Illegale rave in Sint-Truiden

Zoals die rapper die rellen in Brussel had veroorzaakt, die heeft zelf geen straf gekregen. Voor die rellen zijn er uiteindelijk een handvol mensen voor de rechter verschenen en die hebben een typische Brusselse pamperstraf gekregen.
Dit denk ik niet dat iemand dat goed praat. Maar dat is dan eerder een probleem in de gerechtelijke procedures. Het is niet aan de politie om de strafmaat te bepalen. Het gerechtelijke en politie gedeelte zijn twee stukken die apart moeten bekeken worden qua aanpak. Al snap ik wel de reflex om dit als geheel te bekijken, omdat er inderdaad de neiging kan ontstaan om gaten/problemen in het ene te gaan compenseren in het andere. Maar dat is een heel gevaarlijk precedent.

Zoals die rapper die rellen in Brussel had veroorzaakt, die heeft zelf geen straf gekregen. Voor die rellen zijn er uiteindelijk een handvol mensen voor de rechter verschenen en die hebben een typische Brusselse pamperstraf gekregen.
Hier zijn geen rellen geweest.
Ja er was overlast, maar niet in de mate dat er zware feiten gebeurd zijn. Gewoon een meute die kwam om zich te amuseren. En dat is ook gebeurd.
Waarom daar dan met zware straffen naar gaan gooien? Als er iemand in eerste instantie een straf moet krijgen, is het de organisatie.

Hier zijn geen rellen geweest.
Ja er was overlast, maar niet in de mate dat er zware feiten gebeurd zijn. Gewoon een meute die kwam om zich te amuseren. En dat is ook gebeurd.
Waarom daar dan met zware straffen naar gaan gooien? Als er iemand in eerste instantie een straf moet krijgen, is het de organisatie.
Omdat ze weten dat ze aan een illegale activiteit deelnemen? En wel degelijk overlast veroorzaakt hebben, al is het 'maar' kakken tegen iemands gevel? En ze wel degelijk schade hebben toegebracht aan de natuur?
Hen zwaar straffen hoeft nu niet direct, maar wel straffen. Allez, dat zijn toch gewoon de gevolgen van uw eigen daden?
Organisatie mag zeker opdraaien voor alle schade en zwaar gestraft worden, imo

En als er effectief mensen zo optreden, met de aanwezige politie zullen ook deze misdaden snel gezien en bestraft worden.
Ik zeg niet dat burgerwachten of mensen die heft in eigen hand nemen top zijn, maar dat krijg je als burgers merken dat er straffeloosheid heerst. Als de politie daar dan wel op zou reageren krijg je gewoon de woede van het volk op jou.

Stel je bent boer en die figuren beschadigen uw gewassen massaal. Wie gaat dat betalen? Of uw wagen die enkel een BA heeft? Of een leeg pand dat je net gekocht hebt en wil verbouwen? Verzekeringen dekken dat niet (altijd). Wat denk je dat die mensen gaan doen de volgende keer als de politie niet mag/kan ingrijpen (geen slecht woord over de politie, met 40 man van de lokale kan je niets doen tegen 5000 mensen)?

Mensen zijn sowieso kwaad nu. Overal commentaren over als je onbewust 1km teveel gaat rijden krijg je een boete en zo een figuren die een heel weekend asociaal kunnen feesten en de ene overtreding na de andere maken kunnen hier een heel weekend mee wegkomen. Daar kan je mee lachen, maar dat is wel het buikgevoel dat bij de Jan modaal nu wel leeft.

Zeer opmerkelijk was de volledige afwezigheid van Verlinden in deze. Toch wel opvallend.

