ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Ik ben gewoon benieuwd als er volgende week weer moet gestemd worden over budget om de overheid draaiende te houden.. de democraten roepen nu al dat ze uit onvrede hiertegen gaan stemmen zodat alle overheidsinstanties weer in “shutdown” gaan..

En betogers, das fucked up wat er gaande is en niemand kan zoiets goedkeuren maar t is langs de andere kant ook echt wel bekend (en bewezen) dat veel betogers betaald worden door t democratische kamp..

Het is ook gewoon kut dat daar maar twee partijen zitten waarop (ok ge hebt ook onafhankelijken) ge kunt stemmen, en zowel in de republikeinse als democratische kant zitten geen bekwame kandidaten op dit moment..

Hoe idioot onze politiekers ook zijn hier, we mogen onze “pollekes kussen”.
Citation needed.

En zelfs als: hoe is betogen tegen mensen die neergeknald worden op straat een probleem? Alsof het dan plots allemaal wel ok is?...

Als je denk dat wat betoger betalen voldoende is om dit soort reactie uit te lokken, over gans het land, heb je echt wel een rare blik op te zaken.

Die staan al maanden te popelen om mee te doen. Geen grondwettelijke belemmeringen meer, eindelijk een politiestaat waarin ze zich kunnen uitleven.
Je weet dat het leger trouw gezworen heeft aan de constitution.
Ik ben gewoon benieuwd als er volgende week weer moet gestemd worden over budget om de overheid draaiende te houden.. de democraten roepen nu al dat ze uit onvrede hiertegen gaan stemmen zodat alle overheidsinstanties weer in “shutdown” gaan..

En betogers, das fucked up wat er gaande is en niemand kan zoiets goedkeuren maar t is langs de andere kant ook echt wel bekend (en bewezen) dat veel betogers betaald worden door t democratische kamp..
Ach. Dus als hier morgen stakingen zijn in het land moet de overheid daar geen rekening mee houden want die stakers worden betaald door de vakbonden. Of wat wil je zeggen met deze zin?

Trouwens, misschien een beetje off-topic, maar bemerk ook het compleet ontbreken van bedenkingen van extreem-rechts in onze contreien. Meer zelfs, om de een of andere reden al een paar keer posts van Dries Van Langenhove in mijn Facebook timeline zien passeren (no clue why). Die heeft het nu ook over een 'gewapende crimineel' om dit slachtoffer te omschrijven. Gelukkig een hoop verontwaardigde reacties in de commentaren, al is dat wellicht waar DVL op kickt.
Maar om maar te zeggen: ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat wat daar gebeurt ook hier niet zou kunnen gebeuren, zeker mocht VB aan de macht komen.

Trouwens, misschien een beetje off-topic, maar bemerk ook het compleet ontbreken van bedenkingen van extreem-rechts in onze contreien. Meer zelfs, om de een of andere reden al een paar keer posts van Dries Van Langenhove in mijn Facebook timeline zien passeren (no clue why). Die heeft het nu ook over een 'gewapende crimineel' om dit slachtoffer te omschrijven. Gelukkig een hoop verontwaardigde reacties in de commentaren, al is dat wellicht waar DVL op kickt.
Maar om maar te zeggen: ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat wat daar gebeurt ook hier niet zou kunnen gebeuren, zeker mocht VB aan de macht komen.
Hier in Belgie (en meeste landen van Europa) houdt ons meer-partijen systeem dat beetje in toom.

Belgie al zeker, omdat onze federale staat een optelsom van Vlaanderen en Wallonie is, dus zelfs al heeft VB een meerderheid in Vlaanderen, dan staan ze nog nergens federaal. (je kan dan beklagen of toejuichen, het is wat het is).

Maar: dat soort ettertjes bestaan overal, hier ook. 100% waar

En wat heeft dat te maken met het machtsmisbruik van ICE? We hebben het hier niet over losse handjes met de matrak uit frustratie, maar executies op klaarlichte dag.
Dit.

Het was geen "accident", het was geen "moment-opname", of een "samenloop van omstandigheden"

Dit was een publieke executie.

En het ergste: het is waarschijnlijk een deel van de playbook. Hij wil de insurrection act afroepen, de verkiezingne tegenhouden en liefst gewoon meer macht naar zich toetrekken.

Je weet dat het leger trouw gezworen heeft aan de constitution.
je weet ook dat de constitution een zeer rekbare tekst is. Niet lang geleden liet die tekst slavernij toe.
Onlangs is er blijkbaar zelfs aan toegevoegd dat de president immuniteit geniet voor al zijn officiële acties.

Ik bedoel hiermee dat niet IEDERE betoger tegen ice of pakweg de republikeinse partij is maar simpelweg daar is omdat ie betaald wordt..
En opnieuw: wat doet dat ter zake?

