Er zijn toch twee heel duidelijke filmpjes in omloop? We zien eigenlijk net wel alles. Ofte: we zien toch zeker genoeg om te kunnen vaststellen dat die "Karen" (wat een respect voor iemand die is doodgeschoten zeg) niet in die mate een bedreiging vormde voor die (zogezegde getrainde) agent dat hij een kogel door haar hoofd moest jagen. Zoals hier ook al gezegd: een stapje opzij en het was opgelost.
Ik vind dit een heel nodeloze "both sides" statement om heel eerlijk te zijn. Veel "haat" zie ik toch echt niet bij die vrouw die probeerde weg te rijden van gemaskerde bewapende mannen.
Ze zou die agenten gehinderd hebben in het uitvoeren van hun werk (ik zeg zou want ik was er uiteraard niet bij).
Ze zou de ICE voertuigen hebben bewust zitten blokkeren met haar voertuig (nogmaals van horen zeggen op X)
Het filmen begint pas wanneer de situatie al ontaard.
Wat is er aan vooraf gegaan?
Je hebt daar effectief Karen's die illegalen helpen om te vluchten van de politie.
Zij denken dat dit ok is omdat de media (terecht) de werkwijze in vraag stelt waarop ICE werkt.
Dit komt daar blijkbaar effectief veel voor.
De media moedigt dit zelfs aan.
Ik hoop in ieder geval dat de mensen langs beide kanten een beetje proberen om meer na te denken.
Laat ons eerlijk zijn, als de politie je vraagt om uit te stappen, dan stap je uit.
Zeker als je een witte amerikaanse bent.
Als hier de politie je onder schot heeft, dan ga je ook niet ineens gas geven (hoop ik tenminste)
Die verontwaardiging was zo groot niet in ieder geval toen het ging over Nahel in Frankrijk (ok die had wel een gestolen auto en dergelijke), die was maar 17 en niet blank!
Het is niet omdat hier de politie zich laat bekogelen door vuurwerk en stenen op oudejaar dat dit overal het geval is.
Ik spreek zeker de politie niet goed, maar die vrouw gaat toch zijn richting uit.
Als zij mag panikeren en op de pedaal drukken (we zien ze ook de wielen bewegen), motortoerental beweegt ook, dan is het ook normaal dat een agent die een paar weken opleiding heeft gehad ook een paniekreactie doet.
In ieder geval zeer triestige zaak die nooit had mogen gebeuren