Je kan zeggen we kunnen dat niet veilig ontruimen, maar organiseer bijvoorbeeld filterblokkades met drugshonden in een straal van 15km rondom dat dorp. Het is weekend, veel verkeersdrukte is daar toch anders niet. Sluit water en elektriciteit af, verstoor de muziek, sleep foutgeparkeerde wagens weg, laat desnoods een Romeo suiker in de dieselgenerator kappen.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat burgerwachten of mensen die heft in eigen hand nemen top zijn, maar dat krijg je als burgers merken dat er straffeloosheid heerst. Als de politie daar dan wel op zou reageren krijg je gewoon de woede van het volk op jou.
Er is geen straffeloosheid. Blijf je nu moedwillig de rest van mijn post negeren?
Stel je bent boer en die figuren beschadigen uw gewassen massaal. Wie gaat dat betalen? Of uw wagen die enkel een BA heeft? Of een leeg pand dat je net gekocht hebt en wil verbouwen? Verzekeringen dekken dat niet (altijd). Wat denk je dat die mensen gaan doen de volgende keer als de politie niet mag/kan ingrijpen (geen slecht woord over de politie, met 40 man van de lokale kan je niets doen tegen 5000 mensen)?
Jij stelt alsof "het heft in eigen handen nemen" de normaalste zaak van de zaak van de wereld is en overal continue gebeurt. Jij stelt dit als feit. Dat is niet het geval.
Mensen zijn sowieso kwaad nu. Overal commentaren over als je onbewust 1km teveel gaat rijden krijg je een boete en zo een figuren die een heel weekend asociaal kunnen feesten en de ene overtreding na de andere maken kunnen hier een heel weekend mee wegkomen. Daar kan je mee lachen, maar dat is wel het buikgevoel dat bij de Jan modaal nu wel leeft.
Again. Er is geen straffeloosheid. Stop met de rest van deze thread te negeren. Het wordt niet aangepakt zoals JIJ het wilt. Groot verschil.
Zeer opmerkelijk was de volledige afwezigheid van Verlinden in deze. Toch wel opvallend.
Wat moet die daar gaan doen? Wat krassen gaan maken en buitenlanders in elkaar kloppen?
Je kan zeggen we kunnen dat niet veilig ontruimen, maar organiseer bijvoorbeeld filterblokkades met drugshonden in een straal van 15km rondom dat dorp. Het is weekend, veel verkeersdrukte is daar toch anders niet. Sluit water en elektriciteit af, verstoor de muziek, sleep foutgeparkeerde wagens weg, laat desnoods een Romeo suiker in de dieselgenerator kappen.
Dat eerste is exact wat men doet.
De rest wat je aankaart is niet mogelijk of onwenselijk. Dat is hiervoor in deze thread allemaal al gepasseerd. Kun je misschien ook iets nieuws aanreiken of de posts effectief lezen voordat je reageert? Het is wat frustrerend om deze, an sich mooi uitgetypte post, te lezen ,die eigenlijk gewoon dingen herhaalt die eerder al zijn ontkracht of uitgelegd zijn waarom dit soort acties niet mogelijk/onwenselijk zijn.

Ik krijg wat het gevoel dat je met oogkleppen en proppen in je oren in de discussie zit, met dat dit weer herhaald moet worden.

Afwezigheid in de media. Achter de schermen kunnen we niet weten.
Wat had je liever, dat ze zoals Demir wat onhaalbare grootspraak op twitter? Was je dan gelukkiger?
Wat. Een. Bullshit.
Klinkt goed aan de toog, maar gaat aan zo gigantisch veel praktische problemen voorbij. Ik quote mezelf maar even, als jij toch niet de moeite doet om eens te lezen wat er al allemaal geschreven wordt, ga ik het niet opnieuw typen.
Toogpraat dus, oplossingen die ieder van ons op zijn vrije zondag kan bedenken zonder een idee te hebben van praktische werkzaamheid. Er is een reden dat dit nog niet gedaan is he, en die reden is niet dat politie/burgemeester/... er niet aan gedacht hebben :unsure:
Blijkbaar werkt het wel om te scoren, zo'n loze uitspraken/grootspraak.