"Het is heel erg, máár...", zo klinkt het. Allez, nee, dat staat er letterlijk.
Extreem-rechts struikelde in heel Europa praktisch over elkaars voeten om Trump op te hemelen, en sommige partijen krijgen geld toegestopt van Amerikaanse organisaties of Elon Musk. Die gaan zich niet haasten met kritiek.

Voorbeelden en bronnen daarvan? Zelf nog niet tegengekomen maar er is zodanig veel dat het onmogelijk is alles te volgen of zien.

Het is ook gewoon kut dat daar maar twee partijen zitten waarop (ok ge hebt ook onafhankelijken) ge kunt stemmen, en zowel in de republikeinse als democratische kant zitten geen bekwame kandidaten op dit moment..

Hoe idioot onze politiekers ook zijn hier, we mogen onze “pollekes kussen”.
De cirkel is rond en we zijn terug bij het punt van vóór de verkiezingen: "beide kanten hebben geen bekwame kandidaat". Sorry maar get the fuck out, een van de kandidaten was toen al een corrupte crimineel die in de gevangenis thuishoort waarbij je er geld kon op inzetten dat het fout ging lopen, de andere was... niet perfect. Dat was een makkelijkere keuze dan welk soort brood ik ga kopen bij de bakker.

Hier in Belgie (en meeste landen van Europa) houdt ons meer-partijen systeem dat beetje in toom.

Belgie al zeker, omdat onze federale staat een optelsom van Vlaanderen en Wallonie is, dus zelfs al heeft VB een meerderheid in Vlaanderen, dan staan ze nog nergens federaal. (je kan dan beklagen of toejuichen, het is wat het is).

Maar: dat soort ettertjes bestaan overal, hier ook. 100% waar
sowieso, er zijn hier op het forum ook sympathisanten van Trump en van de aanpak van ICE tegen immigranten, zelfs met de onschuldige slachtoffers die vallen.

Onlangs zo'n quote gezien van Karl Stojka, een Holocaust survivor:

"It wasn't Hitler, Göring, Göbbels, Himmler and all those who were called that, who abducted and beat me. No! It was the shoemaker, the neighbor, the grocer, the milkman, the postman. They got a uniform and then they were the master race."

disclaimer: ik kan de quote enkel vinden op social media en niet direct een link naar een boek of interview waar hij dit zegt, dus ik kan niet 100% verzekeren dat het een echte quote is. Maar de gedachte bevat wel wat er gebeurde tijdens WOII en wat er ook nu gebeurt.

In elk land zijn wel mensen te vinden die enkel door het laagje van beschaving worden beteugeld. Zodra het politieke systeem/de regering het toelaat, wisselen die hun werkplunje in voor een uniform en zullen zonder scrupules anderen dood schieten. Ik blijf het zot vinden dat de ene mens zich zoveel beter kan voelen dan een ander, maar het is gewoon een feit en een herhaling van de geschiedenis.

De cirkel is rond en we zijn terug bij het punt van vóór de verkiezingen: "beide kanten hebben geen bekwame kandidaat". Sorry maar get the fuck out, een van de kandidaten was toen al een corrupte crimineel die in de gevangenis thuishoort waarbij je er geld kon op inzetten dat het fout ging lopen, de andere was... niet perfect. Dat was een makkelijkere keuze dan welk soort brood ik ga kopen bij de bakker.
Inderdaad nog zoiets: dat constante discours ten tijde van de verkiezing dat de kiezer moest kiezen tussen "de pest en cholera". Dat tweepartijensysteem is compleet belachelijk, dat besef ik ook, maar dit was kiezen tussen een aggressieve hersentumor en een lichte verkoudheid.

Trump en zijn entourage hebben haarfijn uitgelegd wat ze gingen doen (compleet met een heel draaiboek; Project 2025) en Trump had verdorie al een ambtstermijn gehad waarin hij schandaal na schandaal aan elkaar naaide. Alsof dat nog niet genoeg was, is Trump een veroordeelde crimineel die zijn leven lang gefraudeerd, aangerand, en gelogen heeft. Die man heeft ook 0% respect voor de democratie, want hij heeft verdorie geprobeerd om de verkiezingen te vervalsen en heeft jarenlang geclaimd (zonder bewijs) dat er valsgespeeld was.

Maar ja, Harris was wat saai en had weinig charisma zeker? En had ze ook geen rare lach? Pest en cholera inderdaad. Laat me niet lachen.

Al die kiezers die thuis zijn gebleven omwille van dat belachelijke excuus (of die zelfs voor Trump hebben gestemd omdat ze uit principe niet op een democraat stemmen) zijn even schuldig aan deze situatie.

Het enige wat zijn administratie nu doet met dat constant liegen en roepen op sociale media is nog meer olie op het vuur gooien, verschrikkelijke bende zijn administratie.

