met alle respect, de persoon voor de auto is niet gemaskerd, ze hebben allemaal ICE op hun borst staan, er is een ICE actie in de straat die verderop afgesloten is, er staat een voertuig met zwaailicht, wat wil je meer? de plaatselijke fanfare van de politie?Bij de dood van Nahel was er toch enorm veel verontwaardiging in Frankrijk?
Over het opvolgen van politiebevelen, ben ik op zich wel akkoord. Maar ooggetuigen melden dat een andere ICE het bevel gaf om door te rijden. Dus de bevelen waren niet eenduidig:
"Bovendien kreeg ze verschillende bevelen van de aanwezige agenten: “ICE gaf haar het bevel te vertrekken, maar tegelijkertijd zei een andere ICE-persoon om uit te stappen.""
(Bron: https://www.hln.be/buitenland/ameri...oze-wijze-macht-misbruikt~a43c7425/?slug_rd=1
)
Bovendien gaat het om gemaskerde ICE, zodat het evengoed een bende carjackers zou kunnen zijn. Het lijkt me logisch dat mensen niet altijd hun bevelen opvolgen.
en er staan veel omstaanders erop te kijken. (was er al een interventie, want die ene agent stond daar al).
Daarom dat ik zeg dat we niet alles hebben gezien.
Het is niet alsof je om 2 uur s nachts op een lege snelweg in een vreemd land door ne renault dacia met 4 donkere mensen aan de kant gezet bent en dat je maar hoopt dat het politie is en niets anders.
Voor Nahel, het is Links Frankrijk (en de moslim gemeenschap) dat heel hard verontwaardigd was.
Aan de rechterkant was het meer zoals nu in Amerika , wie het uithangt zit op de blaren.
Met het grote verschil dat over Nahel een racistische ondertoon was die totaal niet nodig is.
Op dat gebied heeft de regering Trump iets meer geluk denk ik, mocht het iemand van kleur zijn was het mischien nog erger voor hen.
In ieder geval, hopeloos land.
Geen idee hoe ze dit gaan oplossen.
Zolang hunne supreme leader daar zit zal het alleen nog maar erger worden