iRacing

Zodra je iets verkeerd, verlies je direct een halve second met die auto. Ik vond het ook moeilijk om consistent snel te gaan. Ik rij constanter op Spa met een GT3 dan met een MX5 op zo'n kleine track :D

Zodra je iets verkeerd, verlies je direct een halve second met die auto. Ik vond het ook moeilijk om consistent snel te gaan. Ik rij constanter op Spa met een GT3 dan met een MX5 op zo'n kleine track :D
Anderzijds kan je overstuur (lees, downshift in bocht :p) wel effectief opvangen ipv direct in de vangrail te hangen :p

Anderzijds kan je overstuur (lees, downshift in bocht :p) wel effectief opvangen ipv direct in de vangrail te hangen :p

Had voornamelijk onderstuur eigenlijk…

Kon Morgoth niet voorbij na mijn slechte start in heat 1 en dan na 15 ronde deed ik een dubbele downshift en was de aansluiting kwijt. Heat 2 lag ik voor maar moest de hele tijd verdedigen en die was dus een pak trager, In ronde 12 of 13 ofzo ging ik te wijd (onderstuur door te veel snelheid) en verdedigde ik niet genoeg en moest ik de leiding afstaan. Heb hem dan nog geraakt (0x, dus iets van niks) in bocht 1 waardoor hij rond ging, heb dan maar gewacht tot hij terug vertrokken was om het eerlijk te houden.

Had graag een heat gewonnen, ma bon. Was wel een leuke strijd, na 20 ronden op 1,2 en 0,7s stranden is niet slecht.

Daarna hebben we nog een uur GT3 gereden, dat lijkt dan ineens 2x zo rap.

Zijn het ook niet die bochten? Constant van die 180° bochten daar kan je heel makkelijk een foutje in maken. Road America bv is het tegenovergesteld bijna allemaal 90° bochten en dat is een pak makkelijker.

Allemaal aan de start
2026-01-31-18-34-06-0.png

En Huskes zijn aanslag op Morgoth :oi22:

Excuses voor de baggere kwaliteit heb iRacing video record gebruikt

Liefst in de week, de weekends zitten redelijk vol met de kindjes :)

Na 20u want dan steek ik de oudste in bed.

Laatst bewerkt:
Yippie 13th week GT3 op Spa

Schermafbeelding-2026-03-12-164107.png

Mag nu nog beginnen werken om mijn A rating te redden of vanaf volgende week geen IMSA optie meer :cry:

Stelletje zondagsrijders. Gaat er eentje vlak voor me in de remmen op een stuk volgas beland ik tegen de railing wiel gebogen. Pits in kom er weer uit op de Kemmel zitten er 2 achter me ik ga helemaal rechts om hen voorbij te laten weigerd die ene genoeg ruimte te laten en de andere om de gas te lossen dus crashen ze beiden in me. Wat verder wil ik weer eentje voorbij laten tikt hij me aan weer 4x. En dat in zo'n korte race is -0.70 SR.

Een maand bijna niet gespeeld eigenlijk maar heb er nu weer zin in. Jammer beetje net de 13e week altijd wat chaotish.

Plan voor volgend seizoen is om af en toe eens wat GTE te racen met demo drive de auto wat getest. Porsche lijkt mijn favoriet te zijn. Hebben een mooi schema voor volgende seizoen Sebring, Watkins, Spa en Atlanta. 45 minuten races ook. Kan wel eens plezant worden hebben dit seizoen ook een update gedaan van de GTE wagens zouden nu leuker rijden (geen idee hoe ze vroeger waren) voor mij zijn ze iets sneller dan een GT3 maar iets minder remmen geen ABS dus je moet iets meer opletten bij het remmen. Hopelijk genoeg anderen die ook interresse hebben met de nieuwe update zodat we mooie splits krijgen.

13e week is hier steevast rustweek of onofficiële dingen. Als ik wil rijden train ik wel wat op de Nordschleife :p

13e week is hier steevast rustweek of onofficiële dingen. Als ik wil rijden train ik wel wat op de Nordschleife :p

I know. Maar elke keer weer laat ik me vangen. Dan staat daar zo'n verleidelijke track naar me te loeren en dan moet ik er op hé en dat eindigt dan altijd in traantjes :cry:

Nu goed alweer 2 races gedaan telkens foutloos dus sta alweer op 1.85 nog zo'n race en we spreken er al niet meer over. Denk dat het nog slechter is dan normaal doordat de GT3 13th Week serie C-klasse is, terwijl GT3s normaal B-klasse is (endurances zijn wel C-klasse). Nu ik starte vanuit de pits en dus helemaal achteraan zat zag ik toch een hoop spelers die duidelijk nog niet teveel met een GT3 wagen hebben gereden. Hoe die alle kanten op vliegen.

Je hebt die -0.7 gekregen omdat je een heel getal overschrijdt. Dan doen ze nog eens -0,25 zodat de offset groot genoeg is.

Je hebt die -0.7 gekregen omdat je een heel getal overschrijdt. Dan doen ze nog eens -0,25 zodat de offset groot genoeg is.

I know. Maar ik ging onder dat ronde getal natuurlijk omdat ik 3 keer een 4x kreeg voor hele domme dingen.

Was trouwens 0.4 dat ze er af of bij deden als je een heel getal overschreed maar dat hebben ze sinds vorig seizoen veranderd naar wat vage shit over overlap.

Ik ga het vooral bij Pcup houden denk ik. Week 1 zal hoogstwaarschijnlijk Sebring zijn.
Die nieuwe Porsche Cup rijdt zo goed, als ze die bounce uit de front suspension krijgen is dat echt een van de beste wagens van de hele service voor mij. Blijft zonde dat er in die categorie gereden wordt alsof er geen morgen meer is.

Die nieuwe Porsche Cup rijdt zo goed, als ze die bounce uit de front suspension krijgen is dat echt een van de beste wagens van de hele service voor mij. Blijft zonde dat er in die categorie gereden wordt alsof er geen morgen meer is.
Valt wel mee toch? Hoeveel ir heb je? De meeste incidenten die ik heb gehad waren let wat “shady” iracing physics

Valt wel mee toch? Hoeveel ir heb je? De meeste incidenten die ik heb gehad waren let wat “shady” iracing physics
Ik heb er zelf weinig last van, 't is vooral bij de hogere IR's (2500+) dat ik het zie. Daarbuiten is dat ook gewoon een algemeen geweten ding dat je in iRacing geen pcup moet rijden voor de schoonheid van de races.

Ik heb er zelf weinig last van, 't is vooral bij de hogere IR's (2500+) dat ik het zie. Daarbuiten is dat ook gewoon een algemeen geweten ding dat je in iRacing geen pcup moet rijden voor de schoonheid van de races.
Ik heb gisteren nog eens gt3 gereden. En heb daardoor besloten om te focussen op Pcup. Vind het leuker rijden. Het stuiteren moet je gwn mee leren omgaan, en is voor iedereen het zelfde. Alleen de standing start is al leuker.

Ik ga proberen dit jaar 4k ir te halen. Kalender voor pcub ziet er ook wel leuk uit voor S2.

Terug
Bovenaan