Bijvoorbeeld die geparkeerde wagens, om maar ergens op in te gaan: op basis van welke overtreding? Parkeren op de openbare weg is niet strafbaar hoor. Wie gaat al die sleepwagens op zondag oproepen en betalen? En van de onterecht gesleepte wagens? Je zal maar de sukkelaar zijn die morgen met de vroege staat en je wagen in een of ander depot mag gaan zoeken tijdens de kantooruren.

Met de discussie zie ik wel een nood aan goede communicatie.

Lijkt me interessant dat men achteraf communiceert over de genomen acties en de beweegredenen er achter. Er is hier, en op andere plaatsen, duidelijk de perceptie dat er "niets" gedaan wordt.

Nuja, vraag is natuurlijk of de luide roepers (zeker genre facebook/HLN) dit ook effectief zouden lezen. Maar persoonlijk zou ik het wel interessant vinden. Ik denk dat het zeker richting de omwonenden specifiek wel nuttig zou zijn dat zij wat terugkoppeling krijgen.

Nuja, vraag is natuurlijk of de luide roepers (zeker genre facebook/HLN) dit ook effectief zouden lezen. Maar persoonlijk zou ik het wel interessant vinden. Ik denk dat het zeker richting de omwonenden specifiek wel nuttig zou zijn dat zij wat terugkoppeling krijgen.
Eerlijk, ik ben vrij zeker van niet. Je ziet dat hier al in dit topic. Morgen is er een ander "superbelangrijk gigantisch" probleem of een onverwachte wending in de finale van De Mol dat de aandacht opeist en is iedereen (behalve enkele omwonenden) vergeten wat er dit weekend gebeurd is.
Na de initiële verontwaardiging neemt de interesse pijlsnel af.
Da's natuurlijk ook des mensen, je moet je al bijzonder hard interesseren voor je hier naar gaat zoeken, en de populaire media helpen er niet mee natuurlijk. Wie leest nu een long-read over iets van vorige maand, als je ook een click-bait sensatieartikel over iets van vandaag kan bekijken in insta-formaat.

Op VRT wordt eigenlijk een goed overzicht gegeven van de zaken die er gebeurd zijn tot nu toe. Er is dus geen sprake van straffeloosheid.
Ik kan me echter de reacties van de luide roepers al voorstellen dat dit uiteraard niet genoeg is...

Volgens voorlopige cijfers van het parket controleerden de politiediensten het voorbije weekend 220 voertuigen en 375 mensen aan de rave in Brustem.

Daarbij hebben ze:

27 rijbewijzen ingetrokken en 3 wagens geïmmobiliseerd.
20 pv's opgesteld wegens gebruik van drugs in het verkeer.
16 pv's opgesteld wegens drugdelicten.
47 mensen een onmiddellijke minnelijke schikking opgelegd wegens drugbezit.

Uiteindelijk arresteerde de politie afgelopen nacht ook 9 mensen. Daarbij nam ze drugs in beslag, maar ook materiaal (geluidsinstallatie, stroomgenerator, ...) dat werd gebruikt tijdens de rave. 7 onder hen zijn mogelijk betrokken bij de organisatie van de rave party, bij 2 anderen wordt eerder gekeken naar drugshandel.

Iets zegt me dat het altijd "pamperen" en "ze zouden beter met scherp schieten" is wanneer het over een groep gaat waar we ons niet mee identificeren.

Wanneer we dat wel doen zal het al snel buitensporig politiegeweld worden volgens mij.

Wat beelden waar de politie met de matrak op jonge mensen slaat, een interview met een moeder over hoe haar zoon, een voorbeeldig student, een oog kwijt is, ... en men kan een even grote karikatuur als we nu zien opzetten, maar dan in de andere richting.
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

Je kan resoluut zeggen met megafoons dat je de actie gaat ondernemen. Je maant iedereen aan om te vertrekken en zich te begeven naar 1 van de officiële locaties (festivals, danscafé's, zalen... allez het is niet dat dat niet bestaat hé). En indien men dit vertikt dat alle consequenties van de ingreep een gevolg zijn van de eigen keuze. En als je dan blijft ben je niet echt meer een brave student...