Die indirect bloed aan hun handen hebben met hun constante verspreiden van leugens en nog meer de bevolking polariseren tegen over elkaar!

Extreem-rechts struikelde in heel Europa praktisch over elkaars voeten om Trump op te hemelen, en sommige partijen krijgen geld toegestopt van Amerikaanse organisaties of Elon Musk. Die gaan zich niet haasten met kritiek.
Langs de andere kant geloof ik dat extreem rechts hier in Europa toch nog wat boven extreem rechts in de VS staat. Moest men hier in Europa mensen gaan deporteren zou men tenminste nog in staat zijn om het land van afkomst aan te duiden op de kaart.

Langs de andere kant geloof ik dat extreem rechts hier in Europa toch nog wat boven extreem rechts in de VS staat. Moest men hier in Europa mensen gaan deporteren zou men tenminste nog in staat zijn om het land van afkomst aan te duiden op de kaart.
Tgoch

Haat is haat, of die haat nu een mooi pakje aan heeft of kan lezen op het niveau van een 15 jarige is beetje naast de kwestie naar mijn mening.

Tgoch

Haat is haat, of die haat nu een mooi pakje aan heeft of kan lezen op het niveau van een 15 jarige is beetje naast de kwestie naar mijn mening.
Akkoord hoor maar ik snap helemaal niet waar de haat vandaan komt als je zelf nog niet weet waarom je migranten haat, als je nog niet eens beseft waar die migranten vandaan komen. En men zegt dat ze in de VS zijn om te profiteren, van wat profiteren ze dan in de VS? Toch niet van de goeie ziekenzorg of de uitgebreide sociale zekerheid :sarcastic: .

Akkoord hoor maar ik snap helemaal niet waar de haat vandaan komt als je zelf nog niet weet waarom je migranten haat, als je nog niet eens beseft waar die migranten vandaan komen. En men zegt dat ze in de VS zijn om te profiteren, van wat profiteren ze dan in de VS? Toch niet van de goeie ziekenzorg of de uitgebreide sociale zekerheid :sarcastic: .
Ook in Amerika zijn er tal van sociale voordelen, beetje serieus blijven hé. Dit met een beetje zwartwerk hier en daar, en hebben nog altijd een veel beter leven dan bv. in Somalië

Ook in Amerika zijn er tal van sociale voordelen, beetje serieus blijven hé. Dit met een beetje zwartwerk hier en daar, en hebben nog altijd een veel beter leven dan bv. in Somalië

Do undocumented immigrants get social security?​

No. Most federal public assistance programs — like Social Security and Medicaid — are limited to U.S. citizens and specific groups of legal immigrants. While undocumented immigrants paid $26.2 billion into the Social Security Trust Fund in 2023, just one part of the estimated $89.8 billion they paid that year in combined federal, state, and local taxes, most undocumented immigrants will never collect these benefits.
Ja, uitgebreide sociale zekerheid dus.

En hoeveel krijgen ze in Somalie? Nogmaals, als je dit gaat vergelijken met België, dan ben ik akkoord.
Hier in België zouden ze misschien wel een website maken van de overheid zelf op wat je wel recht hebt, en misschien nog een tool om het exact uit te rekenen ook.
In verschillende talen.

Zeker geen fan van hun manier van doen/denken daar.
Maar die illegalen komen om een reden. (een nog grotere miserie ontvluchten)
En zeggen dat ze daar geen benefits kennen is gewoon fout.
In zowel Mexico als Somalië is het niet beter dan in de Usa.

Ik heb ondertussen de video voor de eerste keer gezien, afgrijselijk gewoon.
Je zou zeggen, erger kan het niet worden, maar ik vrees ervoor.

Laatst bewerkt:
En hoeveel krijgen ze in Somalie? Nogmaals, als je dit gaat vergelijken met België, dan ben ik akkoord.
Hier in België zouden ze misschien wel een website maken van de overheid zelf op wat je wel recht hebt, en misschien nog een tool om het exact uit te rekenen ook.
In verschillende talen.

Waar zeg ik dat ze geen benefits kennen? Imo leg jij me gewoon woorden in de mond. Ik zeg dat het niet erg royaal is wat ze daar hebben.
Ik geloof toch eerder dat men naar Amerika vlucht in de hoop op een betere toekomst, niet om te profiteren maar omdat het een land is dat veel mogelijkheden biedt voor mensen die willen vooruit geraken in het leven. Moest het om te profiteren zijn zijn er toch wel betere landen om naar toe te vluchten.

In verschillende talen.

Welke sociale voordelen hebben ongedocumenteerde immigranten dan?

Die gaan daar niet voor de sociale voordelen, die gaan daar omdat je zelfs als Uber Eats delivery driver 10x zoveel verdient als in Somalia.

Terug
Bovenaan