Het kan zeker zijn dat de agent dat denkt.Ik denk ook niet dat die vrouw de intentie had om die agent omver te rijden, maar ik kan wel begrijpen dat het vanuit het standpunt van die agent een seconde lijkt alsof dat wel zo is. Op de beelden zie je dat wanneer ze het gaspedaal indrukt het voertuig aanvankelijk wel vol in de richting van die agent manoeuvreert.
Als agent moet je dan in een fractie van een seconde een keuze maken tussen leven of dood en dan krijg je, helaas, dit. En net om dit soort misverstanden te vermijden wordt continue benadrukt om ten alle tijde de instructries van de agent op te volgen. Zeer triest dus wat hier gebeurd is, maar het zou me verbazen als de agent hiervoor strafrechtelijk veroordeeld wordt.
* Ik herb mijn pols gebroken en heb dus maar 1 hand iom te typen. Vergeef mij als i,k niet uitgebreid iop al jullie reacties ga kunnen reageren
Maar je kunt dit niet los zien van de context die er is. Al maanden is ICE mensen aan het oppakken zonder proces, vaak illegaal, vaak onterecht, en vaak worden die mensen ook nog gedeporteerd. In tegenstelling tot de belofte van Trump dat het alleen "zware criminele" illegalen zouden zijn, zijn 70% van de aanhoudingen mensen zonder strafblad. Daarnaast zijn er verschillende berichten van foute arrestaties, tientallen tot honderden. En daar bovenop hoeft ICE zich niet meer te legitimeren.
Je kunt dan wel zeggen: door niet te luisteren naar agenten, krijg je dit helaas. Dat is één deel van de context. Langs de andere kant: door het vertrouwen in een staatspolitie totaal te ondergraven, krijg je dit helaas.
Want wat is dit uiteindelijk? Een groep gewapende en gemaskerde mannen houdt je staande. Je moet al maar aannemen dat ze echt van ICE zijn, want als ze dat niet zijn, ben je gewoon in levensgevaar en is het een overval/carjacking, en moet je helemaal niet luisteren. Zijn ze wel echt van ICE, betekent dat nog altijd niet dat je veilig bent, gezien hun werkwijze de laatste maanden, en kan het zijn dat je onterecht in een gevangenis in San Salvador belandt en pas maanden later vrijkomt.