Maar je hebt volledig gelijk dat er altijd mensen zullen zijn die gaan klagen over een overheidsingreep. Is het in de ene richting of is het in de andere richting.

Ideaal moment dan ook zou ik zo zeggen om hierover een referendum te organiseren. Werkwijze zoals ze nu was A, Harde aanpak inclusief alle mogelijke gevolgen (schade, doden, gewonden, verminkten,...) na het geven van een waarschuwing.

En elke 10j of whatever kan je gewoon die vraag opnieuw stellen. Om te zien of het maatschappelijk standpunt veranderd is.

Is men het niet eens, dan kan men een nieuw referendum instellen, maar tot op het eerstvolgende referendum is hetgeen in het vorige referendum stond de afspraak.

Zijn mensen het er niet mee eens, dan is er de procedure. Maar voor de rest is het gewoon de democratisch besproken en afgesproken procedure.
Aangezien met het huidige systeem, de representatieve democratie, er geen enkele echte terugkoppeling is over bepaalde standpunten van hoe men die zou dienen te doen.

Mij lijkt dat beter dan hetgeen je nu hebt, aangezien mensen die het er niet mee eens zijn een manier hebben om hun onvrede te uiten en belangrijker verandering te kunnen verkrijgen indien dit democratisch gedragen is.
En indien dit niet democratisch gedragen is, dan moeten ze het maar slikken dat ze oud aan het worden zijn ;p.

Uiteindelijk is en blijft er een serieus verschil tussen aangevraagde acties die goedgekeurd zijn, en onaangevraagde illegale acties. Zolang het eerste mogelijk is, zie ik geen reden voor civiele ongehoorzaamheid.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk zijn er echt een aantal fundamentele problemen:

1) organisatie van die rave wentelt de kost volledig af op de maatschappij
2) gigantische overlast voor omwonenden (schade aan gewassen, horeca die niet normaal kan draaien, etc.)
3) geen enkele veiligheidsmaatregel door organisatie
4) klaarblijkelijk gigantisch druggebruik onder de aanwezigen. Als die allemaal op straat gaan komen is dat levensgevaarlijk.

Je moet hier iets aan doen want je creëert gevaarlijke precedenten. Enerzijds is dit compleet oneerlijk voor normale festivals/kermissen, die heel veel werk in veiligheid en betrokkenheid omwonenden steken, anderzijds is het gewoon nooit oké dat je niets doet. Je kan dat signaal echt niet geven, want volgende keer komen ze vanuit heel Europa weer naar hier. Hoe dan ook zal de politiek hier serieus over moeten nadenken en volgende keer wel stevig moeten ingrijpen. Wat je had moeten doen is gewoon alle elektriciteit afsluiten + zorgen dat ze er ook geen toegang meer toe hadden. Dan had je niet moeten vechten en was het feestje gewoon geëindigd.

Dit.

Plus dit:

Wanneer men een kermis/festival zou organiseren in een ander natuurgebied zou de overheid dit ook niet toelaten.
Als ik daarentegen naar TW Classic ga deze zomer of zelfs dit weekend gewoon naar een comedy voorstelling in een iets grotere stad... betaal ik me al blauw aan parkeren.

De schade aan die boeren hun gewassen, de schade aan dit natuurgebied, het vandalisme aan mensen hun tuin... het zal allemaal onbestraft blijven. Hoera... men heeft wat voertuigen tegengehouden en gecontroleerd, eindelijk zou ik dan zo zeggen.

Je zal maar organisator zijn van een officieel festival en alle regels en wetten volgen, om dan een kaakslag te krijgen dat het organiseren van een illegale rave fest met duizenden aanwezigen hier gewoon ongestoord kan doorgaan 2 dagen aan een stuk. Waanzin.
Ik hoop alleszins dat er geen onschuldige echte zieken hun bed op de spoed hebben moeten afstaan aan dit soort idioten.

