegen. Het systeem moet hier en daar nog getweakt worden want op sommige flessenhalzen had je files van... fietsers.
De hoofdwinkelstraat Bruul kampt van tijd tot tijd met leegstand, het geeft een zondagsgevoel waar je langs lege vitrines loopt. Een goed zicht krijg je niet op die situatie waar het stadsbestuur doet alsof er helemaal geen probleem is of een "tijdelijke wisselleegstand" (van soms jaren) en het invullen met winkels die redelijk vlug weer verdwijnen.
Parkeren wordt per jaar een grotere ramp. Minder plaatsen, peperduur.Regio Mechelen is een regio dat mij aanspreekt om iets te kopen en heen te verhuizen wegens de centrale ligging. Maar hoe is Mechelen zelf tegenwoordig? Is het een stad en regio dat aan het "upgraden" is of aan het "downgraden"? En bedoel vooral qua aangenaamheid om te leven en de investeringen van de gemeente in de stad zelf.
Dat geldt toch voor elke centrumstad. Mechelen, Leuven, Gent, Hasselt.. Overal wordt de auto meer en meer verbannen, de tijd van gratis parkeren ligt al even achter ons.Parkeren wordt per jaar een grotere ramp. Minder plaatsen, peperduur.
Een redelijk redelijk leuke stad zolang je jong bent en fietst.
Van zodra je met een gezin zit en kinderen moet verplaatsen, of als je werk in een kantoor in een weiland is, dan stopt het met Mechelen.
Voor mensen met een auto (of vrienden en failie met een auto) is dat onleefbaar geworden.