Er is geen straffeloosheid. Blijf je nu moedwillig de rest van mijn post negeren?
Leg dat eens uit aan die mensen in Kerkom. Veel gaan hun schade niet vergoed zien. Op wie ga je de schade aan de wagens/tuinen/gewassen verhalen? Kan niet op de opgepakte organisatoren hé. Leuk voor die mensen daar. Dus ja straffeloosheid, want men wist sinds vrijdagavond dat dit ging gebeuren/gebeurde en men heeft van hogeraf beslist dat te laten plaatsvinden.
Bijvoorbeeld die geparkeerde wagens, om maar ergens op in te gaan: op basis van welke overtreding? Parkeren op de openbare weg is niet strafbaar hoor. Wie gaat al die sleepwagens op zondag oproepen en betalen? En van de onterecht gesleepte wagens? Je zal maar de sukkelaar zijn die morgen met de vroege staat en je wagen in een of ander depot mag gaan zoeken tijdens de kantooruren.
Er stonden genoeg foutgeparkeerde wagens. Je kan perfect aan de hand van de nummerplaat nagaan waar een wagen ingeschreven staat
Op VRT wordt eigenlijk een goed overzicht gegeven van de zaken die er gebeurd zijn tot nu toe. Er is dus geen sprake van straffeloosheid.
Ik kan me echter de reacties van de luide roepers al voorstellen dat dit uiteraard niet genoeg is...
Vergelijk dat eens met de PV's op een gemiddeld festival? Als we de nieuwsberichten (en eigenlijk ook de beelden mogen geloven) werden daar enorme hoeveelheden drugs gebruikt. Min of meer vergelijkbaar zijn de Lokerse feesten met 15.000 man capaciteit. Het is nu niet dat dat veel PV's zijn.
Wat moet die daar gaan doen? Wat krassen gaan maken en buitenlanders in elkaar kloppen?
Haar verantwoordelijkheid nemen bij wat toch wel iets dat een veiligheidsrisico lijkt te zijn?

Leg dat eens uit aan die mensen in Kerkom. Veel gaan hun schade niet vergoed zien. Op wie ga je de schade aan de wagens/tuinen/gewassen verhalen? Kan niet op de opgepakte organisatoren hé. Leuk voor die mensen daar. Dus ja straffeloosheid, want men wist sinds vrijdagavond dat dit ging gebeuren/gebeurde en men heeft dat van hogeraf laten gebeuren.
Straf dat jij dat nu al weet. Verzekeringskantoren, parket, ... zijn nog niets een begonnen aan de stapel maar jij kent de uitkomst al. Straf.
Er stonden genoeg foutgeparkeerde wagens. Je kan perfect aan de hand van de nummerplaat nagaan waar een wagen ingeschreven staat
En dan? Auto op naam van de zaak? Op bezoek bij familie/vrienden/natuurgebied? Onhaalbaar, zoals al verschillende keren gezegd is.
Foutparkeren levert hoogstens een boete van de eerste categorie op (58 euro), wegslepen is echt buitenproportioneel.
Vergelijk dat eens met de PV's op een gemiddeld festival? Als we de nieuwsberichten (en eigenlijk ook de beelden mogen geloven) werden daar enorme hoeveelheden drugs gebruikt. Min of meer vergelijkbaar zijn de Lokerse feesten met 15.000 man capaciteit. Het is nu niet dat dat veel PV's zijn.
Die tot nu toe bekend zijn.
Haar verantwoordelijkheid nemen bij wat toch wel iets dat een veiligheidsrisico lijkt te zijn?
Heb jij enig idee van wat ze achter de schermen gedaan heeft of ga je puur op Twitter af? Dit is echt onderbuikgevoel van de laagste soort hoor. Maar je gaat waarschijnlijk toch weer alle ratio negeren en verder ranten.

En dan morgen roepen politiestaat?

Wat dacht je van een staat die geen onvergunde festivals met openbaar druggebruik toelaat op kwetsbare natuurdomeinen?
Mijn post had een duidelijke opbouw: je begint met overlast te creëren die het zéér onaangenaam maakt voor de aanwezigen, dat is niet anders dan dat ze voor de buurtbewoners doen. Vervolgens grijp je in tegen materiaal dat gebruikt wordt om die overlast te creëren... wat kabels doorknippen, er gebeuren ergere dingen met de eigendom van brave burgers in dit land wanneer ze veel minder belangrijke regels overtreden.
En ja: wanneer er dan gespuis onder deze rave zit die de politie/soldaat met z'n tang wilt tegenhouden: matrak, rubberkogels, scherp... in de mate van het nodige.

Wat is er toch met jouw gebeurd Knight? Vroeger was je veel milder en rationeler. Ik heb echt de indruk dat jij afgelopen 10 jaar enorm verhard bent. Ik zou bijna zeggen geradicaliseerd. Schieten met scherp op illegale festivalgangers? Dat terwijl je gewoon een dag kan wachten en zonder doden het hele event kan laten uitdoven.

Genoeg om een véél cynischer persoon te worden die zou tekenen voor een staat waarin regels op een gelijkere en eerlijkere manier voor iedereen toegepast worden. Leugenaars, fraudeurs, criminelen en nu zelfs anarchisten... Komen met veel tot alles weg, en als brave burger mag je het ontgelden wanneer je pech hebt.

Met scherp schieten was uiteraard niet plan A. Dat is weeral jouw lezing van een post waar een duidelijke volgorde van escalatie in zat.
Denk dat ik nog steeds een pak rationeler ben dan jij, maar inderdaad, niet meer nodeloos mild, of betere woord keuze: naïef voor mensen die het niet verdienen.

Vorig jaar in Sint-Truiden door problemen met hun flut-app voor hun betaalparking nog een parkeerboete gekregen die ik niet eens succesvol kon aanvechten omdat ik volgens hun niet correct geregistreerd was (maar dus duidelijk wél op voorhand wou betalen, anders had ik me tout court niet aangemeld), maar een illegale rave? Ho, maar daar moeten we voorzichtig voor zijn. Gimme a f*cking break.

Leg dat eens uit aan die mensen in Kerkom. Veel gaan hun schade niet vergoed zien. Op wie ga je de schade aan de wagens/tuinen/gewassen verhalen? Kan niet op de opgepakte organisatoren hé. Leuk voor die mensen daar. Dus ja straffeloosheid, want men wist sinds vrijdagavond dat dit ging gebeuren/gebeurde en men heeft van hogeraf beslist dat te laten plaatsvinden.

Moving the goalpost much?
Jij beweert dat er niets wordt gedaan. Maar je bedoelt dat er niet gedaan wordt wat JIJ wilt. Hoe je het ook draait of keert, komt het daar op neer. Zeg het dan ook gewoon zo.

Zeggen dat er niets gedaan wordt is een leugen, die hier al veel te vaak herhaald is.

En als één van uw buren altijd voor uwen oprit parkeert, in uw struiken schijt en elke zondag avond een dikke rave in zijn tuin heeft. Hoe denk jij daar voor vergoed te worden? Die persoon zal daar boetes voor krijgen. Maar een vergoeding zul jij niet zien. Dus ook een hele valse stelling om dat dan gelijk te stellen aan straffeloosheid omdat jij dan niet gecompenseerd zou worden he...

Hoe een boete voor een foutgeparkeerde wagen het probleem zou oplossen zie ik ook niet.

@Renegadexxripxx : Referenda zijn uiterst slechte vormen van democratie. Zie bv. de brexit. Maar goed, dat is hier zwaar off-topic.

Wat is er toch met jouw gebeurd Knight? Vroeger was je veel milder en rationeler. Ik heb echt de indruk dat jij afgelopen 10 jaar enorm verhard bent. Ik zou bijna zeggen geradicaliseerd. Schieten met scherp op illegale festivalgangers? Dat terwijl je gewoon een dag kan wachten en zonder doden het hele event kan laten uitdoven.

Dat is een algemene trend in de maatschappij en komt meestal steeds opnieuw neer hetzelfde fundamentele argument. Een kind van 5 mag geen ijskrijm na het avondeten maar de mama of de papa nemen wel een frisco? De eerste vraag van dat kind is waarom jij wel en ik niet. Een aanvoelen van onrechtvaardigheid zit er van kinds af aan in. Het is de taak van de beleidsmakers om een rechtvaardige maatschappij te ontwikkelen. Ik spreek nu voor iemand anders zoals @KnightOfCydonia maar kan het nog verbazen dat wanneer mensen té lang met onrechtvaardigheid geconfronteerd worden dat ze vervolgens bij het minste de stekels opzetten?

Heb jij enig idee van wat ze achter de schermen gedaan heeft of ga je puur op Twitter af? Dit is echt onderbuikgevoel van de laagste soort hoor. Maar je gaat waarschijnlijk toch weer alle ratio negeren en verder ranten.
Ik neem aan dat er achter de schermen wel serieus gekeken zal worden naar wat beter kan. Mijn idee: de burgemeester van Sint-Truiden, heeft extreem zwak gereageerd. Politie en defensie (militaire politie) hebben aanvankelijk niet eens gereageerd. Lijkt mij genoeg te zeggen .

Bekijk haar reactie hier: het is gewoon zeggen we kunnen eigenlijk niets doen. https://www.tvl.be/nieuws/dit-is-wa...le-rave-in-sint-truiden-niet-stil-legt-152850

Eigenlijk is Lantmeeters pas aangesproken/heeft het overgenomen als het al veel te laat was en geescaleerd.

En als één van uw buren altijd voor uwen oprit parkeert, in uw struiken schijt en elke zondag avond een dikke rave in zijn tuin heeft. Hoe denk jij daar voor vergoed te worden? Die persoon zal daar boetes voor krijgen. Maar een vergoeding zul jij niet zien. Dus ook een hele valse stelling om dat dan gelijk te stellen aan straffeloosheid omdat jij dan niet gecompenseerd zou worden he...
Schadevergoeding voor belaging? Economische schade omdat ik bijvoorbeeld niet weg kan met mijn bedrijfswagen?

Verder als iemand uw gewassen kapot maakt: opnieuw vergoeding voor schade, net als wanneer iemand tegen uw wagen gaat rijden.

Moving the goalpost much?
Jij beweert dat er niets wordt gedaan. Maar je bedoelt dat er niet gedaan wordt wat JIJ wilt. Hoe je het ook draait of keert, komt het daar op neer. Zeg het dan ook gewoon zo.
Waar beweer ik dat er niets gedaan wordt? Uiteraard is dat zo dat ik schrijf wat ik wil dat zou gebeuren (nu wel geen geweld door burgers, maar dat verwacht ik), net als jij het goed vindt dat er gereageerd is zoals er gereageerd is. Illegale drugsfeesten moeten we niet gedogen.

Straf dat jij dat nu al weet. Verzekeringskantoren, parket, ... zijn nog niets een begonnen aan de stapel maar jij kent de uitkomst al. Straf.
Gewoon basiskennis verzekeringen hebben. Lees eens de voorwaarden van een autoverzekering BA na. Vandalisme is dan sowieso niet verzekerd (tenzij bij kleine omnium). Ook bij vele andere verzekeringen is schade voor vandalisme (bijvoorbeeld landbouwverzekering) een optie waar niet altijd voor gekozen wordt. Die mensen gaan alles uit eigen zak mogen betalen. Tof feestje hé.

Mijn idee: de burgemeester van Sint-Truiden, heeft extreem zwak gereageerd. Politie en defensie (militaire politie) hebben aanvankelijk niet eens gereageerd. Lijkt mij genoeg te zeggen .

Bekijk haar reactie hier: het is gewoon zeggen we kunnen eigenlijk niets doen. https://www.tvl.be/nieuws/dit-is-wa...le-rave-in-sint-truiden-niet-stil-legt-152850
Maar enfin:
TVL zei:
Nochtans is er een crisiscentrum opgericht en zijn politie en het leger massaal aanwezig

Terug
Bovenaan